Foto's / filmpjes Paradigit ELE rally

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Jurgen de Bruin » wo jun 06, 2007 18:17

Toivonen schreef:
Armand schreef:Nu zal ik wel weer een @#%%@$ zijn, maar goed. Ik geniet erg van de foto's, maar ik vind het een beetje raar (en ik ben geen fotograaf) dat er om foto's gebedeld wordt. Er lopen toch een aantal jongens (en meiden) rond die proberen een paar knaken te verdienen met het plaatjes schieten. Is het dan zo moeilijk om dat een beetje in stand te houden. Je hebt toch ook niet het bandenverzoek topic omdat je een paar banden nodig hebt. Hou het voor de jongens en meiden fotgrafen die kilometers maken, apperatuur aanschaffen en dergelijke ook interessant en betaal die paar euro voor de foto's. Zo kan iedereen zijn hobby blijven beoefenen...

Kun je toch gewoon om vragen? Van elke auto worden misschien wel 100 foto's gemaakt. Misschien 10 daarvan zijn van mensen met een site (die er niet allemaal geld voor hoeven hebben) en je mag van geluk spreken als je geen topper bent om uiteindelijk 2 foto's van je auto ergens op internet tegen te komen. Om die verdwenen 98 foto's te achterhalen is dit toch het uitgelezen medium. Ik heb in ieder geval vaak prachtige foto's toegestuurd gekregen van willekeurige toeschouwers die op mn oproepje reageerden. Gewoon vragen dus en als iemand er geld voor wil hebben hoor je het vanzelf wel.

Ook ik ben iemand die vaak naar foto's vraagt. Ik vraag dan netjes naar foto's (met eventueel de naam van de site van de fotograaf) om die op mijn computer te zetten. Geheelvoor eigen gebruik. De meest mooie foto of , bestel ik dan op posterformaat om op mijn kamer te hangen.

Vaak krijg je toch leuke reacties en je doet nog eens wat contacten op!

Bij deze wil ik dus ook graag een verzoekje indienen.
Als iemand nog foto's van ons heeft en deze ook wil delen, mijn e-mail adres is Jurkje51@hotmail.com

Groet Jurgen

Jurgen de Bruin/ Yves du Bois, Opel Manta startnummer 88
Jurgen de Bruin

Berichtdoor John_V » wo jun 06, 2007 19:15

paco schreef:
michel uit berg schreef:
paco schreef:
michel uit berg schreef:
RallyCenter schreef:

hoe is het hier mee afgelopen? ziet er vrij lomp uit :lol:

Bolderij viel 50 meter verder uit omdat hij hier zijn bak kapot reedt en inclusief schade aan de voorkant , hij heeft geluk gehad dat die geen boom raakte want het was heen en weer geslinger naar deze super jump!!

ik dacht al...... dat kan k met m'n corsaatje ook niet altijd doen, kan ie ook niet tegen :cry:

Maar ja, met 160 het onverhard opgaan met een Colt, zou jij dat ook doen ?

maar Evert kan echt wel sturen hoor dus ik ga er van uit dat 't hier niet kon!![/quote]

Hij kan absoluut een potje sturen, maar dit kon echt niet, althans, niet met de zekerheid dat het goed zou gaan, was een kruising oversteken in een flat L, met 50 mtr later weer een L.[/quote]
Afbeelding

was inderdaad wel even schrikken. Er waren meer rijders die problemen hadden naarmate de rally zich vervolgde. En ja er zat genoeg ervaring in de auto Bolderhey en Smeets.
John_V

Berichtdoor Frevo » wo jun 06, 2007 20:17

Paperclip schreef:
Armand schreef:Hou het voor de jongens en meiden fotgrafen die kilometers maken, apperatuur aanschaffen en dergelijke ook interessant en betaal die paar euro voor de foto's. Zo kan iedereen zijn hobby blijven beoefenen...

Precies, een hobby.
Ik doe het juist als hobby, niet als beroep. Dus vind ik het niet nodig er geld voor te vragen. Mocht ik er geld voor kunnen vangen (maar dat is nog niet gebeurd en zal waarschijnlijk niet snel gebeuren) dan vind ik het wel goed, maar voorlopig hoef ik er echt helemaal niets voor als iemand een foto wil hebben.
Ik vind dan wél dat men erachteraan moet komen, ik stuur geen foto's naar de verzoekende teamleden in dit topic. Ik vind het dan wel zo fijn/netjes als ze me zelf een mailtje sturen. :wink:

Maar ook veel hobbyisten maken hele goede foto's en gebruiken daar apparatuur voor die vele duizenden euro's kost. Winst maken hoeft niet, maar een kleine vergoedingen voor de moeite zou eigenlijk gangbaar moeten zijn. Niets aan rallyrijden is gratis, waarom zou het beeldmateriaal dat dan wel moeten zijn?
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor mastersevius » wo jun 06, 2007 20:20

Kheb wel een hele discussie uitgelokt zie ik :?
mastersevius

Berichtdoor Armand » wo jun 06, 2007 20:31

Nou, ik had al vaker mijn bedenkingen betreffende de diverse "op zoek naar een gratis foto" posts. Zeker wanneer die gedaan worden door mensen waarvan ik weet dat ze het gewoon kunnen betalen... het is natuurlijk aan de fotograaf zelf of die iets opstuurt ja of nee...
Armand

Berichtdoor Paul » wo jun 06, 2007 21:19

Ik heb inmiddels ook een klein aantal foto's online.
Voor het eerst 's avonds in het donker foto's gemaakt, en dat valt allemaal niet mee moet ik zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/img]
Denk aan gisteren, Droom van morgen, maar leef vandaag
AA Rallyteam.nl
Paul

Berichtdoor WILS SPORT » wo jun 06, 2007 22:24

Frevo schreef:
Paperclip schreef:
Armand schreef:Hou het voor de jongens en meiden fotgrafen die kilometers maken, apperatuur aanschaffen en dergelijke ook interessant en betaal die paar euro voor de foto's. Zo kan iedereen zijn hobby blijven beoefenen...

Precies, een hobby.
Ik doe het juist als hobby, niet als beroep. Dus vind ik het niet nodig er geld voor te vragen. Mocht ik er geld voor kunnen vangen (maar dat is nog niet gebeurd en zal waarschijnlijk niet snel gebeuren) dan vind ik het wel goed, maar voorlopig hoef ik er echt helemaal niets voor als iemand een foto wil hebben.
Ik vind dan wél dat men erachteraan moet komen, ik stuur geen foto's naar de verzoekende teamleden in dit topic. Ik vind het dan wel zo fijn/netjes als ze me zelf een mailtje sturen. :wink:

Maar ook veel hobbyisten maken hele goede foto's en gebruiken daar apparatuur voor die vele duizenden euro's kost. Winst maken hoeft niet, maar een kleine vergoedingen voor de moeite zou eigenlijk gangbaar moeten zijn. Niets aan rallyrijden is gratis, waarom zou het beeldmateriaal dat dan wel moeten zijn?

Ik ben helemaal niet te beroerd om te betalen voor een mooie foto.
Maar als ik onder het rijden zie hoeveel mensen, professioneel en hobbyisten, er fotos maken van ons en hoe weinig er daarvan op diverse sites terecht komen, lijkt me dit een goede weg om te bewandelen om met mensen in contact te komen die misschien wel zeer mooie fotos
hebben.
En dat blijkt wel, want n.a.v. mijn oproep heb ik een aantal zeer aardige fotos ontvangen die ik anders nooit te zien zou krijgen. (Hiervoor dank!)
En als een fotograaf mij een foto mailt in lagere resolutie, met de mededeling dat hij hem tegen vergoeding kan laten afdrukken in een hoge resolutie, kan ik nog zien wat ik daarmee wil.
En misschien vinden hobbyisten het wel "leuk"om iemand blij te maken met een mooie plaat die zij geschoten hebben!

Groet
Sander van Barschot
WILS SPORT

Berichtdoor Nl Fotografie » wo jun 06, 2007 22:25

Ik heb eindelijk mijn foto's on-line staan.
Te vinden op: http://www.nlfotografie.nl/ele2007/ele2007.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mochten er team zijn die weer graag foto's willen hebben, laat het me even weten ik heb lang niet alles op de site staan.
---
Niels van der Laan
http://www.nlfotografie.nl

Afbeelding
Nl Fotografie

Berichtdoor arno » do jun 07, 2007 6:32

Ik heb ook eindelijk de foto's online. Een kleine greep hiervan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De beschadigde bumper van Jan de winkel. Deze foto is net nadat hij het ongelukje had.
arno

Berichtdoor michel uit berg » do jun 07, 2007 7:22

WILS SPORT schreef:
Frevo schreef:
Paperclip schreef:

Precies, een hobby.

Ik ben helemaal niet te beroerd om te betalen voor een mooie foto.
Maar als ik onder het rijden zie hoeveel mensen, professioneel en hobbyisten, er fotos maken van ons en hoe weinig er daarvan op diverse sites terecht komen, lijkt me dit een goede weg om te bewandelen om met mensen in contact te komen die misschien wel zeer mooie fotos
hebben.
En dat blijkt wel, want n.a.v. mijn oproep heb ik een aantal zeer aardige fotos ontvangen die ik anders nooit te zien zou krijgen. (Hiervoor dank!)
En als een fotograaf mij een foto mailt in lagere resolutie, met de mededeling dat hij hem tegen vergoeding kan laten afdrukken in een hoge resolutie, kan ik nog zien wat ik daarmee wil.
En misschien vinden hobbyisten het wel "leuk"om iemand blij te maken met een mooie plaat die zij geschoten hebben!

Groet

volledig mee eens!! ik zie zoveel flitsen op 'n proef en dan krijg cq vind je er erg weinig van terug!
michel uit berg

Berichtdoor michel uit berg » do jun 07, 2007 7:23

Nl Fotografie schreef:Ik heb eindelijk mijn foto's on-line staan.
Te vinden op: http://www.nlfotografie.nl/ele2007/ele2007.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mochten er team zijn die weer graag foto's willen hebben, laat het me even weten ik heb lang niet alles op de site staan.
:D :D :D :lol: :lol: :lol:
michel uit berg

Berichtdoor antoine » do jun 07, 2007 7:41

michel uit berg schreef:
WILS SPORT schreef:
Frevo schreef:
Paperclip schreef:
Armand schreef:Hou het voor de jongens en meiden fotgrafen die kilometers maken, apperatuur aanschaffen en dergelijke ook interessant en betaal die paar euro voor de foto's. ...

Precies, een hobby.
Ik doe het juist als hobby, niet als beroep. Dus vind ik het niet nodig er geld voor te vragen. :wink:

Maar ook veel hobbyisten maken hele goede foto's en gebruiken daar apparatuur voor die vele duizenden euro's kost.?

Groet

volledig mee eens!! ik zie zoveel flitsen op 'n proef en dan krijg cq vind je er erg weinig van terug!

Foto's maken doe ik ook hobbymatig met het doel om ze aan iedereen te kunnen laten zien via mijn website. Wanneer ik weet dat ik iemand blij kan maken met een foto die rijdt met bv startnr 100 blijf ik daar zeker op wachten.
Wanneer ik een foto opstuur naar iemand en ze zijn te lam om ook maar een bedankje te sturen, kunnen ze in het vervolg vergeten dat ze nog foto's krijgen van me. :wink:

Mijn foto's komen deze week nog op mijn site.
antoine

Berichtdoor rally106rallye » do jun 07, 2007 9:17

helaas zijn er ook erg veel evo flitsers 8)
misschien dat het daarom komt dat ik nooit veel fotos krijg, aangezien ik meestal ergens achteraan start :lol:
rally106rallye

Berichtdoor SylviaVisser » do jun 07, 2007 9:55

Armand schreef:Nou, ik had al vaker mijn bedenkingen betreffende de diverse "op zoek naar een gratis foto" posts. Zeker wanneer die gedaan worden door mensen waarvan ik weet dat ze het gewoon kunnen betalen... het is natuurlijk aan de fotograaf zelf of die iets opstuurt ja of nee...

Wie zegt dat we altijd allemaal op zoek zijn naar GRATIS foto's......... :x :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Mr.T » do jun 07, 2007 10:09

Armand schreef:Nou, ik had al vaker mijn bedenkingen betreffende de diverse "op zoek naar een gratis foto" posts. Zeker wanneer die gedaan worden door mensen waarvan ik weet dat ze het gewoon kunnen betalen... het is natuurlijk aan de fotograaf zelf of die iets opstuurt ja of nee...

Armand, sorry maar iedereen heeft zelf de keuze vwb beroep en verdiensten!!! Jij heb er schijnbaar voor gekozen om fotografie als verdiensten te hebben, anderen doen dit uit hobby/plezier en hoeven niets voor hun foto's te hebben.

We gaan toch ook niet allemaal lopen zeuren op alle vrijwilligers die rally's organiseren en mogeliijk maken (marshalls en officials) of moeten hier ook organisatiebureaus en wettelijjke erkende beveiligingsbedrijven voor in gehuurd worden :!:

Zoals reeds gemeld jij hebt zelf de keuze, als iemand een oproep plaats voor een foto kan jij hier ook op reageren :oops: alleen schijnt jij dat niet te doen :shock: waarom, dat antwoordt kan jij het beste zelf invullen.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's