Foto's Almere Rally 2006

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Re: .

Berichtdoor EvoV6 » di apr 11, 2006 19:56

StevenK schreef:
johanschop schreef:mijn mening:

Ik vind dat bijvelds hier niks aan kon doen, van de heuvel had daar niks te zoeken als 0 wagen, had allang aan de kant gemoeten

En hoe stel je je dat voor ? Op 't filmpje kun je zien dat 'ie van het gas af was gegaan en op die foto zie duidelijk dat 'ie ook van de lijn af is gegaan. Of had 'ie een zijweg in moeten slaan ?

Gert is daar absoluut niet van zn gas af gegaan!! Hij reed vol door! Daardoor reed Bijvelds ook tegen hem aan. Hij (en wij) hadden allemaal verwacht dat Gert daar zou remmen/stilstaan.
EvoV6

Berichtdoor Wolter » di apr 11, 2006 19:57

StevenK schreef:

Ik vind dat bijvelds hier niks aan kon doen, van de heuvel had daar niks te zoeken als 0 wagen, had allang aan de kant gemoeten

En hoe stel je je dat voor ? Op 't filmpje kun je zien dat 'ie van het gas af was gegaan en op die foto zie duidelijk dat 'ie ook van de lijn af is gegaan. Of had 'ie een zijweg in moeten slaan ?

Het lijkt mij vrij makkelijk:
Geen enkele rijder die voor het klassement rijdt zou ook maar 1cm uit hoeven te wijken voor de 0-wagen. De 0-wagen zal deze situaties in moeten kunnen schatten. Vd Heuvel had (o.a. !) in dit geval al eerder aan de kant moeten gaan.

@Steven:
Jij kijkt volgens mij alleen naar de 200mtr die op het filmpje staan. Het was volgens mij niet de eerste bocht direct na de start.
Mogelijkheden genoeg waar een inhaalactie veiliger had gekund.
Wolter

Berichtdoor StevenK » di apr 11, 2006 19:58

[quote="EvoV6"][/quote]
Zie jij een ander filmpje dan ik ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » di apr 11, 2006 20:04

Wolter schreef:
StevenK schreef:

Het lijkt mij vrij makkelijk:
Geen enkele rijder die voor het klassement rijdt zou ook maar 1cm uit hoeven te wijken voor de 0-wagen. De 0-wagen zal deze situaties in moeten kunnen schatten. Vd Heuvel had (o.a. !) in dit geval al eerder aan de kant moeten gaan.

Dan moet je eerst de regels veranderen. De 0 rijder mag weliswaar absoluut niet de deelnemers in de weg rijden, maar hij moet op volle snelheid rijden. En dat maakt dat je niet zomaar ff die auto langs de proef kunt parkeren tot alle deelnemers voorbij zijn. En dat maakt ook dat de deelnemers voorin het veld de handicap hebben dat ze de 0 (of soms zelfs de X) tegen kunnen komen.
@Steven:
Jij kijkt volgens mij alleen naar de 200mtr die op het filmpje staan.

Ja, en aan het begin van het filmpje zit Bijvelds nog niet op z'n bumper en op de plek van de aanrijding is het moment dat Bijvelds bij Heuvel komt en daar gaat Heuvel van z'n lijn af.

Achteraf gezien was dat niet de oplossing, maar ik vind dat wanneer je van je lijn gaat op het moment dat de inhaler bij je is, dat je het goed doet.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor mmrizio » di apr 11, 2006 20:09

EvoV6 schreef:En die ruimte ernaast lijkt wel zo ruim maar ik kan je vertellen dat dat absoluut geen 4 meter was en het naar de bocht toe smaller werd en er links naast de Colt veeeeeel meer ruimte was! (Zelfs nog mooi bedekt met rijplaten :D )

Hebben we het over dezelfde situatie?
Afbeelding
Da's zeker 3 auto breedtes ruimte naast de Lancer. En een Colt die half naast de proef rijdt - de hele stofwolk hangt naast de proef. Links van de stofwolk kun je de weg zien.
Maar hij reed helaas wel op de kortste route naar de volgende bocht...

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Joost » di apr 11, 2006 20:12

zo te zien had hij er makkelijk langs gekunt, ok, de 0 auto is natuurlijk een kleine belemmering maar met zoveel ruimte er naast had dit niet hoeven gebeuren.
Joost

Berichtdoor Huufke » di apr 11, 2006 20:13

StevenK schreef:...Ja, en aan het begin van het filmpje zit Bijvelds nog niet op z'n bumper...

Dat heeft alles te maken met het stof. Als je er direct achter zit dan zie je weinig tot niets. Wanneer je er dan niet voorbij kan zit er niks anders op dan de aandacht proberen te trekken (toeteren) en er op een zo kort mogelijke, maar toch veilige afstand achter te gaan rijden. Dit punt is al een paar km voorbij de start en de tijd tussen de doorkomst van Heuvel sr. en het startmoment van Peter is op twee handen te tellen.
Huufke

Berichtdoor mmrizio » di apr 11, 2006 20:16

Huufke schreef:Inderdaad. Hij had er alles aan moeten doen om uit de weg te gaan. Ook deze keer had hij gewoon langs de kant moeten gaan staan om te wachten tot dat Peter voorbij was, net als tijdens de eerdere doortocht over de proef, toen hij dat wel netjes deed.

In mijn ogen reed hij keurig naast de proef. Maar met de lijn die Bijvelds in z'n hoofd had, had hij juist op de proef moeten gaan rijden (links van de stofwolk).

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Jan » di apr 11, 2006 20:17

Ik zie zojuist dat @home de link weer heeft aangepast :evil:

Zal even kijken of ik hem er weer op krijg...
Jan

Berichtdoor Biturbo » di apr 11, 2006 20:49

mmrizio schreef:
EvoV6 schreef:En die ruimte ernaast lijkt wel zo ruim maar ik kan je vertellen dat dat absoluut geen 4 meter was en het naar de bocht toe smaller werd en er links naast de Colt veeeeeel meer ruimte was! (Zelfs nog mooi bedekt met rijplaten :D )

Hebben we het over dezelfde situatie?
Afbeelding
Da's zeker 3 auto breedtes ruimte naast de Lancer. En een Colt die half naast de proef rijdt - de hele stofwolk hangt naast de proef. Links van de stofwolk kun je de weg zien.
Maar hij reed helaas wel op de kortste route naar de volgende bocht...

Maurice

Het makkelijkste is wel commentaar geven als je er niet bij bent geweest, en dat geld voor iedereen hier. Heb je de lijnen van alle andere rijders in deze bochten combinatie gezien? Hoe weet je dan of de 0-rijder echt van DE lijn afgaat? Als ik mijn foto's van die bocht bekijk rijden ALLE rijders op of tegen het donker gekleurde deel van de weg, dus waar de 0 rijd! En de stofwolk zegt helemaal niets, die hadden alle rijders achter zich aan.

Ik heb het ook recht van voren zien gebeuren. En ik blijf bij mijn mening dat de 0 onvoldoende rekening heeft gehouden met Bijvelds.

Hoe dicht moet iemand op de bumper van de 0 zitten voordat hij er voorbij mag??

Waarom niet VOOR de bochtencombinatie ervoor bijgelaten? Ruimte zat en de Evo A8 zal toch echt wel ff harder lopen op topsnelheid.
Of na de bocht opzij en iets afremmen? Of aangeven dat je naar links of rechts gaat... Ik noem een paar voorbeelden.

En 3 autobreedte's ruimte? laat me niet lachen... Hoever wil je in de sloot staan?
Al zou het zo zijn, waarom moet een klassementrijder het risico moeten lopen om te dicht bij de buitenkant van de bocht te komen.
Biturbo

Berichtdoor StevenK » di apr 11, 2006 21:00

Huufke schreef:Dit punt is al een paar km voorbij de start en de tijd tussen de doorkomst van Heuvel sr. en het startmoment van Peter is op twee handen te tellen.

Dat zie je niet op 't filmpje; als dat zo is, dan had 'ie eerder opzij moeten gaan.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Huufke » di apr 11, 2006 21:24

StevenK schreef:Dat zie je niet op 't filmpje; als dat zo is, dan had 'ie eerder opzij moeten gaan.

Dat is inderdaad niet op het filmpje te zien. Het team van Frank had een camera in de Evo gemonteerd, dus ik ga er van uit dat die beelden op RTL Rallyreport te zien zullen zijn. Frank en diens cameraman stonden er ook met hun neus bovenop toen Heuvel sr. In discussie raakte met Peter bij de start van KP AlmereSport. Uiteraard goud materiaal in journalistiek opzicht, dus ik denk dat je er vanuit kan gaan dat deze kwestie uitgebreid aan bod zal komen.

Ik snap ook niet zo goed waarom veel mensen hier hun mening baseren op de videobeelden van Jan. Je kan zien wat er gebeurd, maar het is niet voldoende om de situatie (wie zat fout?) reëel te kunnen beoordelen. Voor diegenen die ter plekke waren ligt dat natuurlijk anders.

Desalniettemin geef ik iedereen gelijk die aangeeft dat een nulrijder altijd alles op alles moet zetten om de deelnemers aan de rally zelf niet in de weg te zitten. Soms kan het niet anders en gebeuren die dingen, maar dit ging te ver.
Huufke

Berichtdoor rallyboy » di apr 11, 2006 21:30

StevenK schreef:
Huufke schreef:Dit punt is al een paar km voorbij de start en de tijd tussen de doorkomst van Heuvel sr. en het startmoment van Peter is op twee handen te tellen.

Dat zie je niet op 't filmpje; als dat zo is, dan had 'ie eerder opzij moeten gaan.

De eerste keer dat "flyer zone" werd gereden ging v/d heuvel netjes aan de kant. Dit deed hij de 2e keer "iets anders". Ze starten immers toch op de zelfde tijd als bij de eerste doortocht. Dus kon hij bijvelds de 2e keer ook verwachten op ongeveer het zelfde stukje. Tenminste dat is mijn visie hierover.

Marcel
rallyboy

Berichtdoor Jan » di apr 11, 2006 21:35

Wil wel even aangeven dat Bart de gene was die het gefilmt heeft :roll:
Ik maak de foto's haha :lol:
Jan

Berichtdoor mmrizio » di apr 11, 2006 21:35

Biturbo schreef:Het makkelijkste is wel commentaar geven als je er niet bij bent geweest, en dat geld voor iedereen hier.

???

Biturbo schreef:Heb je de lijnen van alle andere rijders in deze bochten combinatie gezien? Hoe weet je dan of de 0-rijder echt van DE lijn afgaat? Als ik mijn foto's van die bocht bekijk rijden ALLE rijders op of tegen het donker gekleurde deel van de weg, dus waar de 0 rijd!

Afbeelding

Deze meneer liet vrijwillig anderhalve Colt ruimte.

Biturbo schreef:En 3 autobreedte's ruimte? laat me niet lachen... Hoever wil je in de sloot staan?

Sloot? Even een plaatje van een paar meter verder. Hier is het nog steeds 4 auto's breed.

Afbeelding

Maurice - een halve minuut te laat om het te filmen.
mmrizio

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's