De pers voor het lint...

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor leor888 » ma apr 07, 2008 22:26

Arfman schreef:Sommige mensen staan inderdaad gevaarlijk, maar rally kijken is op zich natuurlijk ook een beetje gevaarlijk. Je moet punten uit proberen te zoeken waar je én leuke foto's kunt maken, én niet gevaarlijk staat, en dat is soms lastig.

Waar ik me overigens ook aan stoor is het zgn. pontificaal in-de-weg-gaan-staan van sommige persmensen. Sta je 20 minuten te kleumen, wachtend op de eerste doorkomst, komt er 1 minuut vantevoren zo'n pipo aan die je hele uitzicht (en je kans om foto's te nemen) verknalt, terwijl er ook genoeg andere mogelijkheden zijn als pers om te gaan staan.

He Arjan, is dan toch een teken dat je een goed plekje hebt uitgekozen. Zie toch het positieve daaarvan in.
leor888

Berichtdoor Frevo » di apr 08, 2008 8:16

erikjan schreef:
Hein schreef:
erikjan schreef:tja,

als we nu in 't vervolg eens foto's op deze site plaatsen van hinderlijke pershesjes , zou dat misschien helpen ?!

nee

Hein,

ik kom jou bijna elke rally wel op minimaal 1 proef tegen, en je hebt nog nooit hinderlijk in mijn beeld gestaan ;-)

Nou... ik stond zondag al voor 3 uur te wachten bij de laatste keer waterbak en net op het moment dat een uur later Wevers eraan komt heb ik Hein beeldvullend.. :lol:
Maar goed, daar kan ik vrede mee hebben. Ik snap best dat je (zeker als persfotograaf) een goede plek wil hebben en daar was het gewoon lastig om niet voor iemand te gaan staan. Bovendien was het maar even en kwam Wevers nog 2 keer langs. En zo zijn er ook fotografen (en cameramensen) die eerst aan het publiek vragen of ze niet in de weg staan.
Soms maakt een half metertje al het verschil zodat 5 mensen achter het lint hun foto's kunnen maken en voor hun eigen foto's zie je dat verschil niet.

Maar die persoon die bij de eerste keer waterbak met z'n N*kon hoerentoeter vlak voor een hele rij mensen ging staan (en bleef staan) was gewoon gruwelijk onbeschoft. Iemand ging er nog wat van zeggen, maar een stapje opzij of even door de knieen zat er niet in..
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor Holkers » di apr 08, 2008 8:21

Frevo schreef:Maar die persoon die bij de eerste keer waterbak met z'n N*kon hoerentoeter vlak voor een hele rij mensen ging staan (en bleef staan) was gewoon gruwelijk onbeschoft. Iemand ging er nog wat van zeggen, maar een stapje opzij of even door de knieen zat er niet in..

Goh, was dat een best grote man van weinig woorden?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Frevo » di apr 08, 2008 8:24

Correct.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Frevo

Berichtdoor Eibo » di apr 08, 2008 8:25

stel, je ziet een fotograaf staan op een superplek voor het lint en je wilt die resultaten zien... Dit overkomt me vaker (pure nieuwsgierigheid...) en je ziet die foto's gewoon nergens op het net en je hebt geen idee voor welk medium die foto's geschoten zijn. Is het dan een idee dat de mensen met de hesjes zichtbaar maken waarvoor ze schieten (websites van de fotograaf zalf dan he, je hoeft niet alle opdrachtgevers kenbaar te maken)
Dan kun je misschien achteraf de heren en dames van met de hesjes aanspreken dat je een bepaalde foto wilt zien / kopen. Dit werkt waarschijnlijk ook nog eens omzetverhogend voor de hesjes dragende.

Maar even wat anders, Ik heb zelfs gezien dat een fotograaf een heel eind achter het lint ging staan en iedereen vriendelijk verzocht niet voor hem te staan op een PP... Was deze fotograaf te lui om een lens te wisselen van mortierwerper naar magnum formaat of had deze fotograaf gewoon even niets anders bij zich? Kijk ik snap best dat iedereen een goed plekje wil hebben, maar als je de ontheffing hebt om voor de linten te gaan staan, moet je er niet achter gaan staan om daarna iedereen weg te sturen omdat je anders geen mooie foto kunt maken. Beetje meer creativiteit verwacht je wel bij de heren en dames die met apparatuur ter waarde van duizenden euro's rond lopen... ;)
Eibo

Berichtdoor Holkers » di apr 08, 2008 8:30

Soms wil je eens een ander shot maken (met een 10mm 100 meter van de weg af)...

Een 'dikke' lens wil niet zeggen dat iemand er maar een paar meter verder van af kan staan. Sommige shots zijn alleen maar te maken met een groothoek en dan moet je wat dichterbij staan...
Holkers

Berichtdoor Eibo » di apr 08, 2008 8:51

klopt, maar met 170 mm er 5 meter vanaf staan geeft hele mooie closeups van de ventieldopjes. Met een "dikke"lens bedoel ik toch zeker 100mm en dat werkt niet lekker binnen 5 meter van de auto... :)
Eibo

Berichtdoor Holkers » di apr 08, 2008 9:02

Frevo schreef:Correct.

Dan verbaast me het ook helemaal niets dat hij ervoor bleef staan... jammergenoeg.
Holkers

Berichtdoor Hein » di apr 08, 2008 13:25

Frevo schreef:
erikjan schreef:
Hein schreef:
erikjan schreef:tja,

als we nu in 't vervolg eens foto's op deze site plaatsen van hinderlijke pershesjes , zou dat misschien helpen ?!

nee

Hein,

ik kom jou bijna elke rally wel op minimaal 1 proef tegen, en je hebt nog nooit hinderlijk in mijn beeld gestaan ;-)

Nou... ik stond zondag al voor 3 uur te wachten bij de laatste keer waterbak en net op het moment dat een uur later Wevers eraan komt heb ik Hein beeldvullend.. :lol:

Sorry Fred. Was niet de bedoeling :oops:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Frevo » di apr 08, 2008 15:26

Maakt niet uit, Hein heeft zijn excuses aangeboden dus bied ik bij deze mijn excuses aan voor de 4 lekke banden van zijn auto. :wink:
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Frevo

Berichtdoor kraats » di apr 08, 2008 17:11

Leuke topic dit.....
"Persfotografen" vind ik bijna altijd lachwekkend.
Begrijp me goed, al gaan ze onder een auto liggen, ik vind alles best het maakt mij niks uit waar ze staan . Ik geniet toch altijd van een hele berg mooie foto's. Behalve als ik official zou zijn en zou vinden dat de fotograaf weg moet van de plaats waar ik dat onveilig vind. Want hij gaat gewoon weg, en gewoon zonder mopperen.

Maar wat ik wel lachwekkend vind zie je bij alle rally's weer. Je komt bij een bocht aan en dan sta je als monteurtje op de normale 50 meter van een situatie. Dan kijk je in de verte naar een grote witte bewegende vlek.
Dat zijn onze "persfotografen". Die staan allemaal opgesteld op anderhalve vierkante meter en hebben, zoals daags erna blijkt, weer allemaal (ongeveer) dezelfde foto's gemaakt. Als ik persfotograaf zou zijn, dan zou ik denk ik unieke foto's willen hebben. Kijk naar de fototopic van vorig jaar Almere en je ziet allemaal dezelfde situaties als in de fototopic van dit jaar.

Leuk hoor maar als ik 5 auto's heb zien jumpen in het leuk geweest, om maar te zwijgen over een autoslopende waterbak die ik toch ook in ruime mate zie. Nee, ik heb live auto's door bochten zien komen die nergens op een foto te vinden zijn. Beetje jammer, dus ik zal niet zeggen dat ik het beter weet maar een beetje diversiteit maakt het toch kwalitatief vele malen beter dan het nu is. Dus ik vind het allemaal prima maar probeer niet allemaal op een kluitje te gaan staan al denk ik dat het best gezellig is. Succes allemaal.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor mantaboy » di apr 08, 2008 18:56

Ik heb m'n zegje gedaan in het verkeerde topic. Toch kan ik er niet genoeg op hameren echt waakzaam te blijven. Dit weekend viel me op hoe vaak mensen gewoon met 4 of 5 naast elkaar over de proef lopen. Hetzij voor de laatste deelnemers of voor de sluitauto.

Maarten, je hebt gelijk met de krachten die op een auto staan. Normaal gaat een auto altijd naar de buitenkant, tenzij die krachten opgeheven worden en weer een voorwaarste beweging worden dmv gas geven van de bestuurder. :wink: :wink:

Daarom altijd waakzaam blijven, afgelopen jaren hebben al zeer veel mensen geluk gehad. Houd er wel rekening mee dat de snelheden van de moderne WRC's weer hoger liggen dan 4 jaar geleden.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor HakunaMatata » di apr 08, 2008 18:58

Na dit forum te hebben doorgelezen wil ik ook wel even reageren.

Persoonlijk heb ik niet zo'n hekel aan de pershesjes met een grote teletoeter. Dit zijn er namelijk maar een paar, en die zou je met een paar meter op zij gaan staan nog wel kunnen ontwijken.
Waar ik mij de laaste tijd wel steeds meer aan stoor is de hele kudde pershesjes die daar staan die foto's proberen te maken met een veredelde mobiele telefoon of een of andere "aldi" camera. Je maakt mij niet wijs dat dit allemaal serieuze persfotograven zijn, maar vaak mensen die weer eens viavia aan een hesje gekomen zijn.

Zelf maak ik met plezier mijn foto's van achter het lint en als alle zogenaamde persmensen dit ook eens zouden doen blijft het gewoon voor iedereen leuk en wat veiliger, en van achter het lint zijn er ook best nog wel wat leuke resultaten te behalen, mits je natuurlijk een beetje op tijd op de proef bent om een stekkie te kiezen.

Gegroet
HakunaMatata

Berichtdoor Huufke » di apr 08, 2008 23:40

HakunaMatata schreef: Waar ik mij de laaste tijd wel steeds meer aan stoor is de hele kudde pershesjes die daar staan die foto's proberen te maken met een veredelde mobiele telefoon of een of andere "aldi" camera. Je maakt mij niet wijs dat dit allemaal serieuze persfotograven zijn, maar vaak mensen die weer eens viavia aan een hesje gekomen zijn.

De eisen voor het verkrijgen zitten niet in de kwaliteit of het materiaal, anders was deze hele discussie er ook nooit geweest. Het gaat om de opdrachtgever/ doel waarvoor het werk dient. Daarop krijgt men al dan niet een accreditatie. Los daarvan heb ik wel begrip voor je ergernis.
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke

Berichtdoor HakunaMatata » wo apr 09, 2008 18:19

Huufke schreef:
De eisen voor het verkrijgen zitten niet in de kwaliteit of het materiaal, anders was deze hele discussie er ook nooit geweest. Het gaat om de opdrachtgever/ doel waarvoor het werk dient. Daarop krijgt men al dan niet een accreditatie. Los daarvan heb ik wel begrip voor je ergernis.

Dat niet maar je kunt er wel aan afzien of iemand serieus met zijn vak bezig is of niet.
HakunaMatata

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's