door alleskids1971 » di jan 25, 2011 19:00
Wellicht zal Jos Verstappen, bekend van zijn F1 acticviteiten, op en ook naast het asfalt, ook op de fot0 kunnen in 2012 met tijgervel (Tina Thorner) en die andere (Kleinschmidt):
Jos Verstappen overweegt Dakardeelname
Jos Verstappen is serieus aan het overwegen om volgend jaar deel te nemen aan de Dakar Rally in Zuid-Amerika.
Op zijn persoonlijke website laat de voormalig Formule 1-coureur weten dat hij de afgelopen weken de Dakar Rally nauwgezet heeft gevolgd. "De 2011-editie van de Dakar Rally zit er weer op. Helaas, moet ik zeggen. Want 'Le Dakar' is in mijn ogen een waanzinnig evenement. Spectaculair om naar te kijken, loodzwaar om aan deel te nemen. Als je ziet wat de coureurs moeten doorstaan, waar ze doorheen moeten en wat er allemaal bij komt kijken, dan kun je niet anders concluderen dat er in de natuur van Argentinië en Chili de afgelopen weken pure topsport is bedreven."
Verstappen heeft de rally niet alleen gevolgd als fan, maar ook omdat hij steeds meer zin krijgt om mee te doen. "Net als vorig jaar heb ik het evenement dit jaar met argusogen gevolgd en ik moet eerlijk bekennen dat het evenement me meer en meer begint te trekken. Ik heb dan ook zeker interesse om zelf een keer het avontuur te proeven en de uitdaging van de Dakar Rally aan te gaan. Als deelnemer wel te verstaan, maar dan vanzelfsprekend met de ondersteuning van een goed, professioneel team."
De Limburger doelt daarmee op een plek bij een van de topteams. Meedoen om het uitrijden, is voor hem geen optie. "Ik wil de zaken dan wel serieus aanpakken en voel er bijvoorbeeld weinig voor om anoniem mee te gaan rijden. Of je doet iets goed of je doet het niet, dat is nog altijd mijn motto. Ik heb er nog geen concrete gesprekken over gevoerd, maar ik denk er wel serieus over na. Als het aan mij ligt gaat het er zeker van komen
Hoeveel rally (raid) ervaring heeft Verstappen eigenlijk. Dat lijkt me namelijk wel een erg handige basis om de rally te overleven?