Na meer dan een decennium actief te zijn geweest in de rallysport wacht Dirk Garvelink dit seizoen een hernieuwde uitdaging in rallycross. Aankomend weekend komt de ondernemer uit Bladel voor het eerst dit seizoen aan de start op het Eurocircuit in Valkenswaard.
Het wapen waarmee Dirk Garvelink dit seizoen zal gaan rijden is een ex Becks Sprintcar voorzien van een 600cc Suzuki motorblok met zo’n 130PK. Dirk zal uitkomen in de Formula Rallyracing Sprintcar klasse, een klasse, die met de vederlichte (amper 300kg), achterwiel aangedreven auto’s, altijd zorgt voor het nodige spektakel op het roemruchte Brabantse circuit.
Het is, zoals gezegd, een hernieuwde uitdaging voor Garvelink. Voor zijn deelname aan de diverse Nederlandse Rallykampioenschappen streed hij midden jaren ’90 al op Valkenswaard in de 2CV rallycross klasse, een klasse waarin hij meermalen kampioen wist te worden. Ondanks deze ervaring, en natuurlijk de ervaring in de rallysport, is Garvelink erg benieuwd waar hij staat ten opzichte van de gevestigde orde in de spectaculaire klasse.
“Na afgelopen jaar mijn zoon Pim te hebben ondersteund in de Ford RST Junior Cup begon ik steeds meer in te zien dat een overstap naar de rallycross wel wat voor mij zou zijn en na de Sprintcars in actie te hebben gezien wist ik eigenlijk al in welke klasse dat zou moeten zijn. Eind vorig jaar heb ik dan ook de Nissan 350Z verkocht en een ex Becks Sprintcar aangeschaft. Ik ben erg benieuwd waar ik sta ten opzichte van de meer ervaren mannen in deze klasse en het zal zeker even wennen zijn om met flink wat auto’s gelijktijdig actief te zijn op het parcours. Ondanks dat kan ik echt niet wachten om aanstaande zondag te starten,” besluit Dirk Garvelink.
De Formula Rallyracing Sprintcar klasse rijdt haar kampioenschap tijdens alle rondes van het Nederlands rallycross kampioenschap op het Eurocircuit in Valkenswaard. Aankomende zondag, 12 april, wordt de eerste ronde van het kampioenschap verreden. Het circuit is geopend vanaf 08:00 uur en de trainingen beginnen rond de klok van 09:00 uur. Omstreeks 11:30 uur zullen de eerste heats verreden worden.
Meer informatie over de wedstrijd kunt u vinden op http://www.eurocircuit.nl