Wevers van Corolla naar Fabia

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wolter » wo mei 23, 2007 21:31

larson schreef:als het goed is, is de carosserie gewoon standaard, dat is bij subaru in ieder geval wel het geval. want bij engineering the world rally lieten ze zien dat er een standaard WRX body naar prodrive werd gestuurd en dat die daar pas werd aangepast..maar dat hoeft inderdaad niet bij ieder merk zo te zijn..

Kan het mis hebben hoor.. maar de corolla wrc was 3cm breder dan de standaard. Misschien wordt daar de wielbasis mee bedoeld, misschien ook de body. Hoe dan ook; een paar WRC's er zelf bij maken gaat denk ik niet zo 1-2-3
Wolter

Berichtdoor larson » wo mei 23, 2007 22:21

Wolter schreef:
larson schreef:als het goed is, is de carosserie gewoon standaard, dat is bij subaru in ieder geval wel het geval. want bij engineering the world rally lieten ze zien dat er een standaard WRX body naar prodrive werd gestuurd en dat die daar pas werd aangepast..maar dat hoeft inderdaad niet bij ieder merk zo te zijn..

Kan het mis hebben hoor.. maar de corolla wrc was 3cm breder dan de standaard. Misschien wordt daar de wielbasis mee bedoeld, misschien ook de body. Hoe dan ook; een paar WRC's er zelf bij maken gaat denk ik niet zo 1-2-3

dat is inderdaad helemaal waar je kan niet zomaar even een WRC bouwen, en inderdaad een subara is al 4x4 dus dat scheelt inderdaad een heel aantal aanpassingen tov andere WRC's..
larson

Berichtdoor actionmedia4all.com » wo mei 23, 2007 22:36

Dat het niet zo 1.2.3 zal gaan dat weet ik. Ik denk zelf dat Wevers zijn team dit technisch zeker zal moeten kunnen doen, maar ik vraag me dus af of het mag. Is het dan een Skoda Fabia WRC of niet..... volgens de regels dan.

Gezien de prijzen die gevraagd worden voor ex. werks WRC's, 300.000 pond en meer, denk ik dat het toch financieel interessant zou moeten kunnen zijn. De ontwikkelingskosten zijn tenslotte al door Skoda betaald. Het is dan toch een soort van nabouwen...
Afbeelding
actionmedia4all.com

Berichtdoor Mr.T » do mei 24, 2007 8:39

Elke WRC heeft als basis een standaard body (FIA eis). Deze body wordt door de engineers van het betreffende team in ca. 400uur omgebouwd tot een WRC body. Er zijn zat prive teams m.n. in de rallyracing die op deze manier een WRC bouwen :!: Ook DMS in Belgie heeft zelf een Corolla WRC gebouwd de foto's e.d. staan hiervan op heun site.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Berichtdoor admin » do mei 24, 2007 10:49

Mr.T schreef:Elke WRC heeft als basis een standaard body (FIA eis). Deze body wordt door de engineers van het betreffende team in ca. 400uur omgebouwd tot een WRC body. Er zijn zat prive teams m.n. in de rallyracing die op deze manier een WRC bouwen :!: Ook DMS in Belgie heeft zelf een Corolla WRC gebouwd de foto's e.d. staan hiervan op heun site.

Volgens mij heeft DMS nooit een Corolla zelf gebouwd! Maar ja dat even ter zijde..

Probleem 1: Elke WRC body heeft een eigen nummer die bij de Fia bekend staat de body moet gemaakt worden door de fabrikant, stel dat er een reserve body ergens is hoeft dit geen probleem te zijn maar een eigen body maken is al uitgesloten.

Probleem 2: Als je een auto op bouwt van niets kom je zoveel kleine onderdelen te kort en worden de kosten zo hoog dat dit echt niet intersant meer is.
admin
Site Admin

Berichtdoor ChrisZW » do mei 24, 2007 11:20

Ik geloof je meteen hoor, maar hoe zit het dan met die S2000 wagens? Daarvan worden er maar 1 of 2 door het merk zelf ontwikkeld (of misschien zelfs geen).
ChrisZW

Berichtdoor boarder71 » do mei 24, 2007 12:15

Wat gebeurt er eigenlijk met de (bij mij bekende) 3 corolla's van Wevers.
1. de rode van het seizoen 2006 :?:
2. de ex-van eerd waar wevers begin dit jaar in reed :?:
3. de ex-poulsen waar kuipers dit jaar in is begonnen. :?:

Ik lees zojuist op een duitse site dat een Fin genaamt Jaakko Keskinen zojuist een corolla wrc bij Wevers heeft aangeschaft. En er ook al de Sachsen rally mee heeft gereden vorige weekend.

Iemand enig idee of dat 1 van de bovenstaande corolla's is?
boarder71

Berichtdoor admin » do mei 24, 2007 14:24

boarder71 schreef:Wat gebeurt er eigenlijk met de (bij mij bekende) 3 corolla's van Wevers.
1. de rode van het seizoen 2006 :?:
2. de ex-van eerd waar wevers begin dit jaar in reed :?:
3. de ex-poulsen waar kuipers dit jaar in is begonnen. :?:

Ik lees zojuist op een duitse site dat een Fin genaamt Jaakko Keskinen zojuist een corolla wrc bij Wevers heeft aangeschaft. En er ook al de Sachsen rally mee heeft gereden vorige weekend.

Iemand enig idee of dat 1 van de bovenstaande corolla's is?

Waarom is dit eigenlijk interesant, Target Racing is een bedrijf wat rally auto's onderhoud, verhuurd en verkoopt.

De ex Kuipers auto zal in de ELE al rijden.
admin
Site Admin

Berichtdoor RallyCenter » do mei 24, 2007 14:38

:D met John Temmink achter het stuur zal mij benieuwen het blijft een mooie auto die corolla WRC zonde als die zal verdwijnen van de nederlandse rallypaden hulde aan Temmink:P
Bestel hem nu het Jaar Overzicht 2009 , meer info op Rallycenter.nl!!!!
RallyCenter

Berichtdoor boarder71 » do mei 24, 2007 14:40

Ik was gewoon nieuwsgierig of deze Fin toevallig 1 van deze 3 had gekocht, meer niet.
boarder71

Berichtdoor admin » do mei 24, 2007 15:27

boarder71 schreef:Ik was gewoon nieuwsgierig of deze Fin toevallig 1 van deze 3 had gekocht, meer niet.

Nou was niet 1 van die 3!
admin
Site Admin

Berichtdoor Hein » do mei 24, 2007 15:29

boarder71 schreef:Ik was gewoon nieuwsgierig of deze Fin toevallig 1 van deze 3 had gekocht, meer niet.

Dus als jij je auto inruilt bij de dealer blijf je hem ook tot in lengte van dagen volgen. Je onderzoekt aan wie hij verkocht is, wie er nu in rijdt, of er ongelukjes mee zijn geweest. Misschien hebben ze er wel een slipcursus mee gedaan. :wink:

Ik wil je niet afzeiken hoor, maar ik moet Admin wel gelijk geven. We houden de willekeurige Opel of VW dealer op de hoek toch ook niet zo nauwkeurig in de gaten?

even mijn 2 euricenten hoor.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor YellowLeonVT » do mei 24, 2007 15:33

YellowLeonVT

Berichtdoor SylviaVisser » do mei 24, 2007 15:40

Dus als jij je auto inruilt bij de dealer blijf je hem ook tot in lengte van dagen volgen.

:oops: soms.....

:? Niet zo lelijk doen tegen deze jongen, hij was gewoon nieuwsgierig, als ie vrouw was geweest had ie een gewoon antwoord gekregen, ook als het niet al zolang over alles wat Wevers wel of niet doet was gegaan. Begrijp jullie, maar zijn wil te weten ook :wink: .
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Hein » do mei 24, 2007 16:17

SylviaBos schreef:
:? Niet zo lelijk doen tegen deze jongen, hij was gewoon nieuwsgierig, als ie vrouw was geweest had ie een gewoon antwoord gekregen, ook als het niet al zolang over alles wat Wevers wel of niet doet was gegaan. Begrijp jullie, maar zijn wil te weten ook :wink: .

Ik wil je niet afzeiken...................

Daarmee zeg ik toch alles al :wink: Volgens mij geef ik een heel normaal antwoord, niks lelijks aan.

Mij boeit het persoonlijk voor geen meter waar mijn Polo nu rond tuft. Dat geld ook voor rallyauto's. Daar kan je toch geen touw aan vast knopen. :roll: Ik heb gewoon mijn gedachten over de vraagstelling de vrije loop gelaten
Be yourself, there are too many others
Hein

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl