Corne schreef:Thibaud schreef:Maar het geluid van een WRC is wel een stuk gaver dan dat van een S2000, maarja daar zullen we maar mee moeten leven
Ik geloof niet dat de S2000 met turbo het zelfde geluid gaat maken als een S2000 nu.
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Corne schreef:Thibaud schreef:Maar het geluid van een WRC is wel een stuk gaver dan dat van een S2000, maarja daar zullen we maar mee moeten leven
Officieel mag een rallyauto niet meer dan 300 pk hebben als ik mij niet vergis. Het koppel staat daarentegen vrij.stefan van houten schreef:Een peugeot 207 S2000 heeft 280 pk, met die kit wordt het dus 330 pk.
Ja alleen het blijven kleine boodschappen wagentjes.Mark Verhoeven schreef:Ze zullen qua koppel en vermogen een heel eind in de buurt gaan komen van de huidige WRC's, dus met het spectakel zal het best goed komen!
briljant schreef:Ja alleen het blijven kleine boodschappen wagentjes.Mark Verhoeven schreef:Ze zullen qua koppel en vermogen een heel eind in de buurt gaan komen van de huidige WRC's, dus met het spectakel zal het best goed komen!
Bartrallyfan schreef:Ik vraag me af of et wel zoveel minder spectaculair wordt, het blijft namelijk een 2-liter met turbo en vierwielaandrijving, maar wel minder electronisch geregelde diff's dus: het strak rijden is minder effectief en daardoor zal er volgens mij weer meer "gegooid" gaan worden,ik denk (en hoop) dat we meer aan de vroeggere groep A auto's moeten denken. Of is mijn gedachte heel raar?
Corne schreef:Thibaud schreef:Tsjoen is ook niet de beste keuze om te vergelijken
Wie dan wel? Ik denk zelf dat 't heel erg van de rijder afhangt hoe spectaculair een auto door de bocht gaat eigenlijk, meer dan de auto..
Maar het geluid van een WRC is wel een stuk gaver dan dat van een S2000, maarja daar zullen we maar mee moeten leven
P2000 schreef:Bartrallyfan schreef:Ik vraag me af of et wel zoveel minder spectaculair wordt, het blijft namelijk een 2-liter met turbo en vierwielaandrijving, maar wel minder electronisch geregelde diff's dus: het strak rijden is minder effectief en daardoor zal er volgens mij weer meer "gegooid" gaan worden,ik denk (en hoop) dat we meer aan de vroeggere groep A auto's moeten denken. Of is mijn gedachte heel raar?
Denk dat je er niet zover naast zit,denk persoonlijk ook dat het ergens tussen de late groep a's en de vroege wrc's gaat zitten.ook moet je niet uitgaan van de S2000's van nu maar dan met een turbo.Nieuwe regels betekent nieuwe mogelijkheden en modellen.kan best nog wel eens leuk worden,al zijn de huidige wrc's natuurlijk een klasse apart
Wim Salabim schreef:P2000 schreef:Bartrallyfan schreef:Ik vraag me af of et wel zoveel minder spectaculair wordt, het blijft namelijk een 2-liter met turbo en vierwielaandrijving, maar wel minder electronisch geregelde diff's dus: het strak rijden is minder effectief en daardoor zal er volgens mij weer meer "gegooid" gaan worden,ik denk (en hoop) dat we meer aan de vroeggere groep A auto's moeten denken. Of is mijn gedachte heel raar?
Denk dat je er niet zover naast zit,denk persoonlijk ook dat het ergens tussen de late groep a's en de vroege wrc's gaat zitten.ook moet je niet uitgaan van de S2000's van nu maar dan met een turbo.Nieuwe regels betekent nieuwe mogelijkheden en modellen.kan best nog wel eens leuk worden,al zijn de huidige wrc's natuurlijk een klasse apart
Dat idee heb ik ook telkens.
De basis is een 4-wiel aangedreven auto met een 2.0 turbomotor.
De S2000's hebben geen elektronisch geregelde diff's. Dat hadden de WRC's vroeger ook niet.
Sequentieel schakelen doen ze wel. Dat hadden eerste WRC's zelfs niet.
Ik hoor nog vaak genoeg dat men die WRC's van vroeger nog steeds mooi vindt. In mijn ogen krijgen ongeveer hetzelfde soort auto maar dan een jaar of 12/13 later.
Wim Salabim schreef:P2000 schreef:Bartrallyfan schreef:Ik vraag me af of et wel zoveel minder spectaculair wordt, het blijft namelijk een 2-liter met turbo en vierwielaandrijving, maar wel minder electronisch geregelde diff's dus: het strak rijden is minder effectief en daardoor zal er volgens mij weer meer "gegooid" gaan worden,ik denk (en hoop) dat we meer aan de vroeggere groep A auto's moeten denken. Of is mijn gedachte heel raar?
Dat idee heb ik ook telkens.
De basis is een 4-wiel aangedreven auto met een 2.0 turbomotor.
De S2000's hebben geen elektronisch geregelde diff's. Dat hadden de WRC's vroeger ook niet.
Sequentieel schakelen doen ze wel. Dat hadden eerste WRC's zelfs niet.
Ik hoor nog vaak genoeg dat men die WRC's van vroeger nog steeds mooi vindt. In mijn ogen krijgen ongeveer hetzelfde soort auto maar dan een jaar of 12/13 later.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast