JvnEkln schreef:dan ga je toch gewoon puzzelritten rijden ??????
kom toch, kijk eens naar WK rally's, finland, ierland ect.
Sorry, maar dit vind ik een kul opmerking. Finland is 100% onverhard, staan de auto's in gravelsettings, dus hoog op de wielen. Ierland is 100% slecht asfalt. Ford heeft daar zelfs een speciale asfaltsetting voor ontwikkeld: Irish Tarmac. Dus auto's staan laag bij de grond.
Vorig jaar nam Wevers Sport in Almere een zeer goede beslissing om tijdens de sprint niet te rijden omdat ze met hun asfaltsettings niet over de Almere Poort konden zonder veel schade te rijden.
In Hellendoorn worden auto's in asfaltsettings over een proef gejaagd die vrijwel volledig onverhard is en waar je dus eigenlijk gravelsettings nodig hebt. Erik Wevers zei vorig jaar dat hij op Ligtenberg aan het schaatsen op de carterplaat was. Dit jaar heb ik hem daar niet over gehoord, maar het zal niet anders geweest zijn.
Vergeet niet dat de Hellendoorn voor Weijs Jr een test was om wat dempersettings uit te proberen met het oog op Spanje. Ik kan me zijn besluit helemaal voorstellen. Want komend weekeinde vertrekt het hele spul van het KTF team alweer naar Spanje. Als je dan de hele week moet sleutelen om de schade van iets meer dan 10 km onverhard bij Rijssen te herstellen komt er van een voorbereiding ook niks meer.