door kraats » di apr 08, 2008 17:11
Leuke topic dit.....
"Persfotografen" vind ik bijna altijd lachwekkend.
Begrijp me goed, al gaan ze onder een auto liggen, ik vind alles best het maakt mij niks uit waar ze staan . Ik geniet toch altijd van een hele berg mooie foto's. Behalve als ik official zou zijn en zou vinden dat de fotograaf weg moet van de plaats waar ik dat onveilig vind. Want hij gaat gewoon weg, en gewoon zonder mopperen.
Maar wat ik wel lachwekkend vind zie je bij alle rally's weer. Je komt bij een bocht aan en dan sta je als monteurtje op de normale 50 meter van een situatie. Dan kijk je in de verte naar een grote witte bewegende vlek.
Dat zijn onze "persfotografen". Die staan allemaal opgesteld op anderhalve vierkante meter en hebben, zoals daags erna blijkt, weer allemaal (ongeveer) dezelfde foto's gemaakt. Als ik persfotograaf zou zijn, dan zou ik denk ik unieke foto's willen hebben. Kijk naar de fototopic van vorig jaar Almere en je ziet allemaal dezelfde situaties als in de fototopic van dit jaar.
Leuk hoor maar als ik 5 auto's heb zien jumpen in het leuk geweest, om maar te zwijgen over een autoslopende waterbak die ik toch ook in ruime mate zie. Nee, ik heb live auto's door bochten zien komen die nergens op een foto te vinden zijn. Beetje jammer, dus ik zal niet zeggen dat ik het beter weet maar een beetje diversiteit maakt het toch kwalitatief vele malen beter dan het nu is. Dus ik vind het allemaal prima maar probeer niet allemaal op een kluitje te gaan staan al denk ik dat het best gezellig is. Succes allemaal.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....