Exotic Green Rally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Dennizzz1985 » ma jul 06, 2009 15:04

1600hf schreef:
Dennizzz1985 schreef:Heb alle proeven al eens bezocht, op de KP Halderberge (Oudenbosch, Bosschenhoofd, Hoeven, etc) na.
Handig dat het tijdschema op de website staat, maar ik ga toch wel even een infopakketje halen met de plattegronden etc. (= wel zo makkelijk).

Ben ook benieuwd naar deze 'nieuwe' proef. Vond deze info:
Op vrijdag 10 juli worden in Hoeven vanaf ca. 17.30 uur tot 02.00 uur de navolgende (delen van) straten afgesloten: Boutweg, Goudbloemsedijk, Buijzeweg, Wolverschans, Groeneweg, Langeweg, Gors, Koksweg en Poldersdijk in verband met een Auto Rally.

Even op googlemaps gekeken. Deze straten liggen dicht bij elkaar in een mooi poldergebied. Ik ga daar vrijdag even kijken.

Super van de organisatie!!! Ze hebben het voor elkaar gekregen om nog meer dan anders aan de bezoekers te denken! Je kunt op de vrijdagavond dus zeer gemakkelijk van proef naar proef rijden. Binnen 5 minuten ben je vanuit de KP Deba Etten-Leur in het centrum van Etten-Leur. Vanuit het centrum van Etten-Leur ben je ook in 10min. in Hoeven (KP Halderberge). Dus de echte liefhebbers kunnen heel eenvoudig meerdere proeven bewonderen op vrijdagavond!
Dennizzz1985

Re: KP's

Berichtdoor yrreF » ma jul 06, 2009 15:27

Dennizzz1985 schreef:
rogerally schreef:
yrreF schreef:Zit het stuk onverhard in het bos op KP Rijsbergen,
Wat ze er vorig jaar tussen uit gehaald hebben er wel weer in dit jaar.
Of is het dit jaar er ook uit ???

Het enige wat tijdens de presentatie is gezegd, dat Rijsbergen de enige proef is met een alternatief. Dit in verband met het stuk onverhard wat jij zojuist aanhaalde. Dus mocht het weer hetzelfde blijven als dat het momenteel is dan zal het er wel in zitten.

Verder is het volgens mij ook wel leuk dat de sprinters nu ook een paar uitdagende proeven voor de wielen gaan krijgen.

Wat betreft die proef in Rijsbergen ben ik ook heel benieuwd. Kwam vorig jaar vanuit het bos (Frans Baantje) bij de proef aan en het mooie stuk was er inderdaad uitgehaald. Het enige dat wij tegenkwamen was een aardige official en een oud lelijk vrouwtje dat begon te klagen en achter ons aanrende, toen wij er een bende van maakten met wat achterwiel aangedreven BMW's in het bos :lol: Het had toen de dagen voor de rally enorm veel geregend. Laten we hopen dat het dit jaar anders is, want het is echt een machtig stuk proef! Veel beter dan dat eenvoudige/saaie stuk Oekelsebaan als alternatief.

Nog een tip voor de mensen die niet uit de omgeving komen: Achtmaal Hel, einde van de proef bij de feesttent van Den Thuur, als ze daar langs komen liggen er bij het ingaan van dat weggetje ijzeren platen, waar de wagens een draai op moeten maken en vanuit bijna-stilstand over de platen glipperend hun weg moeten vervolgen. Dit is prachtig! Ongeveer een kilometer hiervoor komen de auto's achterlangs het voetbalveld over een grindpad en maken hier ook een scherpe draai om vervolgens vanuit het grind de Buntweg op te rijden, ook prachtig! Een ander superpunt is de kippenschuur in Wernhout (KP Ostaayen), einde Oude Weimerstraat, begin Weimerstraat. Hier staat een tribune opgesteld. Verder heb je in de Kerkhofstraat in Klein-Zundert (KP Klein Zundert) nog een lekker zand/slip en smoorgedeelte. Zo'n soortgelijk stuk is eveneens wat verderop in die proef, thv de Akkerstraat (KP Klein Zundert, valt onder het dorp Rijsbergen). Ze rijden dan over de oprit van een huis heen en vervolgens het onverhard op (of andersom..)

