Foto's / filmpjes Paradigit ELE rally

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Armand » do jun 07, 2007 10:39

Mr.T schreef:
Armand schreef:Nou, ik had al vaker mijn bedenkingen betreffende de diverse "op zoek naar een gratis foto" posts. Zeker wanneer die gedaan worden door mensen waarvan ik weet dat ze het gewoon kunnen betalen... het is natuurlijk aan de fotograaf zelf of die iets opstuurt ja of nee...

Armand, sorry maar iedereen heeft zelf de keuze vwb beroep en verdiensten!!! Jij heb er schijnbaar voor gekozen om fotografie als verdiensten te hebben, anderen doen dit uit hobby/plezier en hoeven niets voor hun foto's te hebben.

We gaan toch ook niet allemaal lopen zeuren op alle vrijwilligers die rally's organiseren en mogeliijk maken (marshalls en officials) of moeten hier ook organisatiebureaus en wettelijjke erkende beveiligingsbedrijven voor in gehuurd worden :!:

Zoals reeds gemeld jij hebt zelf de keuze, als iemand een oproep plaats voor een foto kan jij hier ook op reageren :oops: alleen schijnt jij dat niet te doen :shock: waarom, dat antwoordt kan jij het beste zelf invullen.

Eeeuuhh, ik ben geen fotograaf(LEZEN). Was meer een constatering van mijn kant en ik vroeg mij af hoe hier tegenaangekeken werd. Ik hoef die vraag niet te stellen aan fotografen omdat ik zelf niet rij. En voor wat betreft de organisaties van rally's. Denk dat die op sommige vlakken best gebruik zouden kunnen maken van organisatiebureaus. Dit alles in het kader van de professionalisering van de sport. Je ziet dat een aantal rijders de zaakjes steeds beter voor elkaar krijgen en daarin zouden organisatoren (maar dat gebeurt al) mee kunnen / moeten gaan.
Armand

Berichtdoor StevenK » do jun 07, 2007 10:43

De constatering van Armand is er één die voor heel veel zaken op Internet opgaat. Mensen gaan er vaak voetstoots van uit dat iets op Internet niets kost.

Vroeger toen foto's nog ontwikkeld en afgedrukt werden, was het voor iedereen logisch dat ervoor betaald moest worden, maar tegenwoordig lijkt dat niet meer zo te zijn.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Mr.T » do jun 07, 2007 10:51

Mr.T schreef:...........anderen doen dit uit hobby/plezier en hoeven niets voor hun foto's te hebben..........

Hallo is lezen van de Nederlandse taal nou echt zo moeilijk :twisted:

Nogmaals als ik mijn foto's graties ter beschikking zou stellen is dat mijn zaak toch :?: dat zelfde geld voor mijn diensten :!: Dat mensen hier professioneel bezig zijn, oke maar dat neemt niet weg dat als iemand een oproep plaats hij/zij ervan uitgaat dat de persoon alleen bij de prof. fotografen een foto MOET bestellen.

Let wel, we leven nog steeds in een vrij land waar iedereen binnen de kaders van de wettelijke regelgeving vrij is om te doen en te laten wat hij/zij wil :shock: en dat geldt voor ons allenmaal :!:
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Berichtdoor Armand » do jun 07, 2007 10:58

Hallo is lezen van de Nederlandse taal nou echt zo moeilijk

Wie de schoen past... Begrijp me goed. Ik val niemand aan en iedereen moet vooral doen waar die zin in heeft. Doe ik ook namelijk. Ik constateer alleen dat er vanuit gegaan wordt dat de handel gratis opgestuurd word, waarmee de "handel" ondermijnd wordt van mensen die al jaren moeite en tijd hebben geinvesteerd om bij diverse teams wat fotootjes te verkopen. Het is een vrije economie, dus iedereen is vrij om daar een beslissing in te nemen, maar je kan het niet met me oneens zijn dat het voor de "broodschieters" steeds moeilijker wordt...

En voor de goede orde: IK BEN GEEN FOTOGRAAF
Armand

Berichtdoor SylviaVisser » do jun 07, 2007 11:08

StevenK schreef:De constatering van Armand is er één die voor heel veel zaken op Internet opgaat. Mensen gaan er vaak voetstoots van uit dat iets op Internet niets kost.

Vroeger toen foto's nog ontwikkeld en afgedrukt werden, was het voor iedereen logisch dat ervoor betaald moest worden, maar tegenwoordig lijkt dat niet meer zo te zijn.

Maar het is misschien niet voor iedereen even makkelijk te begrijpen dat een soms hoge resolutie foto duurder is dan een mooie tastbare plaat :wink:
En heus niet iedereen denkt zo.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Amazone » do jun 07, 2007 11:16

Armand schreef: En voor wat betreft de organisaties van rally's. Denk dat die op sommige vlakken best gebruik zouden kunnen maken van organisatiebureaus. Dit alles in het kader van de professionalisering van de sport. Je ziet dat een aantal rijders de zaakjes steeds beter voor elkaar krijgen en daarin zouden organisatoren (maar dat gebeurt al) mee kunnen / moeten gaan.

Gebeurt het nou wel of niet?

En vooral, WAT dan?
Amazone

Berichtdoor RallyCenter » do jun 07, 2007 12:29

SylviaBos schreef:[Wie zegt dat we altijd allemaal op zoek zijn naar GRATIS foto's......... :x :wink:

:D sylvia ik ben het met je eens dat dit niet zo is , je hebt me een keer een mailtje gestuurd voor een foto van jullie equipe tijdens de afgelopen ele rally en vroeg netjes of je die foto kon bestellen tegen betaling , ik heb je toen de foto gestuurd maar wilde geen betaling ontvangen , voor teams doe ik het meestal gratis of er moet iets anders achter zitten beduidend op de doeleinden van de foto´s! :D
Bestel hem nu het Jaar Overzicht 2009 , meer info op Rallycenter.nl!!!!
RallyCenter

Berichtdoor John » do jun 07, 2007 12:34

Amazone schreef:
Armand schreef: En voor wat betreft de organisaties van rally's. Denk dat die op sommige vlakken best gebruik zouden kunnen maken van organisatiebureaus. Dit alles in het kader van de professionalisering van de sport. Je ziet dat een aantal rijders de zaakjes steeds beter voor elkaar krijgen en daarin zouden organisatoren (maar dat gebeurt al) mee kunnen / moeten gaan.

Gebeurt het nou wel of niet?

En vooral, WAT dan?

Weet alleen dat de GTR er 2 jaar terug iets mee gedaan heeft. De resultaten spreken voor zich. :(
John

Berichtdoor dennisrally » do jun 07, 2007 12:35

rally106rallye schreef:helaas zijn er ook erg veel evo flitsers 8)
misschien dat het daarom komt dat ik nooit veel fotos krijg, aangezien ik meestal ergens achteraan start :lol:

Een beetje meer aan de handrem rukken wil ook wel helpen :lol:
dennisrally

Berichtdoor michel uit berg » do jun 07, 2007 12:38

dennisrally schreef:
rally106rallye schreef:helaas zijn er ook erg veel evo flitsers 8)
misschien dat het daarom komt dat ik nooit veel fotos krijg, aangezien ik meestal ergens achteraan start :lol:

Een beetje meer aan de handrem rukken wil ook wel helpen :lol:

nog meer? :shock: moet ik dat ook op 'n recht stuk gaan doen dan? :wink:
michel uit berg

Berichtdoor MartijnS » do jun 07, 2007 12:44

Ik vond dat Terry wat de handrem betreft al goed z'n best deed hoor! :D Heb nog wel wat foto's, maar ik doe niet aan mailen nav verzoekjes ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor HJD » do jun 07, 2007 12:57

Over het algemeen wacht ik bij elke rally tijdens een aantal proeven het gehele veld af, en maak daar dan ook foto's van. Dus van zo ongeveer iedereen zou ik foto's moeten hebben.

Tot 640x426 px (niet goed bruikbaar voor goede kwaliteit foto's afgedrukt op papier) wil ik de foto's nog wel opsturen voor op een site, mits naamsvermelding of link naar mijn site en logo op de foto erbij geplaatst worden. Voor grotere foto's of afgedrukte foto's vraag ik liever wel geld (bedragen staan wel op mijn site, die niet zo hoog zijn), alhoewel dat via internet altijd wel lastig is.

Ik heb immers mijn apparatuur door de jaren heen ook moeten kopen, wat alles bij elkaar ook wel rond de 5000,- zal zijn. Dat bedrag zal ik natuurlijk nooit terug verdienen in de rallysport, omdat het voor een deel ook hobby is. Maar ik vind dat voor wat foto's op hogere kwaliteit, ook al verstuur ik ze via internet, best een paar euro betaald mag worden. Dat is toch ook geen grote kostenpost dan?
HJD

Berichtdoor John » do jun 07, 2007 12:59

Ja Joost heeft het druk denk :roll: Of hij zit lekker in het zonnetje (en gelijk heeft ie dan natuurlijk)
John

Berichtdoor Campos » do jun 07, 2007 13:10

Ik vind dat het een keer tijd wordt dat fotografen ons gaan betalen om ons op de foto te mogen zetten! Weet je wel wat dat kost, rallyrijden?

:roll: :wink: :wink:
Campos

Berichtdoor Frevo » do jun 07, 2007 13:14

StevenK schreef:De constatering van Armand is er één die voor heel veel zaken op Internet opgaat. Mensen gaan er vaak voetstoots van uit dat iets op Internet niets kost.

Er wordt gewoon vaak gedacht dat tegenwoordig, met die digitale camera's, fotograferen geen enkele moeite meer kost. Veel mensen mensen hebben niet door dat daar nog vanalles bij komt kijken.
- Kosten van apparatuur
- Kosten van hosting
- Heel veel tijd qua fotograferen
- Bijna net zoveel tijd thuis voor uitzoeken en nabewerken (dat red ik echt niet in een paar uurtjes hoor!).

Ik vind het niet erg om hier en daar een foto naartoe te sturen (maar wel in lage resolutie, met logo en bronvermelding op de site), maar ik vind dat tegenover al die moeite ook wel eens een kleine vergoeding voor de vele moeite mag staan. Het is mij echter vaak genoeg gebeurd dat ik een foto stuur in lage resolutie en met logo en mensen die foto in groot formaat en zonder logo willen hebben. Vertel je vervolgens dat ze in dat geval toch echt een kleine vergoeding moeten betalen dan reageren ze echter ernstig beledigd (of gewoon niet) en dat vind ik jammer. Ik vind de baas van mijn dagelijks werk ook heel aardig, maar daar ga ik ook niet gratis voor werken.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's