Dag mensen, een vraag/stelling:
We weten allemaal dat het aantal actieve officials in Nederland alleen maar afneemt en organisaties het steeds moeilijker krijgen om genoeg mensen te mobiliseren om alle proeven bezet te krijgen. Elke official zal zijn eigen redenen hebben om wel of niet naar een evenement te gaan, geen tijd, geen zin, te ver weg, geen aansprekend deelnemersveld, en noem zo maar op. Een reden die de laatste tijd echter ook steeds vaker gehoord wordt is: "het wordt me allemaal veel te duur". Begrijpelijk, want de meeste officials moeten toch een behoorlijk eind reizen voor een evenement en de meeste auto's zijn nog steeds benzine of diesel nodig om te rijden en de brandstofprijzen worden steeds hoger.
Daarom volgende vraag: Het is nu nog zo dat een official die naar een evenement (in Nederland) gaat een lunchpakketje krijgt, een officialpakketje en 's avonds een warme hap en thats it. Stel nu dat we in Nederland over zouden stappen naar het systeem zoals je vaak in België en Duitsland ziet: Je krijgt als official een lunch- en officialpakketje en daarnaast een X-bedrag per persoon (zeg bijvoorbeeld € 15,00 of € 20,00). De warme hap moet je dan zelf maar regelen. Zouden er dan meer mensen bereid zijn om te komen officiallen? Als je met 3 of 4 personen in een auto zit wordt het op die manier natuurlijk al een stuk aantrekkelijker op het gebied van de brandstofkosten.
Misschien is deze discussie al wel eerder gevoerd hier op het forum, ik kon het zo gauw niet vinden. Ik wil ook niet zeggen dat dit het systeem is wat het moet worden, maar als we met z'n allen de bal maar een beetje rond blijven schuiven komt het ook niet goed. Vandaar mijn vraag/stelling. Ik hoor graag jullie meningen, hetzij positief, hetzij negatief. Laten we met z'n allen proberen het tij te keren zodat we nog lang van de rallysport kunnen blijven genieten.