Linten voor de beste stuurlui

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor kraats » ma sep 20, 2010 21:33

YLLAR schreef:De info avond is mij bekend
In Stroe is dat 2 weken vooraf aan de rally voor omwonenden
( i.v.m. de Barneveld rally )

Wat het contact tussen rijdres en official verenigingen betreft:
Dat zal best voorkomen, maar je leest op het forum en in de krant regelmatig commentaar van rijders op een rally en daar zitten ook rijders uit de bovenlaag van klassementen in

Kortom, als je e.e.a. combineert zijn er veel verbeterpunten en als die niet worden aangepakt gaat de rally in Nederland verdwijnen

Buiten de problemen die hier worden besproken heb je ook nog te maken met het ambtelijk apparaat en de steun uit die hoek word ook minder

Je hebt elkaar allemaal nodig, dus moet je kiezen voor productieve samenwerking

De info avond voor aanwonenden heeft hier helemaal weinig mee van doen. Deze vind plaats in opdracht van de gemeenten zodat aanwonenden de kans krijgen om optimaal geïnformeert te worden, en waarbij de persoonlijke omstandigheden een rol spelen.

Wanneer er rijders zijn die onderbouwd met zaken aankomen die voor iedereen problemen opleveren worden die bij mijn weten wel opgelost. Dat organisatoren soms niet ingaan op persoonlijke wensen is vaak nog begrijpelijk. Zeker als een fatsoenlijke communicatie vorm niet mogelijk is. Enne, mij is ook wel duidelijk dat zij soms fouten maken, zij zijn net als officials, en andere betrokkenen, net mensen.

Verder vraag ik me af wat het niveau van een rijder op de proeven te maken heeft met het commentaar dat hij levert, zeker niet wanneer zij niet geremd worden door enige vorm van kennis. Ik ben niet de enige die de indruk heeft dat hetgeen jij bedoeld alleen maar afbreuk doet aan hen zelf en aan de rallysport. Het gaat hiet om <1%. Dit gaat nergens over.

Hoe kom jij erbij dat het ambtelijke apparaat steeds minder meewerkt?
Ik heb het vermoeden dat ik wat meer contacten heb met de ambtelijke molen, dan jij. :lol: En ik verzeker je dat je hier de plank volledig misslaat. Een ambtenaar doet niks als deze geen signalen krijgt.... :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor peter adams » ma sep 20, 2010 21:36

is er niet iets met van den heuvel of van merksteijn te regelen dat we op 1 van de test dagen een dag organiseren dat de rijders de officials eens vertellen wat een auto doet/kan doen tijdens een voorval

ik heb dit idee ergens al gelezen in dit topic maar kon het niet weer vinden dus ook niet quote.

ik weet zeker dat hier wel rijders voor te porren zijn.

en dan niet alleen met een bmw,nissan of opel maar ook met een wrc ( niet lullig bedoeld maar dit ivm de hogere snelheden bij deze auto's) dan is er van alles wat.

Als je goed na gaat zou het haast door de knaf reorganiseert moeten worden. zo dat die ook kunnen aangeven hoe gevaarlijke situaties in zo'n geval voorkomen kunnen worden.
peter adams

Berichtdoor briljant » ma sep 20, 2010 21:42

dit is door de R.S.O.V .
al meerdere malen gedaan.
officials kregen zelfs de mogelijkheid om mee te rijden!
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor peter adams » ma sep 20, 2010 21:43

dat waren toch testdagen voor de rijders???
peter adams

Berichtdoor briljant » ma sep 20, 2010 21:48

die bij Zeus beton zeker niet!
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Berto » ma sep 20, 2010 21:57

Volgens mij zijn de officials alleen uitvoerende en controlerende wat betreft het aflinten.
Er is een veiligheidsplan en bovendien is er ene heer Noort die in een dikke 4x4 rondrijdt om dat (o.a.) te controleren.

Ik snap dus de hele heisa niet om ! onze ! , want zo zie ik het, officials aan te vallen op een taak die ze alleen naar beste eer en geweten uitvoeren.

Heb je klachten? Meld je bij de KNAF, Heer Noort of de organisatie, maar ga dit niet plempen op een forum, daar wordt het niet anders van.

Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen.

Groet,

Dhr. Visser (Rijdende R......) :wink: :wink:
Berto

Berichtdoor peter adams » ma sep 20, 2010 22:03

briljant schreef:die bij Zeus beton zeker niet!
nee spijtig genoeg niet
peter adams

Berichtdoor uw official op stap » ma sep 20, 2010 22:13

@Berto,
Heel mooi dat je het voor ons opneemt, maar wat mij betreft hoeft dat niet hoor.
Als ik een vaut maak, dan mag ik daar op aangesproken worden. En ik kan mij ook heel goed verdedigen.
Ik lees hier onbenullige dingen, maar ook dingen van serieuze mensen waar ik graag op in ga.
Ik ie dat er toch op en verkeerde manier gedacht wordt vaak en probeer dat dan uit te leggen aan een ieder die zich daar voor interesseert.
Ik heb er zeker baat bij dat er wat meer begrip onze kant op komt. Dat werkt uiteindelijk voor alle partijen positief.
uw official op stap

Berichtdoor lubbers33 » ma sep 20, 2010 22:34

Had mij voor genomen om mij niet in deze discussie te mengen, maar lees toch dingen dat ik denk mensen laten wij nlij zijn dat er een groep mensen onder ons zijn die hun misschien sppazame tijd nog willen opofferen voor ons de liefhebbers van de rally sport.
Heb dit hele topic door genomen en kom dingen tegen dat ik denk waarom moet dit allemaal, heb dit jaasr voor de 29e keer de hellendoorn mee gemaakt en ben van mening dat de officiaals mensen zijn die wij als publiek moeten respecteren ook al is er naar de mening van een ander altijd wel iets te mekkeren. Kom op mensen laten we trots op hen zijn. zonder hen geen sport waar wij (de liefhebbers) toch voor komen.
Toch nog 1 opmerking ben het met diegene eens die op kp11 stond waar die peugot stond dit klopte van geen kant auto bijna op de baan en naar dat de nul geweest was moest de auto nog een keer of vier vooruit en achteruit gezet worden reden was mij geheel onduidelijknog nooit gezien tijdens een rally dat er een auto van een marshal voor het lint stond.
En die oude gek in de uitrem zone naar mijn menig een gevalletje voor de polite, maar die waren te druk met hun zelf en snelheids bekeuringen uit te delen. Heb ook gehoord wat dat agentje zei tegen de marschal, volgens mij wordt de politie er niet voor niks bij gehaald onder neem dan ook aktie en laat zien als agent dat je er niet alleen bent om rally fans te pesten maar ook dat je de orde kunt handhaven. En pleur die ouwe gewoon van zijn eigen erf af met de mededeling dat het voor hem zelf maar zeker voor de kinderen die er staan geen lekker gezicht is als hij op de motorkap van een rallywagen belandt.

Voor de rest dikke pluim voor de marshals en de organisatie en hopen op een nog leukere wedstrijd met het 30 jarig lustrum volgend jaar
lubbers33

Berichtdoor Berto » ma sep 20, 2010 22:58

Omdat we helaas in een sloot zijn beland heb ik ook o.a. kp17 gekeken met mijn zoontje.
Daar heb ik ook de peugeot zien staan in wat normaal wel eens een remzak kan zijn, maar het onverhard was ( op dat tijdstip) zo uitgereden dat daar nooit een rallyauto terecht had kunnen komen.

Neemt niet weg dat dit een uitzonderlijk onhandige plek is om een auto neer te zetten. En ik weet dus niet hoe de situatie was op de eerste twee keer dat deze kp gereden is.

Ook heb ik op Ypelo staan kijken, vlak bij de finish waar je R3 de klinkers op gaat en daar was het aflinten prima gedaan.
Berto

Berichtdoor Arjan19 » ma sep 20, 2010 23:09

Berto schreef:Omdat we helaas in een sloot zijn beland heb ik ook o.a. kp17 gekeken met mijn zoontje.
Daar heb ik ook de peugeot zien staan in wat normaal wel eens een remzak kan zijn, maar het onverhard was ( op dat tijdstip) zo uitgereden dat daar nooit een rallyauto terecht had kunnen komen.

Neemt niet weg dat dit een uitzonderlijk onhandige plek is om een auto neer te zetten. En ik weet dus niet hoe de situatie was op de eerste twee keer dat deze kp gereden is.

Ook heb ik op Ypelo staan kijken, vlak bij de finish waar je R3 de klinkers op gaat en daar was het aflinten prima gedaan.

Dat was op de 1e proef nog niet zoals op de 2e of 3e keer dat deze proef gereden werd.
Sommige auto's die aankwamen richting de haaks links van het onverhard af schrokken zelfs van de 106 die er stond.

Ook stonden er achter de auto veel publiek.. Zelfs in de uitremzone achter de bomen.
1e keer deze kp.. werd er vrijwel NIET opgetreden door officials.
Arjan19

Berichtdoor mantaboy » di sep 21, 2010 7:40

@Rinus: Je auto aflinten omdat deze dan beter staat zou ik in België niet doen. Ook jij weet dat je zoiets in Nederland niet moet doen. Leg jij na de rally aan een toevallig kijkende ambtenaar uit hoe dit kan?

Je moet eens op een nabespreking komen met een goed gevoel en dan foto's voor je ogen krijgen waarin naar hun visie, immers alles voor het lint is veiligheidszone, een auto van een official staat. Ik kan je vertellen dat je dan door de grond wil zakken.

De opleidingen voor officials worden gelukkig steeds beter waarbij er duidelijk op de risico's gewezen word. Ik mis alleen nog een avond waarbij duidelijk gemaakt word hoe je jezelf als official dienstbaar op kan stellen richting publiek waardoor het publiek zeker naar je luisterd en op veilige plaatsen gaat staan.

Hoe een auto reageerd als er duidelijk iets mis gaat heb je niets aan. De ene keer zal deze naar links gaan, de andere keer naar rechts. Dat is maar net waar deze weer grip pakt. Om dat door te hebben moet je de ervaring opdoen om op je punt waar je als official staat te kunnen zien waar een auto grip zal pakken en waar niet. Dan kan je een klein beetje in schatten waar een auto heen zal schieten als het mis gaat. Dan nog zijn er zo veel factoren van invloed op de baan die een auto zal volgen... Als stelregel kan je aanhouden: hoge snelheid is of rechtdoor of buitenbocht. Dat is vanuit een natuurkundige achtergrond eenvoudig te verklaren.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Pleegje » di sep 21, 2010 9:51

Ook ik had me eigenlijk voorgenomen om niet in dit topic te reageren maar er moet me toch iets van het hart.

1) de beste stuurlui staan aan wal..oftewel..een grote groep die hier commentaar geeft weet prima hoe de klok luidt maar heeft geen idee waar de klepel zich bevindt. Dus als je wilt meepraten op normaal discussieniveau...zorg dan dat je je eerst hebt verdiept in de materie. En voor degene die wel weten waarover ze praten..(en dat zijn er maar echt een paar)..doe niet zo moeilijk en stuur een brief naar de KNAF. Ik kan je garanderen dat daar wat mee wordt gedaan.
2) de officials worden prima opgeleid in alles wat ze moeten weten (zowel qua regels/voertuigtechniek/EHBO).
3) er zijn geregeld officialdagen waarin men bovenstaande in de praktijk kan zien en zelf kan ervaren.
4) het aflinten is geen onderdeel van de officials maar wordt (inter-)nationaal bepaalt door de FIA en de KNAF.
5) zonder al die officials (die er staan in weer-en-wind voor een lunchpakketje) zou er geen rally meer bestaan in Nld.

Tot zover mijn enige bijdrage in dit geheel. Ik heb het geluk dat ik bij slecht weer in mijn gele kanarie kan stappen en droog zit en volledig kan vertrouwen op de officials in het veld die mijn oogjes-en-oortjes zijn).
Pleegje

auto in de sloot

Berichtdoor justin bh-rallysport » di sep 21, 2010 10:16

Waren wij dat niet met een rode 205 GTI die in de sloot stonden? nr 102.
Ik ben bezig met een filmpje maken en daar staan die onboard beelden ook op.
Gelukkig waren we er ook weer binnen 1 minuut uit. geweldig publiek bedankt nog!!!
justin bh-rallysport

Berichtdoor SylviaVisser » di sep 21, 2010 10:33

@

2) hierover wil ik wel een keer met je in discussie
3) en deze worden nog niet door de helft bezocht
5) ten dele, want als er aan beide kanten niets verandert zijn er straks geen deelnemers meer om voor te vlaggen
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden