JoostS schreef:CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
Video kaart GIGABYTE RADEON 9600 PRO (128 MB)
Dat heb ik, maar ook alleen paar seconde zandlopertje en dan draait DiRTDemo.exe met CPU 50 en 36.960kB op de achtergrond. (Alt-TAB laat ook geen programma zien.)
Toch te oude 3D kaart?
Nej helaas dat gaat niet lukken, voor Dirt heb je naar mijn weten minimaal Shader 3 nodig en dat heeft de ati 9000 serie nog niet.
Ik kan hem net draaien met een Athlon 64 3400+ 1536 DDR en een x1600 Pro.
Het geluid vind ik juist een grote verbetering t.o.v. cmr 2005 daarvoor moet je de instellingen wel wat veranderen want op standaard is het nog niet helemaal top. Eerst device (ofzo) 1 keer naar links klikken en dan kan je de kwaliteit hoger zetten, en dan wordt het stukken beter incl gejuich van het publiek. Maar met een 6800GT moet je hem volgens mij wel ietsje hoger in kunnen stellen dan 800x600. Mischien moet je multisampeling (oftewel AA) uitzetten dat scheelt een boel voor je kaart en op 800 x 600 heb je daar niet echt veel meer aan.
maar de besturing zonder stuur valt tegen (gelukkig heb ik wel een stuur

) dus heb ik er weinig last van.
Crossa schreef:hmm, toch wel jammer! Had graag eens willen zien hoe het er nou uit komt te zien, want alle andere spellen speel ik wel gewoon. En ook supermooi en scherp beeld. Mja, zal is gaan informeren naar 512 mb derbij.
Ik ben bang dat die 512 mb niet veel gaat uithalen

Tis voornamelijk de videokaart die redelijk zwaar moet zijn, en zoals ik hierboven zij van shader 3 moet zijn voor zien. En daar is de 9000 niet van voorzien, dat begint pas bij de x1000 serie. Ook zal je kaart dx9 moeten ondersteunen, maar dat is denk ik nog wel het geval.
Toch best lang bericht voor m'n eerste.... (maar ik volg dirt al een tijdje en ik dacht laat ik eens voor wat opheldering zorgen

)