S2000

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hein » do aug 30, 2007 19:57

Bas,

Je hebt het niet helemaal gesnapt. S2000 wordt in 2012 niet vervangen door de WRC's. Zoals het er nu uitziet gaan de technische voorschriften voor het bouwen van een WRC op de schop.

Vanaf 2012 mag er echter aan een WRC veel minder verandert worden. Bovendien moet een WRC dan gebouwd worden op basis van een S2000 of een Groep N. S2000 blijft gewoon bestaan volgens mij. Daardoor wordt een WRC beduidend goedkoper om te bouwen en te rijden. Althans dat hoopt de FIA.
Laatst bijgewerkt door Hein op do aug 30, 2007 19:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor erikjan » do aug 30, 2007 20:01

Corne schreef:
Prodrive schreef:He mensen. Jullie denken vast een 14jarige op zo'n forum :roll: wat moet die hier maargoed. Ik Ben een hele grote Rally fanaat en ik probeer zoveel mogelijk naar rally's te gaan. Meschien komt dit bericht wat laat maar. Hoe denken jullie erover dat de S2000 vervangen worden door de WRC's in 2012? Ik zelf Zou het heel jammer vinden als ze weg gaan. Ik heb zelf nog geen s2000 gehoord. Meschien dat als ik ze een keer hoor dat ik er dan wel belangstelling voor krijg. Maar als ik vaker naar eurosport kijk lijken ze zo .. hoe moet ik het zeggen,niet zo snel optrekken als de WRC's( zo lijkt het teminste). Dat zou wel wel aan de turbo liggen.). Dus ik vroeg me af hoe anderen erover denken?

Mvg Bas.

Ikzelf zou het ook jammer vinden als ze weggingen, maarr..
een WK met 6 fabrieksauto's is ook niet alles, dus waarom dan niet eens iets anders proberen? Laat maar komen die S2000's :lol: (geldt hetzelfde voor NL, meer toprijders kunnen zo'n S2000 betalen)

ik maak me over de startvelden in NL niet zo'n zorgen, gelet op het aantal actuele WRC's dat in ons kikkerlandje rondrijdt :wink:
erikjan

Berichtdoor John_V » do aug 30, 2007 20:03

Ikzelf zou het ook jammer vinden als ze weggingen, maarr..
een WK met 6 fabrieksauto's is ook niet alles, dus waarom dan niet eens iets anders proberen? Laat maar komen die S2000's :lol: (geldt hetzelfde voor NL, meer toprijders kunnen zo'n S2000 betalen)

1x S2000 Merksteijn, v. S.
1x S2000 Kuipers, D.
?
?
?
John_V

Berichtdoor erikjan » do aug 30, 2007 20:11

ik heb de indruk dat Fiat (Abarth) in druk tempo bezig is om Grande Punto's te bouwen, als ik tenminste de deelnemersvelden bij de IRC zie op Eurosport.
erikjan

Berichtdoor Prodrive » do aug 30, 2007 20:34

Hein schreef:Bas,

Je hebt het niet helemaal gesnapt. S2000 wordt in 2012 niet vervangen door de WRC's. Zoals het er nu uitziet gaan de technische voorschriften voor het bouwen van een WRC op de schop.

Vanaf 2012 mag er echter aan een WRC veel minder verandert worden. Bovendien moet een WRC dan gebouwd worden op basis van een S2000 of een Groep N. S2000 blijft gewoon bestaan volgens mij. Daardoor wordt een WRC beduidend goedkoper om te bouwen en te rijden. Althans dat hoopt de FIA.

Nja ik bedoel niet Persee de Fabriek teams maar de World Rally Cars. De teams maken me niet zoveel uit maar ik bedoel echt dat de World Rally Cars helemaal weg gaan. Want ik zou later <<-- als ik gr00t ben :P zou ik ook willen navigeren. Ik heb gelukkig de kennisen die in de Rally ''wereld'' zitten dus ik maakte me al zorgen dat ik ALS ik OOIT zover mocht komen om in zo'n WRC te zitten dat ze dan dan al lang verdwenen waren. Maarjah. Dromen he.. :P zal waarschijnlijk toch nooit gebeuren maar ff om bij t onderwerp te blijven. Maar als ik berichten enzo lees op internet over de S2000 en dat sommigen fabriek teams er veel intersse voor hebben zulle wel over stappen naar zo'n compacte Rally auto ( Ik hoop het van niet) Maar als ik het zo lees wat u schrijft vindt ik het wel een goeie zaak een mix van S2000 en WRC's vindt ik zelf ook niet mis 8)

Mvg
Laatst bijgewerkt door Prodrive op do aug 30, 2007 21:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Prodrive

Berichtdoor mastersevius » do aug 30, 2007 20:45

in dit persbericht http://www.therallysite.com/index.php?o ... 1&Itemid=1 van suzuki staat dat er binnen de Fia nu zelfs mensen zijn die de WRC al vanaf 2009 willen verbieden. Het moet niet gekker worden zeg :?
mastersevius

Berichtdoor Prodrive » do aug 30, 2007 20:47

de FIA maakt alle autosporten Kapot. Eerst F1 nu Rally wat zullen ze erna voor een sport gaan kapot maken.. :?
Prodrive

Berichtdoor Chiel » do aug 30, 2007 21:55

ik denk dat zonder de WRC's alles veel minder spectaculair word. Jammer dat ze dat idee om WRC's af te schaffen al hadden maar om het te vervroegen word al helemaal gek :?
Chiel

Berichtdoor Peer » vr aug 31, 2007 0:50

Chiel schreef:ik denk dat zonder de WRC's alles veel minder spectaculair word. Jammer dat ze dat idee om WRC's af te schaffen al hadden maar om het te vervroegen word al helemaal gek :?

Om spectaculair te rijden heb je echt geen WRC nodig, ik zou bijna zeggen integendeel.
Een WRC is echter ook spectaculair als hij stilstaat.
Peer

Berichtdoor nico » vr aug 31, 2007 2:10

Opgelost dan! We zetten hele zwikkie in het Autotron en we hebben een topseizoen! Doen we Petter, Loeb en Gronholm erbij in madame tussaud en het seizoen kan helemaal niet meer stuk...................

Maar ff serieus, denkt de FIA nu echt dat het ontwikkelen(duur!), runnen en uitontwikkelen(nog heel veel duurder!) van een S2000 in een WK opzet met fabrieksteams goedkoper is dan het huidige WRC?

Doe mij maar de huidige opzet
nico

Berichtdoor StevenK » vr aug 31, 2007 6:41

Chiel schreef:ik denk dat zonder de WRC's alles veel minder spectaculair word. Jammer dat ze dat idee om WRC's af te schaffen al hadden maar om het te vervroegen word al helemaal gek :?

Voorlopig heb ik nog steeds het idee dat in klassen waar met een atmosferische motor gereden wordt, de strijd een stuk closer is dan in de geblazen klassen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Davekuh » vr aug 31, 2007 12:46

StevenK schreef:

Voorlopig heb ik nog steeds het idee dat in klassen waar met een atmosferische motor gereden wordt, de strijd een stuk closer is dan in de geblazen klassen.

Klopt! Alleen ziet zo`n WRC er toch wat spectaculairder uit. Al rijd er 1 op de 1e plek, en een ander op de 15e, voor het publiek klinkt en ziet zo`n auto er gewoon beter uit. Voor de onderlinge strijd is het misschien wel minder leuk. Maar bij de meeste rally`s valt het voor het publiek ook niet altijd mee om de stand te volgen. We zien de auto`s wel voorbij komen, maar in heel veel gevallen hebben we geen idee wie er 1e of 2e etc ligt.
Davekuh

Berichtdoor mmrizio » vr aug 31, 2007 21:48

StevenK schreef:Voorlopig heb ik nog steeds het idee dat in klassen waar met een atmosferische motor gereden wordt, de strijd een stuk closer is dan in de geblazen klassen.

Ik weet niet of dat aan de turbo's ligt. De topklasse van de rallysport wordt al meer dan 25 jaar beheerst door geblazen auto's. En er zijn in NL steeds maar een handvol rijders die het budget hebben om topauto's te rijden, zoals momenteel de WRC's.

Dus zal de top een stuk smaller zijn dan in de minder dure klassen. Met of zonder turbo. Zo vond ik de afgelopen jaren de N4 erg spannend, met een behoorlijk brede top. Spannender dan de N3 en de A6 en A7

Maurice
mmrizio

Berichtdoor John_V » vr aug 31, 2007 22:34

Als de info klopt....dan mag er vanaf het nieuwe seizoen ook niet meer met WRC's in Duitsland gestart worden.

...behalve dan het WRC evenement.
Laatst bijgewerkt door John_V op za sep 01, 2007 9:32, in totaal 1 keer bewerkt.
John_V

Berichtdoor Prodrive » za sep 01, 2007 7:37

WAT? :shock: :shock: :shock: :!: :!:
Prodrive

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's