autosoft vechtdal rallysprint

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor briljant » zo jun 20, 2010 17:23

Ik lees hier inderdaad mee Engelbert.

En de opmerkingen nemen we ook zeker mee in de evaluatie.

Maar persoonlijk krijg ik ze liever binnen via info@vechtalrally.nl dan hier op het forum in een discussie.
Dan kunnen we hier voor de volgende editie iets aan doen.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor peter adams » zo jun 20, 2010 17:31

dit gaat ook zeker weten gebeuren ik heb zelfs foto's laat maken die mij al het goed is toe gestuurt worden en dan ook naar de organisatie toe stuur.

want er mag op dat punt wel degelijk wat veranderd worden
peter adams

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jun 20, 2010 17:33

Je kunt de foto`s wel langsbrengen :wink:
TWENGELTJE

Berichtdoor ExTaxi » zo jun 20, 2010 18:00

als iedereen hier nu op een normale toon blijft communiceren kunnen we wat van elkaar leren denk ik. Dit soort discussies kunnen mijns inziens heel leerzaam zijn, zodra mensen maar open staan voor kritiek en de brenger van de kritiek dat ook op een normale manier doet.

Prettig ook om de betrokken officials te horen!
ExTaxi

Berichtdoor lubbers33 » zo jun 20, 2010 18:47

wil ook ff reageren op het bericht van peter adams,

heb de laatste preof mme gemaakt bij hem op dat punt en kan bevestigen dat hij regelmatig via de mobilefoon heeft gevraag om versterking, vond het niet normal dat hij daar alleen stond met een eind verder een bmw in de sloot waar konstant mensen bij stonden dit waren dan wel rijder en navi maar toch trekt dat ook publiek en kan mij niet aan de indruk ontrekken dat 1 persoon niet op twee plekken tegelijk kan staan
voor de rest een leuke rally, en toeschouwers officials hebben we nodig bij dit soort evenementen laten we met z'n allen hunrespecteren ze offeren hun vrije tijd hier voor op dikke duim voor deze mensen
lubbers33

Berichtdoor Sjeik1981 » zo jun 20, 2010 18:57

Bocht verder ontstond ongeveer hetzelfde probleem ook 1 man welke een flink lastig punt moest bemannen. Op de zandwal stond ik en zag achter me dat ook daar publiek vanuit de bossage kwam om, waarschijnlijk, foto`s te maken. Nu heb ik mij ook even misdragen, om een punt heel kort aan het onverhard te gaan staan voor paar schuif/dwarse acties, maar het is toch ongeloofelijk dat je als official ook gewoon niet gehoord wordt. Voor grootste gedeelte is het publiek verantwoordelijk voor zijn eigen handelen en ik begrijp voor groot gedeelte ook niet de acties van verschrikkelijk eigenwijze mensen. Zelfs een van de 325i Challenge, die gewoon lekker bij de heren van de pers blijft staan.

Maar de grote vraag blijft, hoe handel je dit voor volgend jaar af, kortere proefen zodat je meer officials op punten kan laten staan. Komplete stukken afsluiten voor publiek.

Wat me nu afvraag hoe gaat het in Belgie? Ik zie daar, volgens mij op de foto`s toch regelmatig publiek zeer kort langs de weg staan.
Sjeik1981

Berichtdoor official No. 27768 » zo jun 20, 2010 19:50

Wat hing er rechts achter onderaan de 0 auto?
Het leek het alsof de auto vloeistof lekte maar dat was niet zo. Heeft iemand toevallig een foto?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor henk » zo jun 20, 2010 19:52

maar wat wil je dan? een haag van officials aan beide kanten van de weg op alle proeven?
ga dan eens naar een WK evenement waar er soms kilometers tussen 2 posten zit, waarom gaat het daar dan wel altijd goed?
ieder weldenkend mens snapt toch wel dat er altijd iets kan gebeuren?
wat betreft de veelbesproken jump op het onverhard, er hebben 3 keer verschillende officials gestaan en er is er niet 1 geweest die ons heeft gevraagd om achteruit te gaan! bovendien dan maar weglopen omdat je het niet onder controle hebt is ook niet de oplossing toch! De meesten stonden trouwens voor de jump waar je gewoon "veilig" kon staan.
henk

Berichtdoor addicted to AUDI » zo jun 20, 2010 20:34

Ik stond aan het eind van het stuk onverhard waar ze de Kerkdijk weer opkwamen (post 8).

De official die daar stond in een bus (ook alleen) ontving de oproep voor assistentie wel, maar zijn mike was kapot waardoor hij zelf niet kon zenden. Wellicht heeft dit ook bijgedragen aan de trage oplossing bij de jump.

De official bij post 7 ( bij de wal) stond er overigens ook erg alleen voor.
Werd kort voor de proef geconfronteerd met een boer die niemand in zijn weiland wilde hebben. Voor een publiekspunt is het niet handig als je het publiek niet kwijt kunt. Dan zoekt het publiek andere (onveilige )punten op. Volens de boer was er geen overleg met hem over het weiland geweest. Wellicht kan dit meegenomen worden in de evaluatie, want je hebt de omwonenden wel nodig. Als het gras gemaaid was, had de boer wellicht geen problemen met mensen in zijn weiland.

De bezetting van de posten was mijns inziens erg mager. Achteraf (is altijd makkelijk natuurlijk) had er niet vooraf op het forum gemeld moeten worden dat er meer dan genoeg officials waren.
Officials heb je volgens mij nooit genoeg. Die jump ontstond na KP 1 en dan kun je beter mensen achter de hand hebben. Het was geen geplande post.

Gert
addicted to AUDI

Berichtdoor Cinq-Power » zo jun 20, 2010 21:07

addicted to AUDI schreef:Werd kort voor de proef geconfronteerd met een boer die niemand in zijn weiland wilde hebben. Voor een publiekspunt is het niet handig als je het publiek niet kwijt kunt. Dan zoekt het publiek andere (onveilige )punten op. Volens de boer was er geen overleg met hem over het weiland geweest. Wellicht kan dit meegenomen worden in de evaluatie, want je hebt de omwonenden wel nodig. Als het gras gemaaid was, had de boer wellicht geen problemen met mensen in zijn weiland.

Zoals eerder gevraagd, zulke dingen even doormailen naar de organisatie ipv op het forum te gooien.

Mailadres staat hier al ergens gepost.
Cinq-Power

Vechtdal

Berichtdoor dundappere » zo jun 20, 2010 22:32

Hoi iedereen,

Ik was een van die navigatoren die als official op KP Holtheme stond.
Daarnaast ben ik voor dat ik ging navigeren ook vaak als official mee geweest.

Wat mijn ervaring is wanneer je met weinig officials op een post staat waar veel publiek is. Is om rustig aan het begin een praatje met ze te maken en om 1 of 2 mensen aan te spreken of ze samen met jou het overige publiek mee in de hand willen houden. Bij mij (zeg niet dat het altijd bij iedereen zo is) werkt dit bijna altijd. Heb hierdoor meer overzicht voor de deelnemers als het fout gaat en voor het publiek op bepaalde punten.
Publiek dat mij vaak helpt krijgt van mij ook altijd mijn lunch pakket (aangezien ik altijd voldoende zelf bij heb) ook het presentje geef ik vaak weg.

Publiek vind het vaak ook leuk om er bij betrokken te worden en het overige publiek luister vaak in combinatie hiervan beter.

Wat ik zelf (het verhaal hier allemaal lezend) niet begrijp is dat er pas na 3 of 4 keer hulp vragen, door de proevenchef wordt ingegrepen.

Dennie Rovers
dundappere

Berichtdoor staphorstrallying » zo jun 20, 2010 22:33

Wij hebben gister een heerlijke dag gehad. op het onverhard na vond ik het hele leuke uitdagende kp's! Het onverhard vind ik ook wel leuk om te rijden. Maar onze auto heeft best wel te lijden gehad de 2e en 3e keer. :(

De auto heeft verder geen technische problemen gehad. Alleen de carterplaat ophanging was eraf gebroken aan de achterkant van de plaat. Maar dat was ook niet zo gek met het onverhard.

We zijn erg tevreden met het resultaat. En hopelijk kunnen we deze stijgende lijn voortzetten! :)
staphorstrallying

Berichtdoor peter adams » zo jun 20, 2010 22:38

Gerwin, Erik en Gert heel erg bedankt voor het bevestigen van mijn verhaal.

@ Dick mijn excuus voor de toon ik was na het lezen van een paar voorgaande berichten zo pissig dat ik misschien iets te grof werd en natuurlijk sta ik open voor kritiek, ik ben niet de beste official die er is en krijg dan ook graag tips maar commentaar of mijn verstand dat ik volgens sommige misschien niet heb is minder leuk.

waar het mij om gaat is dat er zo vaak kritiek richting officials is en er weinig over het publiek gezegd wordt en dat terwijl zij vaak de gene zijn die voor gevaarlijke situaties zorgen en natuurlijk op een publieks punt is het druk en wil je graag een mooi plekje en als je het dan niet goed zien kunt of moeite hebt met mooie foto's maken ga je ook op de wandeltoer waardoor je op plekken komt waar geen officials staan ( snap ook best dat sommige mensen niet op elke foto zo'n geel hesje willen hebben staan) ik hoop alleen dat ze de risico's is onder ogen zien.

@ Henk natuurlijk kun je er geen haag van officials neer zetten en wat je zegt over die wk wedstrijden ok het gaat goed tot het mis gaat en er in het ergste geval doden vallen net als wat ik tegen dick zei de mensen moeten ook zelf de risico's zien als dat het geval is kan zo'n situatie ook zonder problemen voorkomen. en over die mensen die voor de jump stonden dat is flauwe kul dit is niet waar er stonden zeker 20 man voor bij die jump dti zweer ik dat het waar dus ga me nu geen leugenaar noemen.
en weg lopen is inderdaad geen oplossing maar kon mijn eigen post ook niet onbemand laten.

zelfs wat dick zei over die mobi daar is zelfs al meerdere malen contact over geweest of dit als nog gerepareerd zou kunnen worden.
Hier helaas geen gehoor aan is gegeven maar ben er ook van overtuigd dat dat niet weer gebeurd

@ bastiaan het is echt niet zo dat ik de organisatie af wil kraken de sprint verder goed verlopen er zijn gewoon een paar punten die ik je door mail en hoop dat je er wat mee kunt
peter adams

Berichtdoor dalenbart » zo jun 20, 2010 22:48

Was echt een super rally met veel mooie doorkomsten op het al veel besproken stuk onverhard.
Wat mij opviel was dat er inderdaad op dit stuk een tekort aan officials was en dit misschien voor de volgende keer een verbeter punt kan zijn.

Verder viel het mij op dat fotograven/cameramensen met pershesje zich veelvuldig in de gewassen hadden gepositioneerd naar waar ik later hoorde ze hier zelfs voor hebben moeten tekenen dat ze zich daar niet in zouden begeven. Ik wil hiermee duidelijk maken dat het niet altijd de mensen zijn die weinig verstand van rally's hebben die zich niet aan de regels houden maar ook de mensen van wie je juist zou verwachten dat ze de regels kennen en voorbeeld moeten geven zich er niet aan houden dat hier op gecontroleerd moet gaan worden.
dalenbart

Berichtdoor Berto » zo jun 20, 2010 22:57

Dit was de enige wedstrijd in NL die ik nog nooit had " gedaan" .
Ondanks dat het "maar" twee verschillende proeven zijn, zijn deze proeven wel rally-waardig. Dus net als Hulst een sprint met een beetje meer.
Nu kende ik proef Engeland al wel uit de Euregio Rally, maar dat is al een jaar of tien geleden en andersom gereden.

De BMW heeft zich goed gehouden, ondanks dat ie pas de nacht voor de wedstrijd om een uur of half vier klaar was.

Lekker gereden en de auto hield zich prima.
Helaas wel een wervelstorm van zand in de auto door een paar roostertjes die zand bij de achterwielen naar binnen zogen.
Ondanks een halve proef (3) met een lekke linker achterband en de laatste proef met een los zitten dif en dus een hoop tijdverlies toch nog een goede klassering gehaald.

Niets aan te merken op de organisatie, die was top.
Het was wel aangenaam geweest als we aan de start van proef 3/5 even hadden gehoort van het inmiddels veelbesproken gat in het onverhard, nu zagen we alleen een gele vlag en zaten te zoeken naar de auto die er naast zou liggen (maar die er niet was).
Gelukkig zagen we op het laatste moment het gat zelf.....

Voor mij wel een wedstrijd die voor herhaling vatbaar is, andere sprints genieten veel minder mijn voorkeur, al ligt dat niet aan de organisaties, meer aan de samenstelling van de proeven.

(was Hulst maar terug...... :oops: )
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden