Aart schreef:Ik heb de diverse discussies een tijdje aangezien en wil nu toch even wat roepen alhier.
Geluid.
Iedereen weet dat de vergunning aan een zijden draadje heeft gehangen ivm de vermeende geluidsoverlast die rallyauto's produceren. Uiteindelijk krijgt men deze toch op basis van de KNAF Milieureglementen waarin de geluidsnormen omschreven worden.
De inschrijvers krijgen netjes een waarschuwing in de acceptatiebrief, worden gecontroleerd tijdens de voorkeuring ( en krijgen van de TC de mogelijkheid om te verbeteren, sommige meerdere malen) en tijdens het evenement worden een aantal te hoog bevonden, en dan nog zeuren...
Mensen, willen wij onze sport blijven beoefenen buiten de industrieterreinen, hou je dan aan de regels!
Nu gebleken is dat "men" de geluidsnormen aan de laars lapt, zal er ongetwijfeld meer en vaker op gecontroleerd gaan worden.
Heb nu al iets vernomen dat er tijdens de RallyPro Amsterdamsprint ook gecontroleerd zal (moeten) worden.
Lees vooral de reglementen nog eens door in het ASJ (algemene deel), daar staat omschreven hoe er gemeten dient te worden.
Publicatiebord.
Er was maar 1 officieel bord; op de Markt.
Toen de beslissing door de Spoco's bekend was heeft de organisatie het tussenklassement t/m KP 17 laten ophangen bij de Hergroepering.
Alle rijders waren daar immers ter plaatse.
Formeel niet ok, maar had men dan moeten roepen "tussenstand hangt op de Markt, ga daar maar even kijken"?
Tijdstraffen.
Iedere deelnemer die een tijdstraf voor geluid heeft gehad is door de Spoco's opgeroepen om zijn/haar verhaal te doen.
Of dat (on)mogelijk was omdat je mobiel nummer al dan niet bekend was, dat weet ik niet en kan ik geen oordeel over vellen.
wij zijn tijdens de sprint 1 keer gemeten en toen bleek het ineens te hoog te zijn. wanneer dit werkelijk zo is, heb ik er vrede mee maar na nogmaals thuis meten blijkt onze auto gewoon goed te zijn.
de geluidskeuring is volstrekt onreglementair uitgevoerd nml.: meting hoort
twee keer uitgevoerd te worden in een
ontruimde omgeving, er moet een geijkte
toerenteller aangehangen worden en ga zo maar door!
daarnaast zijn wij nooit door de spoco opgeroepen om ons verhaal te doen en hebben dus geen verweer in kunnen dienen. wat ons betreft hadden ze 's-nachts de auto nog maar eens gemeten volgens de reglementen.
conclusie: een zooitje!