WRC naar S2000 in 2010/2011

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor antoine » za dec 13, 2008 8:49

Corne schreef:
Thibaud schreef:Maar het geluid van een WRC is wel een stuk gaver dan dat van een S2000, maarja daar zullen we maar mee moeten leven

Ik geloof niet dat de S2000 met turbo het zelfde geluid gaat maken als een S2000 nu.
antoine

Berichtdoor whity » za dec 13, 2008 9:02

De FIA heeft besloten dat de nieuwe S2000WRC alleen in het Rally wereldkampioenschap gebruikt mag worden, de turbokit incl. flippers,intercooler en grotere achterspoiler mogen uit kostenbesparing geen electronische snufjes meer hebben,en naar de eerste schattingen moet het minder dan 20.000 euro gaan kosten.
whity

Berichtdoor briljant » za dec 13, 2008 11:51

stefan van houten schreef:Een peugeot 207 S2000 heeft 280 pk, met die kit wordt het dus 330 pk.
Officieel mag een rallyauto niet meer dan 300 pk hebben als ik mij niet vergis. Het koppel staat daarentegen vrij.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Mark Verhoeven » za dec 13, 2008 12:07

Ze zullen qua koppel en vermogen een heel eind in de buurt gaan komen van de huidige WRC's, dus met het spectakel zal het best goed komen! :wink:
Mark Verhoeven

Berichtdoor briljant » za dec 13, 2008 12:13

Mark Verhoeven schreef:Ze zullen qua koppel en vermogen een heel eind in de buurt gaan komen van de huidige WRC's, dus met het spectakel zal het best goed komen! :wink:
Ja alleen het blijven kleine boodschappen wagentjes.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor S11 Fan » za dec 13, 2008 13:06

Ik denk dat het ook om het gevoel en idee van de WRC's gaat. Als je bij een Focus kijkt en je gaat dan zoeken naar onderdelen die NIET van carbon of andere speciale lichtgewicht materialen zijn, blijft dat gaaf om te zien. Net zoals de komplampen (gedeeltelijk) en zelfs de richtingaanwijzers van carbon zijn.

Dit zul je met een S2000(+) niet snel meemaken.

:cry: :?
S11 Fan

Berichtdoor Holkers » za dec 13, 2008 13:24

Oh zeker wel. Die carbon onderdelen zijn om het gewicht omlaag te brengen. Nou is er een minimum gewicht ingesteld, maar als je gewicht lager in de wagen kan plaatsen gaat het zwaartepunt omlaag en kan je harder/stabieler een bocht door
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor actionmedia4all.com » za dec 13, 2008 14:01

briljant schreef:
Mark Verhoeven schreef:Ze zullen qua koppel en vermogen een heel eind in de buurt gaan komen van de huidige WRC's, dus met het spectakel zal het best goed komen! :wink:
Ja alleen het blijven kleine boodschappen wagentjes.

Hoe zit het dan eigenlijk met de WRC regel dat een WRC auto minimaal 4 meter lang moet zijn? Deze regel is toen ter tijd opgenomen om de auto's veiliger te maken. Mogen WRC's straks dan kleiner worden?

Lijkt me het paard achter de wagen spannen...
Afbeelding
actionmedia4all.com

Berichtdoor Bartrallyfan » za dec 13, 2008 18:13

Ik vraag me af of et wel zoveel minder spectaculair wordt, het blijft namelijk een 2-liter met turbo en vierwielaandrijving, maar wel minder electronisch geregelde diff's dus: het strak rijden is minder effectief en daardoor zal er volgens mij weer meer "gegooid" gaan worden, :lol: ik denk (en hoop) dat we meer aan de vroeggere groep A auto's moeten denken. Of is mijn gedachte heel raar?
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor P2000 » za dec 13, 2008 20:28

Bartrallyfan schreef:Ik vraag me af of et wel zoveel minder spectaculair wordt, het blijft namelijk een 2-liter met turbo en vierwielaandrijving, maar wel minder electronisch geregelde diff's dus: het strak rijden is minder effectief en daardoor zal er volgens mij weer meer "gegooid" gaan worden, :lol: ik denk (en hoop) dat we meer aan de vroeggere groep A auto's moeten denken. Of is mijn gedachte heel raar?

Denk dat je er niet zover naast zit,denk persoonlijk ook dat het ergens tussen de late groep a's en de vroege wrc's gaat zitten.ook moet je niet uitgaan van de S2000's van nu maar dan met een turbo.Nieuwe regels betekent nieuwe mogelijkheden en modellen.kan best nog wel eens leuk worden,al zijn de huidige wrc's natuurlijk een klasse apart
P2000

Berichtdoor Wim Salabim » za dec 13, 2008 22:31

Corne schreef:
Thibaud schreef:Tsjoen is ook niet de beste keuze om te vergelijken

Wie dan wel? Ik denk zelf dat 't heel erg van de rijder afhangt hoe spectaculair een auto door de bocht gaat eigenlijk, meer dan de auto..

Maar het geluid van een WRC is wel een stuk gaver dan dat van een S2000, maarja daar zullen we maar mee moeten leven

Een turbomotor klinkt altijd anders dan een atmosferische motor.
Niet alle turbomotoren klinken hetzelfde. En hetzelfde geldt ook voor een atmosferische motor.
Wim Salabim

Berichtdoor Wim Salabim » za dec 13, 2008 22:37

P2000 schreef:
Bartrallyfan schreef:Ik vraag me af of et wel zoveel minder spectaculair wordt, het blijft namelijk een 2-liter met turbo en vierwielaandrijving, maar wel minder electronisch geregelde diff's dus: het strak rijden is minder effectief en daardoor zal er volgens mij weer meer "gegooid" gaan worden, :lol: ik denk (en hoop) dat we meer aan de vroeggere groep A auto's moeten denken. Of is mijn gedachte heel raar?

Denk dat je er niet zover naast zit,denk persoonlijk ook dat het ergens tussen de late groep a's en de vroege wrc's gaat zitten.ook moet je niet uitgaan van de S2000's van nu maar dan met een turbo.Nieuwe regels betekent nieuwe mogelijkheden en modellen.kan best nog wel eens leuk worden,al zijn de huidige wrc's natuurlijk een klasse apart

Dat idee heb ik ook telkens.

De basis is een 4-wiel aangedreven auto met een 2.0 turbomotor.

De S2000's hebben geen elektronisch geregelde diff's. Dat hadden de WRC's vroeger ook niet.
Sequentieel schakelen doen ze wel. Dat hadden eerste WRC's zelfs niet.

Ik hoor nog vaak genoeg dat men die WRC's van vroeger nog steeds mooi vindt. In mijn ogen krijgen ongeveer hetzelfde soort auto maar dan een jaar of 12/13 later.
Wim Salabim

Berichtdoor S11 Fan » za dec 13, 2008 23:59

Wim Salabim schreef:
P2000 schreef:

De S2000's hebben geen elektronisch geregelde diff's. Dat hadden de WRC's vroeger ook niet.

Ik hoor nog vaak genoeg dat men die WRC's van vroeger nog steeds mooi vindt. In mijn ogen krijgen ongeveer hetzelfde soort auto maar dan een jaar of 12/13 later.

En met de nieuwe technieken zou dit toch best iets leuks kunnen worden, maar zoals P2000 al zei: Een WRC blijft gewoon een vak apart.
S11 Fan

Berichtdoor erikjan » zo dec 14, 2008 9:55

ik kan me ook nog de overgang van groep B naar groep A herinneren, toen dacht ook iedereen dat het met de rallysport was gedaan....

de eerste jaren erna was het inderdaad wennen, tot de WRC's kwamen. :oops:
erikjan

Berichtdoor WILS SPORT » zo dec 14, 2008 10:34

Wim Salabim schreef:
P2000 schreef:

Om te zien zie ik net zo lief een Impreza groep A, P 2000, Corolla, Cordoba, 206 en zo in plaats van hypermoderne WRC's.

Met een Super 2000+ wordt er misschien weer echt "gereden", in plaats
van over een rallyproef "gestofzuigerd", wel snel, niet bijster spectaculair
om te zien.
Sander van Barschot
WILS SPORT

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl