Nieuws en geruchten 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor joostkusters » wo feb 29, 2012 11:57

ik weet t niet precies meer, maar ik dacht tot 2013 in het wk en Fia wedstrijden, en daarna nog 5 jaar in regionale kampioenschappen, uitgezonderd de vrijstellingen
joostkusters

Berichtdoor mmrizio » wo feb 29, 2012 13:06

Als Peugeot, Skoda, Ford, Subaru enz. allemaal enkele S2000/R4/R4t/RRC importeur-auto's willen inzetten in het NK, dan zullen er niet veel zijn die tegen een verbod van de oude WRC's zijn.
Tot die tijd stel ik voor dat we ze gewoon laten rijden 8)
mmrizio

Berichtdoor Cinq-Power » wo feb 29, 2012 13:13

Gewoon een aparte klasse van maken. Hebben ze in Duitsland toch ook al bij een paar wedstrijden??

Rijden voor of na de andere deelnemers, en ook buiten het algemeen klassement.
Cinq-Power

Berichtdoor Sjeik1981 » wo feb 29, 2012 13:38

Dat zou het mooiste zijn, hopelojk blijven ze nog even gespaard, blijft toch mooi.
Sjeik1981

Berichtdoor rallyfan 5396 » wo feb 29, 2012 15:04

baleno78 schreef:
Arjan19 schreef:Wat gaat ten brinke doen dit jaar dan?

Als we toch aan het speculeren zijn....

Dat weet ik dan helaas weer niet!!
Ze hebben het hier op het forum erover gehad dat ie met een C4 WRC bezig is maar heb geen idee of dat ook zo is. Ik hoop in ieder geval dat hij er toch ook voor kiest om mee te doen....

Er zijn toch 2 C4's hier in de buurt van Nederland en een is in het gebruik van Tsjoen en die ander was voor Romain maar die rijdt volgens mij niet meer met deze auto i.v.m. geld gebrek! Dus er is naar mijn mening er nog een beschikbaar. :wink:
Brabant rallyland natuurlijk!!! :wink:
rallyfan 5396

Berichtdoor Eight_Gear » wo feb 29, 2012 15:11

Roep ik nu iets heel geks als ik zeg: Erik van Loon met een Fiesta in WRC Duitsland?

*dream mode on* Of misschien Hans Weijs wel, zal dan niet de eerste keer zijn dat Van Loon z'n auto 'uitleent' aan Hans. *dream mode off*
Eight_Gear

Berichtdoor rallyfan 5396 » wo feb 29, 2012 15:25

Hans Weijs zal dan wel voor VW rijden met zijn Skoda, maar kan daar wel een beter resultaat meehalen.
Brabant rallyland natuurlijk!!! :wink:
rallyfan 5396

Berichtdoor baleno78 » wo feb 29, 2012 15:39

rallyfan 5396 schreef:
baleno78 schreef:

Ze hebben het hier op het forum erover gehad dat ie met een C4 WRC bezig is maar heb geen idee of dat ook zo is. Ik hoop in ieder geval dat hij er toch ook voor kiest om mee te doen....

Er zijn toch 2 C4's hier in de buurt van Nederland en een is in het gebruik van Tsjoen en die ander was voor Romain maar die rijdt volgens mij niet meer met deze auto i.v.m. geld gebrek! Dus er is naar mijn mening er nog een beschikbaar. :wink:

Let's hope so........
baleno78

Berichtdoor erikjan » wo feb 29, 2012 15:40

mmrizio schreef:Als Peugeot, Skoda, Ford, Subaru enz. allemaal enkele S2000/R4/R4t/RRC importeur-auto's willen inzetten in het NK, dan zullen er niet veel zijn die tegen een verbod van de oude WRC's zijn.
Tot die tijd stel ik voor dat we ze gewoon laten rijden 8)

sinds wanneer geven NL-importeurs geld uit voor de rallysport ?!

;-)
erikjan

Berichtdoor Eight_Gear » wo feb 29, 2012 15:46

rallyfan 5396 schreef:Hans Weijs zal dan wel voor VW rijden met zijn Skoda, maar kan daar wel een beter resultaat meehalen.

Weijs heeft geen Skoda, ook niet van VW. In Zuid Afrika rijdt hij met een Polo S2000 en ik ga er eigenlijk niet vanuit dat die ook gehomologeerd is voor in het WRC.
Eight_Gear

Berichtdoor Alex_79 » wo feb 29, 2012 16:40

Nope, die Polo S2000 is een vierdeurs model. Vertoont weliswaar enige gelijkenis met de driedeurs variant die Ogier en Sainz laatst in Zweden hebben getest, maar heet a) niet die lelijke taartschep die de WRC-polo wel heeft en b) een NA 2.0 motor terwijl de WRC de verplichte 1.6l turbo heeft

Afbeelding
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor scoobyfreak04 » wo feb 29, 2012 18:32

rallyfan 5396 schreef:
baleno78 schreef:

Er staan een 5tal C4's bij PH-sport. De wagen waar Romain vorig jaar mee reed heeft veel in italie/frankrijk gereden met verschillende piloten.
scoobyfreak04

Berichtdoor WRC fan » wo feb 29, 2012 18:42

Eight_Gear schreef:Roep ik nu iets heel geks als ik zeg: Erik van Loon met een Fiesta in WRC Duitsland?

*dream mode on* Of misschien Hans Weijs wel, zal dan niet de eerste keer zijn dat Van Loon z'n auto 'uitleent' aan Hans. *dream mode off*

Erik van Loon gaat ongetwijfeld naar Duitsland. Dat doet de Nederlandse rallytop namelijk al jaren. Maar ik denk niet dat VW het toestaat dat Hans voor een ander merk gaat rijden.
WRC fan

Berichtdoor briljant » wo feb 29, 2012 21:57

WRC fan schreef:
briljant schreef:
WRC fan schreef:Bovendien, waarom zou je zo'n 'oude' WRC aanschaffen als je hem maar een jaar kunt gebruiken?
verklaar je nader?

Volgens mij mogen de oude 2liter WRC's alleen dit jaar nog maar gebruikt geworden. Klopt dat of heb ik dat fout, weet iemand daar meer van?
Dat heb je fout.
Ze mogen voorlopig nog gewoon blijven rijden in Nederland.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor baleno78 » wo feb 29, 2012 22:11

briljant schreef:
WRC fan schreef:
briljant schreef:
WRC fan schreef:Bovendien, waarom zou je zo'n 'oude' WRC aanschaffen als je hem maar een jaar kunt gebruiken?
verklaar je nader?

Volgens mij mogen de oude 2liter WRC's alleen dit jaar nog maar gebruikt geworden. Klopt dat of heb ik dat fout, weet iemand daar meer van?
Dat heb je fout.
Ze mogen voorlopig nog gewoon blijven rijden in Nederland.

Heb net weer van iemand anders hetzelfde gehoord de ex WRC van Vossen is Bob de Jong serieus mee bezig.
Ze gaan 'm 14 maart testen op Niederrhein!!
baleno78

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden