autosoft vechtdal rallysprint

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor peter adams » zo jun 20, 2010 16:46

henk schreef:
JoostS schreef:Net wat Patrick zegt, ik ben er zelf niet bij geweest dus moet het inschatten n.a.v. foto's/video's. Maar wil wel zeggen dat de official op dat punt eigenlijk het publiek flink naar achteren had moeten drijven. Ook al kun je misschien nog net op tijd wegrennen. (je zou maar struikelen...)

Joost,
toen ik de official (die er als eerst stond) daarop aansprak was zijn antwoord dat het toch niks uithaalde om ons daar weg te sturen omdat als hij zich omdraaide wij toch weer naar voren zouden lopen....

een bocht ervoor heeft Erik (van 't Land)hetzelfde gesprek gevoerd ivm publiek wat OP de proef stond en op het laatst aan de kant gingen en kreeg hetzelfde antwoord!

Ik snap best dat er een tekort aan officials is maar als je niet in staat bent om te doen wat er van je verwacht wordt (het publiek op afstand houden) ga er dan niet staan!
'

elke official weet dat het waar is dat op het moment dat er publiek verwijderd wordt is het algemeen bekent dat ze een tijd later er toch weer gaan staan er wordt dan letterlijk gezegd: wat weet die official er nou van.

en het klopt dat ik met erik heb gesproken.
het zit als volgt, er werdt van mij verwacht dat ik mijn eentje een publiekspunt zou bemannen en aangezien dat er bij de eerste 20 deel nemers er bijna 100 man publiek stond is dit moeilijk te overzien en onder controle te houden. een voorbeeld is dat er publiek in een gewas ging staan waar zeker 6 borden van verboden zone stonden dan moet het naar 1x waarschuwen voldoende zijn of hebben ze vandaag de dag allemaal een bord voor de kop.
ze zien dat er 1 official staat en weten dan ook dat die op dat moment niet veel int e brengen heeft en daar op dat moment vies gebruik van maken.

dan het volgende ik heb er alles aan gedaan wat er van mij gevraagd werdt maar op het moment dat er ook nog verwacht wordt dat je bij springt bij dat gat en vervolgens een grote bek krijgt van 1 van die lam zakken uit het publiek die het zogenaan beter weet ben ik er heel erg gauw flauw van. en naar die persoon toe wil ik ook dan zeggen indien je het beter weet dan mij zou ik zeggen meld je aan bij een official vereniging en doe het dan lekker zelf
peter adams

Berichtdoor rallystarter » zo jun 20, 2010 16:47

ook niks gehoord aan de start. was van te voren ook te verwachten op deze proef dat het onverhard kapot zou zijn, werd bij het verkennen al de eerste gaten geslagen (stelletje eikels die bij verkennen vol over het onverhard gaan, licentie meteen afpakken vind ik, slecht voor vergunningen etc.)
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter

Re: re

Berichtdoor peter adams » zo jun 20, 2010 16:51

MartijnB schreef:
peter adams schreef:
MartijnB schreef:misschien volgend jaar wat meer officials op dat bewuste punt op dat zandpad.

Ik moet zeggen dat het nogal verwarrend was als rijder, mensen die daar midden op het pad stonden als je aan kwam.
En een official met een gele vlag wat je aan het denken zette waar sta je in godsnaam voor de vlaggen.
In zulke gevallen is het beter dat je voor de start info krijgt dat er een enorm gat op dat punt is ontstaan.
Nu gingen veel mensen in de remmen en kwamen vast te zitten....

die vlagger was ik en het is meerdere malen door gegeven dat er een gat zat
dat er gevlagt werd moest van de proevenchef.
dat het geen zin had klopt misschien maar heb met eigen ogen mogen zien dat er 1 van de bmw's er bijna af ging en dit als het mis ging hier publiek bij betrokken zou zijn
dit kan in mijn ogen ook niet de bedoeling zijn

Niks gehoord aan de start over een gat of iets dergelijks.....

Alleen gemerkt aan het laagvliegen :lol:

Ik weet alleen wel dat het erg vervelend en misleidend was dat daar zoveel publiek midden op dat zandpad stond terwijl je toch met een behoorlijke hoge snelheid aankomt.
En je gaat twijffelen wat doe ik: blijf ik gas houden, of ga ik op de remmen.
Gelukkig toch maar voor het eerste gekozen.
Als ik er een geraakt had was t zijn eigen schuld geweest

ok dat is misschien zo maar op dat moment als je er bij staat als official wordt je er wel voor aan gekeken als het mis gaat.

vind het dan ook raar dat er niets is door gegeven wij hebben gewoon de opracht ekregen te vlaggen en de organisatie zou tussen de proeven door de situatie gaan bekijken dus volgens mij heb ik dan al het mogelijke gedaan
peter adams

Berichtdoor cvgn » zo jun 20, 2010 16:52

dan hoor jij als official het publiek op afstand te houden, eventueel door er lint te spannen

Je heb je zelfs nog geen toestemming nodig van de proevenchef om lint te spannen. Je moet het wel even melden.
Als jij vindt als official dat het veiliger is als er een lint hangt moet je gewoon aflinten.
Heb ook wel eens het lint verder naar achter gezet of verhangen na enkele deelnemers omdat ik vond dat het te tricky was zoals het afgelint was.

Groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

re

Berichtdoor MartijnB » zo jun 20, 2010 16:53

peter

Met die persoon die jou verteld dat je beter geen vlag daar kon doen bedoel je denk ik
Eep Borgers en Kevin Abring.....

Met alle respect voor jou werk daar wil ik absoluut niet negatief over oordelen.
Maar Beide zijn goede rijders en weten als geen ander hoe een rijder op een gele vlag reageerd.
Dus ik denk niet dat je die 2 personen in kwestie iemand met een grote bek moet noemen..........

Zie de op jou gegeven kritiek aub als opbouwende kritiek en niet als negatief...
Ik en de rest snappen heus dat je je best probeerde te doen.
MartijnB

Berichtdoor Cinq-Power » zo jun 20, 2010 16:55

cvgn schreef:Je heb je zelfs nog geen toestemming nodig van de proevenchef om lint te spannen. Je moet het wel even melden.

Melden?

Als ik daar een lint wil/moet spannen om het publiek veiliger te houden doe ik dat, met of zonder toestemming.

Official ben je naar eigen inzicht, mocht er voor de veiligheid lintje bijkomen en je hebt staanders bij je (altijd makkelijk), dan komt dat lintje er ook wel.
Cinq-Power

Berichtdoor peter adams » zo jun 20, 2010 16:56

henk schreef:dan hoor jij als official het publiek op afstand te houden, eventueel door er lint te spannen mocht je, zoals je me zelf vertelde, bang zijn dat als je je omdraait het publiek er toch weer gaat staan.

Nogmaals: een official staat er voor de veiligheid van het publiek, houd dat altijd in je achterhoofd!

akkoort maar op het moment dat het publiek er geen donder op uit doet houd het voor mij ook op want aflinten was niet nodig vlaggen zou genoeg zijn

dan het volgende aan gezien dit geen post was had ik het af kunnen linten maar wanneer ik terug ga naar mijn eigen post is de controle ook weg en het zal dan niet de eerste keer zijn dat het lint kapot getrokken wordt en iedereen gewoon weer daar gaat staan waar ze eerst stonden.
kort om wat je ook doet het is nooit goed en het haalt geen zak uit
peter adams

Re: re

Berichtdoor peter adams » zo jun 20, 2010 17:00

MartijnB schreef:peter

Met die persoon die jou verteld dat je beter geen vlag daar kon doen bedoel je denk ik
Eep Borgers en Kevin Abring.....

Met alle respect voor jou werk daar wil ik absoluut niet negatief over oordelen.
Maar Beide zijn goede rijders en weten als geen ander hoe een rijder op een gele vlag reageerd.
Dus ik denk niet dat je die 2 personen in kwestie iemand met een grote bek moet noemen..........

Zie de op jou gegeven kritiek aub als opbouwende kritiek en niet als negatief...
Ik en de rest snappen heus dat je je best probeerde te doen.

mee eens een rijder heeft daar meer zicht op maar ik heb alleen gehandeld in opdracht van de proevenchef.

het ging me alleen om de manier hoe me dit gezegd wordt dat was niet netjes
peter adams

Berichtdoor cvgn » zo jun 20, 2010 17:06

Melden?

Als ik daar een lint wil/moet spannen om het publiek veiliger te houden doe ik dat, met of zonder toestemming.

Official ben je naar eigen inzicht, mocht er voor de veiligheid lintje bijkomen en je hebt staanders bij je (altijd makkelijk), dan komt dat lintje er ook wel

Met melden bedoel ik niet toestemming vragen maar gewoon doorgeven dat je een lint hebt gespannen daar.

Wat Peter betreft: je had aan de proevenchef assistentie moeten vragen, en als ik van je berichten begrijp stond daar zelfs nog geen official ingepland :roll: :roll:

Als je aan die bewuste personen ( Eep Borgers en Kevin Abbring) hulp hadden gevraagd zullen ze vast niet te beroerd geweest zijn om te helpen.

Kan maar 1 goede raad geven: geef dit allemaal door aan de organisatie en hun kunnen dit meenemen voor de volgende keer.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jun 20, 2010 17:13

Nou carine bastiaan leest hier ook mee en zal dit zeker mee nemen voor volgend jaar
TWENGELTJE

Berichtdoor peter adams » zo jun 20, 2010 17:14

cvgn schreef:
Melden?

Official ben je naar eigen inzicht, mocht er voor de veiligheid lintje bijkomen en je hebt staanders bij je (altijd makkelijk), dan komt dat lintje er ook wel

Met melden bedoel ik niet toestemming vragen maar gewoon doorgeven dat je een lint hebt gespannen daar.

Wat Peter betreft: je had aan de proevenchef assistentie moeten vragen, en als ik van je berichten begrijp stond daar zelfs nog geen official ingepland :roll: :roll:

Als je aan die bewuste personen ( Eep Borgers en Kevin Abbring) hulp hadden gevraagd zullen ze vast niet te beroerd geweest zijn om te helpen.

Kan maar 1 goede raad geven: geef dit allemaal door aan de organisatie en hun kunnen dit meenemen voor de volgende keer.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel

allereerst bedankt voor de tips

ik had het ook meerdere malen door gegeven en heb ook versterking gehad niet dat dit voldoende was het duurde nog geen half uur en ze waren ook alweer weg. wat de organisatie betreft het laatste woord is hier ook nog niet over gesproken er.
de organisatie heeft in mijn ogen op zoveel punten verstek laten gaan
zo als het bericht dat er genoeg official waren (BULLSHIT) het kan toch niet zij dat je in je eentje een publieks punt moet bemannen

gelukkig heb ik daar hulp gehad van een paar leden van de ele en arc ( nog maals bedankt ) terwijl die er als toeschouwer waren.

ik had eep en kevin kunnen vragen maar ken de beste mensen niet van gezicht hoe bekent ze ook mogen zijn
peter adams

re

Berichtdoor MartijnB » zo jun 20, 2010 17:19

Eep vergeet je nooit meer als je die 1x hebt gezien :lol:

een kleine kerel met een grote bos rood krullend haar
MartijnB

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jun 20, 2010 17:20

Nou het is tegenwoordig meer grijs dan rood martijn :)
TWENGELTJE

re

Berichtdoor MartijnB » zo jun 20, 2010 17:21

LOl haha ja en raad eens:

Hij is vandaag nog jarig ook :wink:
MartijnB

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jun 20, 2010 17:22

Oje weer een paar grijze haren erbij :)
TWENGELTJE

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden