WRC Rally de Portugal 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor stefan » zo maart 27, 2011 22:11

Paperclip schreef:
stefan schreef:.....
Zoiets mag je denken en niet hardop roepen...(mijn mening). Gelukkig mag iedereen zeggen wat hij/zij wil.
.....

Dit snap ik even niet meer, kan aan het tijdstip liggen hoor..... :wink: :P

tijdstip!!!! :lol:
stefan

Berichtdoor mmrizio » zo maart 27, 2011 22:17

Ach, in de F1 rijden toch ook niet alleen de beste rijders? Waar is Hulkenberg?

Anyway: ik zat net de Power stage te kijken en was best onder de indruk van de Nederlanders. Dat zag er best snel uit... totdat de echte toppers nog 5 sec/km sneller reden.

Overigens was de Power stage prachtig in beeld gebracht. Zeker niet minder dan de Eurosport coverage van de RMC.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Robert_ » zo maart 27, 2011 22:32

Ik begrijp niet dat wanneer iemand kritiek heeft op een prestatie die verre van optimaal is weer een bak stront over zich heen krijgt. Het blijft een sport op 'wereldniveau' met topsporters waarbij je rijdt voor de winst. En ik kan me op geen manier voorstellen dat 'onze jongens' zich druk maken over wat er hier wordt geschreven.

Laten we voorop stellen dat het mooi is dat ze de kans hebben gekregen om te rijden in het WRC. Maar wordt het er voor de Nederlanders nou zoveel spannender op wanneer by best voor een plekje achter in de top 10 word gereden? Alsof alle Nederlandse voetbalfans staan te juichen als Nederland in de kwartfinale van het WK wordt uitgeschakeld...

PWRC wedstrijden met Jasper waren mooi om te volgen, evenals de strijd in het JWRC het vorige jaar, maar de Nederlanders in de koningsklasse kunnen me op dit moment nog niet echt boeien. Maar goed, ik ben benieuwd wat ze dit jaar nog gaan laten zien, het seizoen is nog lang.
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Robert_

Berichtdoor Jan » zo maart 27, 2011 23:01

Robert, ik volg je niet helemaal. Eerst ben je vrij positief, daarna sla je opeens om. Wat is nu precies je punt?

Mijn bescheiden mening is: Tuurlijk vind ik het jammer dat Dennis Kuipers en Peter van Merksteijn niet vooraan meedoen (lees top 5), maar wat wil je dan? Dat ze Matthew Wilson om de oren rijden bijvoorbeeld? Beetje realistisch zijn mag volgens mij wel.

Als Kimi Raikkonen het na een heel seizoen nog moeilijk heeft, waarom dat zo enorm kritisch zijn op onze jongens? Laat staan Kenn Block, of nog beter: Villagra. Die laatste rijdt al langer mee en heeft nog nooit echt potten kunnen breken. Ik vraag me af of hij in zijn land net zo afgezeken wordt als wat wij hier in Nederland doen. Ik verwacht eerlijk gezegd het totale tegenovergestelde, zal wel met cultuur te maken hebben...

Ik zou me schamen als andere (internationale) rallyfans al ons commentaar hier lezen...
Jan

Berichtdoor mitsufan3 » ma maart 28, 2011 7:17

Robert_ schreef:Ik begrijp niet dat wanneer iemand kritiek heeft op een prestatie die verre van optimaal is weer een bak stront over zich heen krijgt. Het blijft een sport op 'wereldniveau' met topsporters waarbij je rijdt voor de winst. En ik kan me op geen manier voorstellen dat 'onze jongens' zich druk maken over wat er hier wordt geschreven.

Laten we voorop stellen dat het mooi is dat ze de kans hebben gekregen om te rijden in het WRC. Maar wordt het er voor de Nederlanders nou zoveel spannender op wanneer by best voor een plekje achter in de top 10 word gereden? Alsof alle Nederlandse voetbalfans staan te juichen als Nederland in de kwartfinale van het WK wordt uitgeschakeld...

PWRC wedstrijden met Jasper waren mooi om te volgen, evenals de strijd in het JWRC het vorige jaar, maar de Nederlanders in de koningsklasse kunnen me op dit moment nog niet echt boeien. Maar goed, ik ben benieuwd wat ze dit jaar nog gaan laten zien, het seizoen is nog lang.

Hier ben ik het absoluut mee eens. Het is gewoon ontzettend jammer dat de junioren Weijs en Abbring niet meer een vol WK-programma rijden. Stiekem hoopten we natuurlijk dat het talent van deze jongens wel opgemerkt zou worden door de grote teams en op deze manier konden doorschuiven. Aan de andere kant zijn er zoveel meer van dergelijke talenten.
mitsufan3

Berichtdoor WRC fan » ma maart 28, 2011 9:01

Denk absoluut niet te negatief over Dennis en Peter. Voor Peter was dit pas z'n eerste rally in de DS3. En Denns kiest voor het ervaring opdoen. Hij rijdt nu constant. De crash in Mexico hooft er natuurlijk ook voor gezorgd dat hij wat minder snel durft te gaan. En hij is nog jong, 23. Ter vergelijking, Loeb was bijna 30 toen hij in het WRC ging rijden.
WRC fan

Berichtdoor mousti » ma maart 28, 2011 9:15

Jorick schreef:Ja dat zal het zijn. Hayden Paddon heeft dezelfde auto als Anders Grondal, maar de auto is beter. :wink:

Grondal mss lekke banden who knows, maar Paddon was gewoon top die kerel heeft talent en iemand met verstand blijkbaar ook heeft technische aanleg enzo. En het is dezelfde auto niet, Paddon heeft assistentie van Symtech Racing en zij maken hun Impreza's zelf zijn andere onderdelen dan de Prodrive Subaru's van Flodin en Grondal.

En over Kuipers en van Merksteijn na 5 jaar zulke WRC seizoenen gedaan te hebben zullen ze "Wilson Jr" prestaties doen. Terwijl een Abbring en Weijs na vijf jaar een beetje veel sneller zullen zijn denk ik. Francois Duval had in zijn debuut met de Focus WRC in Zweden (nooit eerder met een WRC en eerste keer op sneeuw) gefnished op een 10de plaats in een toch veel sterker deelnemersveld dan we hier dit jaar zien.
mousti

Berichtdoor stefan » ma maart 28, 2011 17:55

WRC fan schreef:Denk absoluut niet te negatief over Dennis en Peter. Voor Peter was dit pas z'n eerste rally in de DS3. En Denns kiest voor het ervaring opdoen. Hij rijdt nu constant. De crash in Mexico hooft er natuurlijk ook voor gezorgd dat hij wat minder snel durft te gaan. En hij is nog jong, 23. Ter vergelijking, Loeb was bijna 30 toen hij in het WRC ging rijden.

dennis is 25
stefan

Berichtdoor erikjan » ma maart 28, 2011 18:02

wel weer typisch Citroen:

vorige wedstrijd had Loeb een probleem met de transmissie, langs de weg gerepareerd met een boutje uit de bumper...

afgelopen weekend had PvM ook een transmissieprobleem, en is ook ter plekke opgelost met een boutje, nu uit de motorkap...

kan PSA z'n rijders niet beter een zakje bouten meegeven ?!
erikjan

Berichtdoor spookie » ma maart 28, 2011 18:03

Tja het belangrijkste in de rally

http://www.youtube.com/watch?v=aYjjsKe5gzQ
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
spookie

Berichtdoor stefan » ma maart 28, 2011 18:08

erikjan schreef:wel weer typisch Citroen:

vorige wedstrijd had Loeb een probleem met de transmissie, langs de weg gerepareerd met een boutje uit de bumper...

afgelopen weekend had PvM ook een transmissieprobleem, en is ook ter plekke opgelost met een boutje, nu uit de motorkap...

:lol: :lol:
stefan

Berichtdoor rallyfreak1 » ma maart 28, 2011 18:58

erikjan schreef:wel weer typisch Citroen:

Overal dezelfde bouten gebruiken is ook een idee :lol:
rallyfreak1

Berichtdoor bennie2000 » ma maart 28, 2011 22:29

Zo , net weer terug van een geweldige rally portugal, erg mooie dingen gezien en gefotografeerd, erg moe , 6 proeven zelf gereden(verkend) waaronder de powerstage, dit was een indrukwekkende en dan druk ik me nog eenvoudig uit, 4 verschillende ondergronden en blind crests waar je u tegen zet, dus de mensen die denken het te weten waarom de hollandse jongens het slecht, of minder hebben gedaan,HOUD JE MOND, niet normaal wat ik daar heb gezien.
Heb zelf erg mooie punten gezien, om 4 uur s'nachts opstaan om bij je puntjes te komen, want de GNR(politie) staat er zeker vanaf 5 uur, niet dus ze staan er de hele nacht, dan maar bergen af en op om op je puntjes te bereiken, want na de spectatorspunten staan ze om mensen op deze lokaties te houden, soms wel 2,5 uur over gedaan om deze punten te bereiken , je moet er wat voor over hebben ,dit resulteerde wel in punten waar je u tegen zegt, heb als enige de rol van nummer 60 op de powerstage , komt hij tot stilstand en gelijk erop af gerend om te vragen of alles goed is , vraagt hij of ik de foto's heb, en geeft zijn email.......
zo nu ff 3200 foto's uitzoeken, maar ik wil jullie de winnaars CITROEN niet onthouden, dus vast een fototje
Afbeelding

nee, geintje
Afbeelding
Afbeelding

en dan toch nog maar nog 1 van de nederlandse inbreng
Afbeelding
Afbeelding

De rest volgt van de week wel
bennie2000

Berichtdoor MartijnS » ma maart 28, 2011 22:49

Mooie platen 8)

Check dit filmpje eens! :lol: