Hellendoornrally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Rodger » ma sep 24, 2012 19:25

Ik ben dit jaar voor het eerst met mijn zoontje van 8 naar de Hellendoorn Rally gegaan, ik kom zelf al 23 jaar elk jaar bij de rally van Amsterdam,
en dit jaar de overstap gemaakt naar Twente. Wat mij vooral opgevallen is de relaxte sfeer van iedereen bij de rally ik heb geen wanklank gehoord.

Tevens een genot om te zien dat de politie aanwezig is maar zeer relaxed en niet zo overdreven als in Amsterdam! Ik heb daar met een agent staan praten en die heeft mij precies verteld waar ik op zaterdag moest wezen. Waar ik wel en niet kon staan etc. (dit hoef je in Amsterdam niet te verwachten, een bekeuring wel)

Mijn zoontje wilde graag de show start zien bij cafe de Kroon, en helaas was hij daarna helemaal kapot waardoor wij naar de camping in Hellendoorn zijn gereden en in de tent hebben geslapen. Dus verder niets van de Vrijdag proeven gezien.

Zaterdag naar de Luttenberg gegaan en genoten van de proef. Alleen naar mijn mening was het publiek iets te dicht bij de auto's op het rechte stuk in het land, ik heb mijn zoontje dan ook een stuk van het prikkeldraad gehouden om zich iets beter te beschermen. Helaas moest ik door trieste familie omstandigheden om 10:30 vertrekken, maar weet nu al dat wij volgend jaar terug zijn, en dan 2 volle dagen!

Het info pakket van 15 euro (x2) mag wel iets minder + de entree van 5 euro op de luttenberg, maar voor de rest alle lof voor de organisatie en officials daar.
Rodger

Berichtdoor Thibaud » ma sep 24, 2012 20:31

[edit]verplaatst naar foto-topic[/edit]
Thibaud

Berichtdoor Boes » ma sep 24, 2012 20:51

Jorick schreef:Op KP Hellendoorn stond dit jaar behoorlijk veel publiek. (Situatie)
Dit komt denk ik omdat de meeste mensen liever bij het onverhard gaan kijken.
De toegangsprijs voor KP Luttenberg vergrote dit effect natuurlijk.

Als je één proef (2x) toevoegt op de zaterdagmorgen, dan is het rustiger bij KP Hellendoorn.
Ik denk dat veel mensen KP Hallerhoek en KP Ligtenberg graag terug zien op het tijdschema.
Een extra proef moet volgens mij te regelen zijn, qua bezetting van alle officials. (Foto)

Ik zie op de foto inderdaad wel wat veel officials staan, maar er staan als ik het goed zie ook 2 politieagenten met een gele jas en een motorrijder met een geel jack, dus het vertekend ook wat.
Ik ben het wel met je argumentatie van een extra proef eens, heb het ook al meer gehoord, maar ik denk (weet) dat het qua officials dan wel heel moeilijk gaat worden, dat is wel iets om serieus rekening mee te houden.
Boes

Berichtdoor Mark Wielens » di sep 25, 2012 7:59

Sanderboy schreef:organisatie!!!!

dank voor dit mooie , strak georganiseerde evenement! (via mijn ogen)
we hebben de vrijdag en zaterdag genoten!

tot volgend jaar.

We sluiten ons hier volledig bij aan. Schitterende k.p's en strak georganiseerde rally.

Wordt zekers in 2013 wederom genieten.

Alle betrokkenen bij de Hellendoornrally heel erg bedankt voor jullie inzet.

Groetjes Mark.
Mark Wielens

Berichtdoor peugeot206GT » wo sep 26, 2012 16:10

EvoV6 schreef:Commentaar van Frank op de facebook pagina van rallyreport op de toeschouwers. Terecht!

http://www.youtube.com/watch?v=9ahXmNtag0M&feature=share

Hier de beelden vanuit zijn camera. .(niet mijn video)
http://www.youtube.com/watch?v=EauOVtNx ... Z9oPBDaUjQ 11.18

Ik heb zelf een prima rally weekend gehad.
1 min puntje was dat er maar 1 toevoer weg was naar een bepaald punt op Ypelo waar de vip tent stond. Hier werden bussen na toe gereden alleen de bussen konden er niet meer komen, door de geparkeerde auto's. Waardoor 150 man de weg blokkerden. Dus snel een ander punt gepakt. Het lijkt mij verstandig om juist een vip punt te maken waar meer wegen na toe lopen, en 1 straat speciaal voor de vip bussen.
Hier vind je mijn video compilaties: http://youtube.com/marcel206GT
peugeot206GT

Berichtdoor A en P Rally Jan » wo sep 26, 2012 17:48

peugeot206GT schreef:
EvoV6 schreef:Commentaar van Frank op de facebook pagina van rallyreport op de toeschouwers. Terecht!

1 min puntje was dat er maar 1 toevoer weg was naar een bepaald punt op Ypelo waar de vip tent stond. Hier werden bussen na toe gereden alleen de bussen konden er niet meer komen, door de geparkeerde auto's. Waardoor 150 man de weg blokkerden. Dus snel een ander punt gepakt. Het lijkt mij verstandig om juist een vip punt te maken waar meer wegen na toe lopen, en 1 straat speciaal voor de vip bussen.
misschien net als bij Notter een parkeerplaats ergens in een weiland,lost ook veel problemen op , en omdat het daar altijd mega druk is hadden wij ook maar andere punten gekeken.
A en P Rally Jan

Berichtdoor Sand » wo sep 26, 2012 20:36

peugeot206GT schreef:Ik heb zelf een prima rally weekend gehad.

Het vip punt wat in de brief stond, die alle vips hebben gekregen, was op een ander punt KP Ypelo. In het weiland op de Leemslagenweg / Ypeloweg. Waarom het vippunt daarna is verplaatst is mij onbekend. Op die andere locatie was de weg veel breder en minder publiek. Ok het punt zelf was ook minder mooi, gewoon op een rechte weg.
Sand

Berichtdoor Leo » wo sep 26, 2012 21:14

peugeot206GT schreef:

Daar ben ik dus een tegenstander van.
Niks VIP die mensen kunnen ook gewoon lopen, als ze ooit ergens iets voor mogen doen dan is dat voor invaliden of mensen die moeilijk kunnen lopen.
Dat zijn voor mij de VIP's
Leo

Berichtdoor Berto » wo sep 26, 2012 21:29

Leo, je roept maar wat.

Ga je eerst maar eens verdiepen in wat de VIP's voor de wedstrijd betekenen.
Als je dat helemaal weet kom je wel op deze ongenuanceerde uitspraak terug.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor Leo » wo sep 26, 2012 21:43

Berto schreef:Leo, je roept maar wat.

Ga je eerst maar eens verdiepen in wat de VIP's voor de wedstrijd betekenen.
Als je dat helemaal weet kom je wel op deze ongenuanceerde uitspraak terug.

Berto, ik weet echt wel wat VIP's zijn.
Daarom sta ik ook achter mijn uitspraak.
Leo

Berichtdoor nkroeze » do sep 27, 2012 1:07

Bijzondere uitspraak van van Deijne in z'n persbericht.
Er is op die KP inderdaad een VERDUIDELIJKING geweest in het bulletin, die iedereen heeft ontvangen tijdens het verkennen.

Maar, die opmerking, had helemaal niks te maken met het punt waar hij in de sloot lag? Of heb ik iets gemist???

Die opmerking was op het stuk rundkurs en niet de kruising waar ze van de weg-gingen.....
nkroeze

Berichtdoor Turboboost » do sep 27, 2012 7:44

+1. Of wij hebben het ook niet gekregen? Stukje zit er al jaren in. Maar goed een ander de schuld geven is makkelijker dan het bij jezelf te zoeken.
Turboboost

Berichtdoor ijsbeer » do sep 27, 2012 9:13

+1 Wij hebben ook niks gekregen....
ijsbeer

Berichtdoor Jacco Hartog » do sep 27, 2012 9:22

idd stomme opmerking van Deijne in het pers bericht.
Proef is toch al jaren zo.... welke wijziging?
Wie heeft hier dan wel een wijziging in het route boek gehad?
Eigen Bedrijf: StreetXclusivE.com
Opbouw RallyAuto: Hartog Rallysport
Jacco Hartog

Berichtdoor ijsbeer » do sep 27, 2012 11:29

Er was op Ypelo maar 1 wijziging omdat de proef iets ingekort werd.
En op een andere zaterdag proef was er een chicane bijgekomen als ik me niet vergis.

Ik vraag me dus af welke wijziging moet er op vrijdag zijn geweest...
ijsbeer

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden