Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Wolter schreef:Ben dus bezig een 325i op te bouwen, maar heb een klein probleempje. De gordelogen (die bij de gordel geleverd zaten) kan ik niet goed vastmaken. 2 gaten kan ik gebruiken op de achterbank, de overige 10 moet ik zelf maken en bevestigen dmv. een plaatje onder de auto. Ik kan ze alleen niet monteren, omdat de oogbouten fijn draad hebben. De buitenmaat is 11mm van de oogbouten. M10 of M12 passen beide dus niet. Hoe heeft hier iemand dit opgelost? Zijn er uberhaupt hier moeren met klein draad voor? Of moet ik opnieuw draad tappen, maar dan M10?
Wolter schreef:Ben dus bezig een 325i op te bouwen, maar heb een klein probleempje. De gordelogen (die bij de gordel geleverd zaten) kan ik niet goed vastmaken. 2 gaten kan ik gebruiken op de achterbank, de overige 10 moet ik zelf maken en bevestigen dmv. een plaatje onder de auto. Ik kan ze alleen niet monteren, omdat de oogbouten fijn draad hebben. De buitenmaat is 11mm van de oogbouten. M10 of M12 passen beide dus niet. Hoe heeft hier iemand dit opgelost? Zijn er uberhaupt hier moeren met klein draad voor? Of moet ik opnieuw draad tappen, maar dan M10?
David Westenbrink schreef:Wolter schreef:Ben dus bezig een 325i op te bouwen, maar heb een klein probleempje. De gordelogen (die bij de gordel geleverd zaten) kan ik niet goed vastmaken. 2 gaten kan ik gebruiken op de achterbank, de overige 10 moet ik zelf maken en bevestigen dmv. een plaatje onder de auto. Ik kan ze alleen niet monteren, omdat de oogbouten fijn draad hebben. De buitenmaat is 11mm van de oogbouten. M10 of M12 passen beide dus niet. Hoe heeft hier iemand dit opgelost? Zijn er uberhaupt hier moeren met klein draad voor? Of moet ik opnieuw draad tappen, maar dan M10?
Gaten op de achterbank? Hier wil ik je even een tip geven. Als ik het goed begrijp wil je dus de gordelpunten van de achterbank gebruiken. NIET DOEN. Een 325 heeft toch een 'hoedenplank' ? Bevestig de gordels daarop.
Destijds, in de voor sommigen welbekende Sierra Hatchback, was ik door het ontbreken van een hoedenplank en het gebruik van een schroefkooi, gedwongen gebruik te maken van deze gordelpunten. Het gevolg was dat de gordels vanaf de schouders naar achteren een hoek van zo'n 45 graden naar beneden maakten.
Maar wat gebeurd er bij een impact van voren? Omdat je lichaam met veel kracht voor voren schiet en de gordels dus strak spannen, wordt je keihard naar beneden in je stoel gedrukt, waardoor je je rug ernstig kan bezeren! Ik heb hierover ooit eens met van Theijlingen gebeld en die bevestigde dit destijds en wist, na snel rekenwerk, ook nog eens te vertellen dat de neerwaardse druk op je schouders bij een ongeval tot zo'n 600kg kan oplopen!
De gewenste hoek is geloof ik zo'n 10 tot 15 graden, volgens mij kan je dit ergens in de annexe J terugvinden.
correct me if I'm wrong...
Ik heb zelf het idee dat de hoedenplank/bovenkant rugleuning niet sterk genoeg is voor een zware impact en de reeds bestaande punten (en de dikte van het ijzerwerk op de positie er vlak naast) wel?
David Westenbrink schreef:Wat dus bij mijn vorige navi is gebeurd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast