Dennizzz1985 schreef:rogerally schreef:yrreF schreef:Zit het stuk onverhard in het bos op KP Rijsbergen,
Wat ze er vorig jaar tussen uit gehaald hebben er wel weer in dit jaar.
Of is het dit jaar er ook uit ???
Het enige wat tijdens de presentatie is gezegd, dat Rijsbergen de enige proef is met een alternatief. Dit in verband met het stuk onverhard wat jij zojuist aanhaalde. Dus mocht het weer hetzelfde blijven als dat het momenteel is dan zal het er wel in zitten.
Verder is het volgens mij ook wel leuk dat de sprinters nu ook een paar uitdagende proeven voor de wielen gaan krijgen.
Wat betreft die proef in Rijsbergen ben ik ook heel benieuwd. Kwam vorig jaar vanuit het bos (Frans Baantje) bij de proef aan en het mooie stuk was er inderdaad uitgehaald. Het enige dat wij tegenkwamen was een aardige official en een oud lelijk vrouwtje dat begon te klagen en achter ons aanrende, toen wij er een bende van maakten met wat achterwiel aangedreven BMW's in het bos

Het had toen de dagen voor de rally enorm veel geregend. Laten we hopen dat het dit jaar anders is, want het is echt een machtig stuk proef! Veel beter dan dat eenvoudige/saaie stuk Oekelsebaan als alternatief.
Nog een tip voor de mensen die niet uit de omgeving komen: Achtmaal Hel, einde van de proef bij de feesttent van Den Thuur, als ze daar langs komen liggen er bij het ingaan van dat weggetje ijzeren platen, waar de wagens een draai op moeten maken en vanuit bijna-stilstand over de platen glipperend hun weg moeten vervolgen. Dit is prachtig! Ongeveer een kilometer hiervoor komen de auto's achterlangs het voetbalveld over een grindpad en maken hier ook een scherpe draai om vervolgens vanuit het grind de Buntweg op te rijden, ook prachtig! Een ander superpunt is de kippenschuur in Wernhout (KP Ostaayen), einde Oude Weimerstraat, begin Weimerstraat. Hier staat een tribune opgesteld. Verder heb je in de Kerkhofstraat in Klein-Zundert (KP Klein Zundert) nog een lekker zand/slip en smoorgedeelte. Zo'n soortgelijk stuk is eveneens wat verderop in die proef, thv de Akkerstraat (KP Klein Zundert, valt onder het dorp Rijsbergen). Ze rijden dan over de oprit van een huis heen en vervolgens het onverhard op (of andersom..)
Ik had vorig jaar precies het zelfde probleem
Het was zeker een erg mooi stuk om te gaan bekijken
Daarom baalde ik ook wel een beetje dat het daar niet doorging.
Het viel naar mij enigzins wel mee hoe het erbij lag.
wel wat kuiltjes en plaasen lagen erin het bos.
Maar voor de rest weinig slecht wegdek te melden
Hoop echt dat het er dit jaar wel in blijft zitten, Want dan ben ik daar zeker te vinden
Misschien een tip voor de organisatie,
Misschien handig om donderdag of vrijdag op de site te melden mocht dat stuk proef weer geannulleerd worden.
Staan er weer een hoop mensen niet voor een verassing op dat punt (mocht het niet doorgaan)
@dennizzz1985:
Bedankt voor de andere KP tips
Greets ferry,