Groep B

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor bosje » za okt 21, 2006 22:01

henk 400rr schreef:De 1e foto (met Rothmans kleuren) is al van 1986, als de auto het jaar daarvoor nog zwart/rood was en wit, kan volgens mij de foto van de witte niet van 1986 zijn, kijkend op internet moet hij volgens mij van 1985 zijn.

De witte is echt wel 86, want Bosch heeft maar één keer in Spa gereden.
bosje

Berichtdoor Ton Van Spanje » za okt 21, 2006 22:08

Bosch en Lambert Peeters zijn er in Bosch' zijn debuutjaar (1985) twee keer hard afgegaan.

De eerste keer tijdens de haspengauw, toen ze via een agrarisch voertuig tegen een betonnen duiker zijn gestopt. Hierbij brak Peeters op meerdere plaatsen een been.

De tweede keer was tijdens de Bianchi toen ze op hoge snelheid tegen een betonnen muur zijn geklapt. Peeters moet na dat ongeluk twee vingers missen.'

Bosch reed trouwens met Michelin sponsoring. Of hij ook op Michelin banden reed weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op za okt 21, 2006 22:11, in totaal 2 keer bewerkt.
Ton Van Spanje

Berichtdoor henk 400rr » za okt 21, 2006 22:08

Nee, het was echt 1985 (zat het intervieuw al te lezen)
Het was de quattro A2 waarin Hannu Mikkola tweede was geworden in de Acropolisrally, chassisnummer A063. De auto was nog in de HB-kleuren. Hij kwam op dinsdag aan in Nederland, waarna we hem wit hebben laten spuiten.

en
Rally-resultaten 1985
John Bosch behaalde na de goede start in de Tulpenrally nog een tweede plaats in de ELE rally en een eerste plaats in de BAC rally. Hij werd derde in de Limburgia rally. Het leek mogelijk om in het kampioenschap hoog te eindigen, maar een zware crash in de Belgische Bianchi-rally waarbij zijn navigator gewond raakte zorgde ervoor dat John Bosch het in 1985 verder voor gezien hield

en
Waar kocht je je tweede auto?
Bij David Sutton in Engeland. Michèle Mouton had erin gereden.

Die had weer hetzelfde kenteken als de eerste, hoe kwam dat?
Het kenteken N-SM210 stond op naam van Audi Sport. Het werd gewoon overgeschreven op de tweede quattro. De auto kreeg eerst een Yokohama beschildering, zwart met rode banen. Vanaf de Hellendoorn rally werden dat de Rothmans-kleuren.

en zo
Rally-resultaten 1986
1986 was een goed jaar voor John Bosch. Hij won de Amsterdam rally, de ELE rally en de Rallye Köln-Ahrweiler en werd tweede in de Hellendoorn rally en de Limburgia rally. De Tulpenrally....

en komen we al in 1987
Rally-resultaten 1987
In 1987 reed John nog een paar rallies met de quattro. De Groep B-auto's mochten ....
henk 400rr

Berichtdoor Ton Van Spanje » za okt 21, 2006 22:16

bosje schreef:
henk 400rr schreef:De 1e foto (met Rothmans kleuren) is al van 1986, als de auto het jaar daarvoor nog zwart/rood was en wit, kan volgens mij de foto van de witte niet van 1986 zijn, kijkend op internet moet hij volgens mij van 1985 zijn.

Klopt, Juha
Ton Van Spanje

Berichtdoor bosje » za okt 21, 2006 22:19

Ton Van Spanje schreef:De tweede keer was tijdens de Bianchi toen ze op hoge snelheid tegen een betonnen muur zijn geklapt. Peeters moet na dat ongeluk twee vingers missen.

Had de copiloot zich toen niet vastgehouden aan de rolkooi?
bosje

Berichtdoor Ton Van Spanje » za okt 21, 2006 22:22

bosje schreef:
Ton Van Spanje schreef:De tweede keer was tijdens de Bianchi toen ze op hoge snelheid tegen een betonnen muur zijn geklapt. Peeters moet na dat ongeluk twee vingers missen.

Had de copiloot zich toen niet vastgehouden aan de rolkooi?

Weet wel dat hij ergens onder of tussen bekneld is geraakt. Meer weet ik er niet meer van. Is ook maar een detail.
Ton Van Spanje

Berichtdoor henk 400rr » za okt 21, 2006 22:39

Ton Van Spanje schreef:
bosje schreef:

Klopt, Juha

Vreemd, als je het interview dan sereus neemt, is hij begonnen in een witte in 1985, daar heeft hij een X-aantal rally's meegereden en vervolgens plat gereden, rest van 1985 rijdt hij niet en koopt een 2e die eerst zwart/rood wordt en vervolgens dus in de Rothmans kleuren, in 1986 rijdt hij wel weer rally's.
Dus volgens het interview heeft hij alleen in de witte in 1985 gereden.
henk 400rr

Berichtdoor Ton Van Spanje » za okt 21, 2006 22:58

Henk, Lees even wat ik er tussen heb gezet.

henk 400rr schreef:.............rest van 1985 rijdt hij niet en koopt een 2e die eerst in de witte kleur in Spa wordt gebruikt en daarna zwart/rood wordt en vervolgens dus in de Rothmans kleuren, in 1986 rijdt hij wel weer rally's.
Ton Van Spanje

Berichtdoor kraats » za okt 21, 2006 23:49

ff uitgezocht,

In 1985 koopt ie een witte Quattro A2(1ste). Die gaat plat in bianchi rally in 1985. Dan koopt ie een andere (2de) en spuit m in dezelfde kleuren als de eerste.
Die wordt in 1986 tussen de Boucles de Spa en Circuit des Ardennes Zwart/rood gespoten.
Vervolgens koopt ie voor de Europese wedstrijden een (3de) Quattro ERBIJ. Die is in de kleuren van Rothmans.
Vervolgens spuit hij die Zwart/rode ook in de Rothmans kleuren. Die waren te zien op die (2de) auto vanaf de Hellendoorn in 1986.

