WRC - Rally de España 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ZZR Fan » zo okt 24, 2010 20:14

Vind trouwens wel dat de goede prestatie van Dennis Kuipers onderbelicht blijft. Ook hulde voor hem.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Sjeik1981 » zo okt 24, 2010 20:21

Ja nogal wietes......., maar idd hij heeft het super gedaan hoor. Soms lagen de tijden idd dicht bij Henning, alleen qua stand nog niet, had een WK punt een terechte beloning gevonden, mocht niet zo zijn.
Sjeik1981

Berichtdoor EvoV6 » zo okt 24, 2010 21:03

Meurz schreef:Erg jammer idd. :( Goed om te zien dat meer daar zo over dachten;

Afbeelding

Is dat Ogier die erbij staat?
EvoV6

Berichtdoor richard ST » zo okt 24, 2010 21:05

ja en de co van henny :wink:
richard ST

Berichtdoor mafiabaas101 » zo okt 24, 2010 21:05

lijkt er wel op
mafiabaas101

Berichtdoor Jan Willem » zo okt 24, 2010 23:29

Mooi die betrokkenheid, voor Ogier was het jWRC natuurlijk de springplank, en dat nog niet zo lang geleden.
Of misschien kwamen ze de wagen bewonderen, ik vind deze combinatie van model en livery tot de mooiste behoren die er zijn.
Jan Willem

Berichtdoor JoostS » ma okt 25, 2010 9:51

Cinq-Power schreef:Op rallyradio zeiden ze de dynamoriem, de alternator belt.

Dus wat het nu daadwerkelijk was, dynamoriem kan je nog enigzins vervangen op de proef met iets anders.

Sensor is wat lastiger.

Het was de nokkenas sensor, motor viel in één keer helemaal stil.

Wij zijn vanochtend vroeg teruggekomen van een prachtige rally! Erg mooie proeven en omgeving daar, nu snel monteren. :)
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor David Westenbrink » ma okt 25, 2010 9:56

Heel erg jammer voor Hans, maar ik denk dat Burkart voor zijn gevoel ook niet op de gewenste manier kampioen is geworden.

Kijk je naar het seizoen dan is Hans qua snelheid de man! Erg overtuigend ook! En Burkart..., goed gereden met een top resultaat, maar overtuigend? Nee..

En nu, tsja.. KTF Rally is sowieso een groot vraagteken als je naar plannen/beleid van het NOC NSF kijkt + dat men de centen bedoelt voor de autosport nu ook over een paar circuitjongens verdeelt, wat ik in 2 gevallen overigens totaal niet uit te leggen/ schandalig vind. (KNAF "subsidieert" namelijk jongens met de achternaam Schothorst (McGregor, 94mln volgens Quote) of "Die Gridgirl valt op me auto, check me auto ff" - Van de Laar (110mln volgens Quote) hebt. En dan praten we over het niveau van de Formido Swift Cup... waar overigens een oud KTF 'Rallytalent' iedereen zoek rijdt ;))

Het zal nu op Hans en Kevin zelf gaan aankomen en nu tellen hun vaardigheden NAAST het rijden meer dan ooit! En maar hopen dat een paar mannen die ertoe doen in het rallywereldje zich voor deze 2 jongens willen gaan inzetten!
Laatst bijgewerkt door David Westenbrink op ma okt 25, 2010 10:10, in totaal 2 keer bewerkt.
David Westenbrink

Berichtdoor WRC fan » ma okt 25, 2010 10:00

Ik denk dat die jongens, vooral Kevin zelf hun weg wel vinden. Misschien is de WRC Academy iets. Best een interessant concept, bekijk het filmpje hieronder maar eens.

http://wrc.com/video/browse-all/video-t ... /?vid=1845
WRC fan

Berichtdoor pedduhwick » ma okt 25, 2010 10:08

Ik denk dat dit zeker een optie is alleen ga je dan wel qua wagens achteruit maar om in de hoogste klasse ervaring op te doen (je in de kijker rijden) dan lijkt mij dit zeker een serieuze optie maar eerst is het dus afwachten wat de KNAF gaat doen....
pedduhwick

Berichtdoor David Westenbrink » ma okt 25, 2010 10:17

De auto maakt eigenlijk niks uit... kilometers maken wel!

Met deze auto kun je bij wijze van spreken voor een S1600 budget er gerust een paar hoeken afrijden of zelfs platrijden en hoeven er niet direct vraagtekens bij het voortzetten van een seizoen te worden geplaatst. Kortom, je mag grenzen opzoeken zonder bang te zijn voor je seizoen... en dat rijdt wel zo lekker. (Zo'n Ogier bijvoorbeeld... supertalent natuurlijk, maar die heeft in tegenstelling tot Hans natuurlijk een onbeperkt test en trainingsbudget gehad in zijn JWRC tijd)

Vallen en opstaan hoort bij het ontwikkelen van talent.

Daarnaast zullen er door het betaalbaarder materiaal ongetwijfeld grotere startvelden zijn en komen grappen als afgelopen weekend, waarbij door een 'gebrek' aan deelnemers de echte kampioen de titel door de neus krijgt geboord, bijna niet meer voor.
David Westenbrink

Hengelo

Berichtdoor tt » ma okt 25, 2010 11:10

@david westenbrink
rij je nog in hengelo?
tt

Berichtdoor pedduhwick » ma okt 25, 2010 11:40

Ja daar ben ik het wel mee eens David, als de KNAF hetzelfde budget er in steekt dan kun je wel meer risico's lopen. Dat is natuurlijk wel een 'voordeel'
pedduhwick

Berichtdoor emiel79 » ma okt 25, 2010 12:00

Volgens de WRC.com is Weijs wel kampioen: zie

http://wrc.com/video/browse-all/spain-2010-j-wrc-final-day-news/?vid=1842&pg=1&srch_season=&srch_rallyid=&srch_teamid=-1&srch_driverid=-1

En dan nieuws, het 4e punt.... Ik weet het, een foutje op de website.....
emiel79

Berichtdoor WRC fan » ma okt 25, 2010 12:10

Het grote voordeel is dat iedereen gelijke kansen heeft. Het komt bij deze klasse echt aan op de stuurmanskunst van de rijders zelf. En daar hebben Kevin en Hans geen gebrek aan. Het waren over het algemeen de technische problemen of het verschil in auto die ervoor zorgden dat de resultaten tegenvielen.

Maar het probleem is wel dat de jongens er qua auto op achteruit gaan. De Fiësta R2s is best wel een log ding vergeleken bij de auto's die ze nu rijden. Terwijl ze juist verder willen met hun carrière.

Misschien moet de KNAF Kevin en Hans loslaten om met twee nieuwe talenten in deze klasse te beginnen.
WRC fan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden