Mr.T schreef:Armand schreef:Nou, ik had al vaker mijn bedenkingen betreffende de diverse "op zoek naar een gratis foto" posts. Zeker wanneer die gedaan worden door mensen waarvan ik weet dat ze het gewoon kunnen betalen... het is natuurlijk aan de fotograaf zelf of die iets opstuurt ja of nee...
Armand, sorry maar iedereen heeft zelf de keuze vwb beroep en verdiensten!!! Jij heb er schijnbaar voor gekozen om fotografie als verdiensten te hebben, anderen doen dit uit hobby/plezier en hoeven niets voor hun foto's te hebben.
We gaan toch ook niet allemaal lopen zeuren op alle vrijwilligers die rally's organiseren en mogeliijk maken (marshalls en officials) of moeten hier ook organisatiebureaus en wettelijjke erkende beveiligingsbedrijven voor in gehuurd worden![]()
Zoals reeds gemeld jij hebt zelf de keuze, als iemand een oproep plaats voor een foto kan jij hier ook op reagerenalleen schijnt jij dat niet te doen
waarom, dat antwoordt kan jij het beste zelf invullen.
Eeeuuhh, ik ben geen fotograaf(LEZEN). Was meer een constatering van mijn kant en ik vroeg mij af hoe hier tegenaangekeken werd. Ik hoef die vraag niet te stellen aan fotografen omdat ik zelf niet rij. En voor wat betreft de organisaties van rally's. Denk dat die op sommige vlakken best gebruik zouden kunnen maken van organisatiebureaus. Dit alles in het kader van de professionalisering van de sport. Je ziet dat een aantal rijders de zaakjes steeds beter voor elkaar krijgen en daarin zouden organisatoren (maar dat gebeurt al) mee kunnen / moeten gaan.

Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.