Zo duidelijk? Is toch wat? stel je zelf een vraag .....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor ChrisZW » zo okt 22, 2006 9:38

bosje schreef:Spa 1986:
1. Probst - Sierra 4x4 groep N
2. Křeček - Skoda S130 LR (+33 seconden)
3. Bosch - Audi Quattro (+5.46)
4. Kavaizar ) Skoda S130 LR (+8.04)
5. Colsoul - Opel Manta 400 (+14.31)

1. Probst - Sierra 4x4 groep N
Afbeelding
(foto: JP Decuypère)

2. Křeček - Skoda S130 LR
Afbeelding
(foto: Georges Renaux)

3. Bosch - Audi Quattro
Afbeelding

en hier nog een foto van Droogmans, die uitviel
Afbeelding

(ik heb het hier weg, staat nog veel meer op dat forum: http://www.forum-auto.com/sqlforum/sect ... 949-35.htm )
ChrisZW

Berichtdoor loadmaster » zo okt 22, 2006 10:12

hmmmm gadoor met het plaatsen van die "vieze" foto's.
Heerlijk die groep B periode. Kunnen we niet een keer een hele colone als voorrijders, of tussen de proeven door, indien het tijdschema dit toelaat natuurlijk krijgen voor een jaar bij elke nederlandse rally/rallysprint?
Dacht zoiets als de WRC van Duitsland.
BORN2XLR8

8)
loadmaster

Berichtdoor bram van hilten » zo okt 22, 2006 12:07

Hallo,
het volgende wil ik ff kwijt. Ik ben dus nog steeds springlevend, heb de auto niet verkocht wegens financiéle problemen en andere onzin die hier nu beweerd worden. De auto is nooit van Autotron geweest dus de uitdrukking 'beruchte Autotron' slaat nergens op. Wat mijn 'ex' auto met de 'beruchte' Autotron opruiming te maken heeft, vraag ik me dan ook af!! Deze auto is inderdaad van mij geweest en aan een nieuwe eigenaar verkocht. De auto heeft inderdaad een paar jaar in Autotron grestaan, zoals de andere RS200 die in mijn bezit is. Ik vindt het ook niet erg verstandig om eigenaars met naam en adressen te melden, jullie zijn dus wel race en rally fans, maar er zitten ook veel andere mensen met andere bedoelingen op zulke sites te kijken!
ik denk dat het beter is om mensen en adressen niet te melden. Ik ben namelijk op dit bericht gekomen door wat te googlen, dat doen boeven dus ook!!!!!!!! als jullie 'korrekte' infos willen hebben over de RS200, ga dan op www.RS200.org/
bedankt voor jullie begrip, maar ik moest dit even duidelijk maken.
groetjes
Bram

mantaboy schreef:Ok de rs200 in Rucphen is een witte en komt eigenlijk uit Luxemburg. Dit is de beruchte Autotron rs200. Deze heeft lange tijd in het Autotron gestaan. Door de beruchte opruiming daar kwam deze auto vrij. De eerste luxemburgse eigenaar was zoals ik gehoord op overleden en de vrouw heeft hem toen verkocht aan de garagehouder.

Ik heb de rs200 vorig jaar voor het laatst zien rijden, reed toen door St.Willebrord. Schijnt 450pk te hebben. Misschien eens vragen Jos welk vin nummer deze heeft? Hij zal daar niet moeilijk over doen.
bram van hilten

Berichtdoor Jan » zo okt 22, 2006 14:07

Na een beetje surfen kwam ik dit tegen...

De Mazda RX7 Groupe B

Afbeelding

Kan iemand zich hier nog wat van herinneren?
Jan

Berichtdoor bram van hilten » zo okt 22, 2006 14:31

Hoi daar,

Intussen zijn de groep B auto`s 20 Jaar en mogen ze weer meedoen in de youngtimer klasse die b.v. ook in Duitsland gereden word. Je merkt dat de animo in koop en verkoop van deze autos ineens weer gestegen is, waarschijnlijk daardoor dus. Neem ook eens een kijkje op www.xrrs-club.nl/ daar kan je ook fotos vinden van enkele RS200 enwel op het European Ford Event 2001 enz... Volgend jaar zijn wij er ook zeker weer bij.
Groetjes Jenny

loadmaster schreef:hmmmm gadoor met het plaatsen van die "vieze" foto's.
Heerlijk die groep B periode. Kunnen we niet een keer een hele colone als voorrijders, of tussen de proeven door, indien het tijdschema dit toelaat natuurlijk krijgen voor een jaar bij elke nederlandse rally/rallysprint?
Dacht zoiets als de WRC van Duitsland.
bram van hilten

Berichtdoor StevenK » zo okt 22, 2006 14:33

bram van hilten schreef:Hoi daar,

Intussen zijn de groep B auto`s 20 Jaar en mogen ze weer meedoen in de youngtimer klasse die b.v. ook in Duitsland gereden word.

Helaas heeft de KNAF de mogelijkheden om een grB in te zetten in Nederland ontzettend ingeperkt..
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch