Erik de Wild schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het de rallysport in het algemeen gebaat is bij uitslagen (even een voorbeeld) dat bv. Hans Weijs is zijn Golf 4 fabrieksauto in het klassement achter een Peugeot 205 Max staat.
Voor Pon maakt dat in ieder geval niets uit: ook die Golf IV is een 'oude' auto. En daarnaast: als die peug zich aan dezelfde gewichtsregels moet houden, dan is 'ie niet zo snel meer
Ik denk dat het voor het aanzicht van de rallysport geen aanwinst is als we naar dergelijke situaties gaan. Laat staan hoe je dit verkoopt aan een importeur of dealer. Deze is denk ik ook meer gebaat bij promotie van moderne auto's.
Dan moet die importeur maar eens met een grote zak met geld rammelen
Daarbij hebben we in Nederland met de opkomst van de diverse nieuwe klasses genoeg keuze. Waarom iets nieuws.
Ik kan me herinneren dat de FIA al die vrijheden (Groep B) als eens een keer heeft terug gefloten. Dit was op Internationaal niveau, maar we hoeven hier toch niet zoiets te gaan nadoen.
Het probleem met de groep B was éénvoudig weg dat deze auto's te snel waren en daardoor gevaarlijk. En dat willen we zeker niet terug.
Ondanks dat gedacht wordt dat er voor minder geld snellere auto´s kunnen worden neergezet, is het uiteindelijk een verarming voor de sport.
Ik denk dat je de sport juist zou kunnen verrijken, al is het alleen maar omdat je bij *elke* importeur of dealer aan kunt gaan kloppen, omdat je *zijn* merk in kunt zetten.
In mijn ogen staar jij je teveel blind op oude auto's met veel vermogen en ga je eraan voorbij dat er ook heel leuke dingen mogelijk zijn met nieuwere auto's.