Ik had vorig jaar precies het zelfde probleem :(
Het was zeker een erg mooi stuk om te gaan bekijken :!:
Daarom baalde ik ook wel een beetje dat het daar niet doorging.
Het viel naar mij enigzins wel mee hoe het erbij lag.
wel wat kuiltjes en plaasen lagen erin het bos.
Maar voor de rest weinig slecht wegdek te melden :)
Hoop echt dat het er dit jaar wel in blijft zitten, Want dan ben ik daar zeker te vinden :D

Misschien een tip voor de organisatie,
Misschien handig om donderdag of vrijdag op de site te melden mocht dat stuk proef weer geannulleerd worden.
Staan er weer een hoop mensen niet voor een verassing op dat punt (mocht het niet doorgaan) 8)

@dennizzz1985:
Bedankt voor de andere KP tips :wink:

Greets ferry,
yrreF

Berichtdoor whemink » ma jul 06, 2009 15:52

Misschien een tip voor de organisatie,
Misschien handig om donderdag of vrijdag op de site te melden mocht dat stuk proef weer geannulleerd worden.
Staan er weer een hoop mensen niet voor een verassing op dat punt (mocht het niet doorgaan)

Greets ferry,

Dat zal niet altijd makkelijk zijn, vorig jaar werd ons bij de start van de proef medegedeeld dat het "slechte stuk" er uit was. Soms kan er zelfs na de eerste omloop besloten worden een stuk er uit te halen tijdens de 2e doorkomst. Ook hier is een rallyradio weer van grote waarde!
whemink

Berichtdoor RG-Rallysport » ma jul 06, 2009 18:23

yrreF schreef:Misschien is het al voorbijgekomen op dit forum gedeelte :? :)
Maar ik zag dat de Duitse Porsche niet meer op de lijst stond.

Jammer, Maar buiten deze annulering om, Is het zeker een meer dan te mooie lijst :!:
Denk tot nu toe de meest drukbezochte voor de WRC's :D
Verwacht alleen dat de Hellendoorn er wel heel dik overheen gaat komen :roll: :lol:

Ik mis toch alleen wel de laatste (jaren) de mooi gillende voorwiel aangedreven kitcars in ons landje :(
(zoals de Golfjes 3 en 4 van Weijs en de Winkel)

Greets ferry,

De focus van Geert van Dijck niet gezien op de lijst ? :wink:
RG-Rallysport

Berichtdoor mantaboy » ma jul 06, 2009 22:03

Bijna rond met officials, mag best hier gezegd worden dat er in grote aantallen aangemeld word. Helemaal super!!! Iedere official alvast harstikke bedankt!!
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor richard ST » ma jul 06, 2009 22:19

vindt ik ook super :wink:

zo kunnen wij ook lekker rally kijken
richard ST

Berichtdoor Dennizzz1985 » di jul 07, 2009 12:09

Ik las op de site van www.exoticgreenrally.nl het volgende:

Donderdag te horen op Radio Suc6 FM:

Op de dag voor de rally, zal de Belgische navigator Geert Grooten zal tijdens de uitzending vertellen bij wie hij o.a. al genavigeerd heeft. Voorzitter van het organiserende comité, John Elst, laat weten dat de finish in Achtmaal dit jaar wel heel erg speciaal en groots zal worden aangepakt en ligt de Dutch GT4 City Racing toe. Tot slot praat Marco met Jasper vd Heuvel en hoe hij de notes gaat maken tijdens de Exotic Green Rally.

Iemand al enig idee wat voor verrassing ze bij de finish van KP De Hel voor ons hebben?
Dennizzz1985

Berichtdoor Franky » di jul 07, 2009 12:31

Dennizzz1985 schreef:
Iemand al enig idee wat voor verrassing ze bij de finish van KP De Hel voor ons hebben?

Bij de finish ga je automatisch over in het vagevuur.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor niekschippers » di jul 07, 2009 12:35

Franky schreef:
Dennizzz1985 schreef:

Bij de finish ga je automatisch over in het vagevuur.

haha :lol:
http://www.poff.store
Interieur ontwerp en advies
niekschippers

Berichtdoor duvalthebest » di jul 07, 2009 13:39

Dennizzz1985 schreef:
rogerally schreef:

Het enige wat tijdens de presentatie is gezegd, dat Rijsbergen de enige proef is met een alternatief. Dit in verband met het stuk onverhard wat jij zojuist aanhaalde. Dus mocht het weer hetzelfde blijven als dat het momenteel is dan zal het er wel in zitten.

Verder is het volgens mij ook wel leuk dat de sprinters nu ook een paar uitdagende proeven voor de wielen gaan krijgen.

Wat betreft die proef in Rijsbergen ben ik ook heel benieuwd. Kwam vorig jaar vanuit het bos (Frans Baantje) bij de proef aan en het mooie stuk was er inderdaad uitgehaald. Het enige dat wij tegenkwamen was een aardige official en een oud lelijk vrouwtje dat begon te klagen en achter ons aanrende, toen wij er een bende van maakten met wat achterwiel aangedreven BMW's in het bos :lol: Het had toen de dagen voor de rally enorm veel geregend. Laten we hopen dat het dit jaar anders is, want het is echt een machtig stuk proef! Veel beter dan dat eenvoudige/saaie stuk Oekelsebaan als alternatief.

Nog een tip voor de mensen die niet uit de omgeving komen: Achtmaal Hel, einde van de proef bij de feesttent van Den Thuur, als ze daar langs komen liggen er bij het ingaan van dat weggetje ijzeren platen, waar de wagens een draai op moeten maken en vanuit bijna-stilstand over de platen glipperend hun weg moeten vervolgen. Dit is prachtig! Ongeveer een kilometer hiervoor komen de auto's achterlangs het voetbalveld over een grindpad en maken hier ook een scherpe draai om vervolgens vanuit het grind de Buntweg op te rijden, ook prachtig! Een ander superpunt is de kippenschuur in Wernhout (KP Ostaayen), einde Oude Weimerstraat, begin Weimerstraat. Hier staat een tribune opgesteld. Verder heb je in de Kerkhofstraat in Klein-Zundert (KP Klein Zundert) nog een lekker zand/slip en smoorgedeelte. Zo'n soortgelijk stuk is eveneens wat verderop in die proef, thv de Akkerstraat (KP Klein Zundert, valt onder het dorp Rijsbergen). Ze rijden dan over de oprit van een huis heen en vervolgens het onverhard op (of andersom..)

Merci voor de tips Dennis, we gaan er rekening mee proberen te houden.
Op Klein Zundert ziet het eerste stuk onverhard er ook nog de moeite uit, met enkele lange bochten erin, en als ik het bekijk op Google Earth dan zou je daar een mooi overzicht moeten hebben want er staat nix van bomen of huizen.

Die "speciale" bocht op De Hel is dan punt 41 als ik me niet vergis?
Een haarspeld op die ijzeren platen dan?
duvalthebest

Berichtdoor Dennizzz1985 » di jul 07, 2009 14:23

duvalthebest schreef:
Dennizzz1985 schreef:
rogerally schreef:

Merci voor de tips Dennis, we gaan er rekening mee proberen te houden.
Op Klein Zundert ziet het eerste stuk onverhard er ook nog de moeite uit, met enkele lange bochten erin, en als ik het bekijk op Google Earth dan zou je daar een mooi overzicht moeten hebben want er staat nix van bomen of huizen.

Die "speciale" bocht op De Hel is dan punt 41 als ik me niet vergis?
Een haarspeld op die ijzeren platen dan?

Als het goed is wel.
De platen zijn het hele jaar blijven liggen dus grote kans dat deze platen wederom worden gebruikt. Wellicht dat ze nog iets extra's hebben voor op de laatste meters. Er werd in het verleden ook wel eens door een grote waterbak heengereden, die iets verderop in die straat stond.

En in Klein-Zundert heb je naast de weilanden/akkers een aantal zandbergen, waardoor je enkele meters hoger staat en een goed overzicht hebt, zodat je de auto's enkele honderden meters kunt zien, voordat ze verdwijnen.
Dennizzz1985

Berichtdoor Frevo » di jul 07, 2009 15:15

Ik zit nog met een paar onduidelijkheden, misschien dat iemand die hier kan verhelpen. Ik ga alleen zaterdag (vrijdag heb ik een bruiloft, ja zwak excuus ;)) dus ik ben eens op de website gaan kijken waar ik hoe laat moet zijn. Nu lees ik het volgende:

Zaterdag 11 juli 2009
- Start etappe 2 rally ( 17 proeven ) - vanaf 11.00 uur
- Finish etappe 2 rally ( VIP punt 8X ) - vanaf 01.00 uur

en elders op de site:

Zaterdagkaart: € 23,--
Deze kaart geeft toegang tot alle klassementsproeven welke zaterdag verreden worden + serviceterrein op zaterdag.
Deze zijn alleen te koop bij:

- voorverkoopadressen (vanaf zaterdag 27 juni 12.00 uur t/m 10 juli 12.00 uur)
- infostand Centrum Etten-Leur (vanaf vrijdag 10 juli, 14.00 uur)
- ingang Serviceterrein Roosendaal,(vanaf vrijdag 18.00 uur)

Dus de rally begint zaterdag om 11.00 uur, maar de voorverkoopadressen verkopen pas vanaf 12.00 uur?

Maar goed, ik wilde toch al naar het serviceterrein toe want daar was vorig jaar een rondkoers vlakbij. Weet iemand of dat dit jaar weer is en, zo ja, waar dat serviceterrein ergens is? Roosendaal is dan best groot hoor en ik kan nergens op de site een adres/straatnaam vinden.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor Campos » di jul 07, 2009 15:20

Ik heb even wat gearceerd voor je ;-)

Frevo schreef:

Dus de rally begint zaterdag om 11.00 uur, maar de voorverkoopadressen verkopen pas vanaf 12.00 uur?
Campos

Berichtdoor niekschippers » di jul 07, 2009 15:21

Service: Industrieterrein Majoppeveld-Zuid Roosendaal :wink:
http://www.poff.store
Interieur ontwerp en advies
niekschippers

Berichtdoor Frevo » di jul 07, 2009 15:28

Campos schreef:Ik heb even wat gearceerd voor je ;-)

Frevo schreef:

Alleen juni was ook genoeg geweest hoor :oops:
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden