'henk schreef:JoostS schreef:Net wat Patrick zegt, ik ben er zelf niet bij geweest dus moet het inschatten n.a.v. foto's/video's. Maar wil wel zeggen dat de official op dat punt eigenlijk het publiek flink naar achteren had moeten drijven. Ook al kun je misschien nog net op tijd wegrennen. (je zou maar struikelen...)
Joost,
toen ik de official (die er als eerst stond) daarop aansprak was zijn antwoord dat het toch niks uithaalde om ons daar weg te sturen omdat als hij zich omdraaide wij toch weer naar voren zouden lopen....
een bocht ervoor heeft Erik (van 't Land)hetzelfde gesprek gevoerd ivm publiek wat OP de proef stond en op het laatst aan de kant gingen en kreeg hetzelfde antwoord!
Ik snap best dat er een tekort aan officials is maar als je niet in staat bent om te doen wat er van je verwacht wordt (het publiek op afstand houden) ga er dan niet staan!
elke official weet dat het waar is dat op het moment dat er publiek verwijderd wordt is het algemeen bekent dat ze een tijd later er toch weer gaan staan er wordt dan letterlijk gezegd: wat weet die official er nou van.
en het klopt dat ik met erik heb gesproken.
het zit als volgt, er werdt van mij verwacht dat ik mijn eentje een publiekspunt zou bemannen en aangezien dat er bij de eerste 20 deel nemers er bijna 100 man publiek stond is dit moeilijk te overzien en onder controle te houden. een voorbeeld is dat er publiek in een gewas ging staan waar zeker 6 borden van verboden zone stonden dan moet het naar 1x waarschuwen voldoende zijn of hebben ze vandaag de dag allemaal een bord voor de kop.
ze zien dat er 1 official staat en weten dan ook dat die op dat moment niet veel int e brengen heeft en daar op dat moment vies gebruik van maken.
dan het volgende ik heb er alles aan gedaan wat er van mij gevraagd werdt maar op het moment dat er ook nog verwacht wordt dat je bij springt bij dat gat en vervolgens een grote bek krijgt van 1 van die lam zakken uit het publiek die het zogenaan beter weet ben ik er heel erg gauw flauw van. en naar die persoon toe wil ik ook dan zeggen indien je het beter weet dan mij zou ik zeggen meld je aan bij een official vereniging en doe het dan lekker zelf