[IRC/BK/ONK] Ypres Westhoek Rally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnS » wo jun 20, 2012 17:21

Vond Nee zonder smiley zo bot, dus vandaar de smiley :)

Ik vind het sowieso niks met al die linten en veiligheidszones, maar kwam ook niet zo goed uit dit weekend. Dus maakt me niet zoveel uit ;)
Vorig jaar ook niet geweest inderdaad.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor A en P Rally Jan » wo jun 20, 2012 17:22

[q uote="MartijnS"]Nee :)[/quote] Dat lukt niet, want het blauwe krukje is weg :(
A en P Rally Jan

Berichtdoor MartijnS » wo jun 20, 2012 17:22

Er is alweer een nieuwe :lol:
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Sjeik1981 » wo jun 20, 2012 17:26

Kep nog wel een grijs/bruin krukje, maar ben met je eens dat die linten om gek van te worden is..... Maar persoonlijk vind de 10 m zones nog wel te doen.Was er vorig jaar wel achter gekomen dat je zoveel mogelijk de public zones moet mijden. Want parkeer technisch was het soms vorig jaar een hel. Op dat vlak kunnen ze aan het Duitse WRC manche een puntje zuigen. Daar zijn de publiekzones goed geregeld en parkeer gelegenheid in overvloed. Toegeven het land is ook ietwat groter.....
Sjeik1981

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo jun 20, 2012 23:09

Sjeik1981 schreef:Kep nog wel een grijs/bruin krukje, maar ben met je eens dat die linten om gek van te worden is..... Maar persoonlijk vind de 10 m zones nog wel te doen.Was er vorig jaar wel achter gekomen dat je zoveel mogelijk de public zones moet mijden. Want parkeer technisch was het soms vorig jaar een hel. Op dat vlak kunnen ze aan het Duitse WRC manche een puntje zuigen. Daar zijn de publiekzones goed geregeld en parkeer gelegenheid in overvloed. Toegeven het land is ook ietwat groter.....

De minst logische route kiezen. Bijna iedereen probeert zoveel mogelijk te zien en gaat dusdanig op de proef staan dat ie zo snel mogelijk (volgens de kaart dan...) op de volgende proef is. In de praktijk sta je dan hopeloos in de file bij dergelijke rally's. Rij eens wat verder en via "onlogische" routes, dat heeft mij in het verleden (ik kijk nu niet meer zoveel) op mooie punten gebracht. (en zonder files!)
Mark Verhoeven

Berichtdoor Peer » do jun 21, 2012 1:31

Helemaal met Mark eens.
Het helpt ons waarschijnlijk wel dat we beiden de omgeving beter dan gemiddeld kennen omdat we zelf ook deelgenomen hebben.
Met een goede ouderwetse kaartlezer moet het ook lukken. Of die nog bestaan in deze tijd van TomTom is echter de vraag :wink:
Peer

Berichtdoor Aeolus » do jun 21, 2012 6:15

MartijnS schreef:Was je al toch?

Yep! :lol: :lol: :lol:
Aeolus

Berichtdoor Sjeik1981 » do jun 21, 2012 19:36

eerste 20 hebben shakedown erop zitten. Jasper knappe 4 tijd. Al zegt het niet veel, weet niet wie onder welke omstandigheden reed.
Sjeik1981

Berichtdoor miep666 » do jun 21, 2012 20:07

Afbeelding

kwam deze foto op facebook tegen is in de buurt van ieper
miep666

Berichtdoor Mark Verhoeven » do jun 21, 2012 21:17

Peer schreef:Helemaal met Mark eens.
Het helpt ons waarschijnlijk wel dat we beiden de omgeving beter dan gemiddeld kennen omdat we zelf ook deelgenomen hebben.
Met een goede ouderwetse kaartlezer moet het ook lukken. Of die nog bestaan in deze tijd van TomTom is echter de vraag :wink:

Deze ervaring is nog uit de tijd dat ik nog ging kijken in Ieper (en andere wedstrijden) en TomTom was er zeker nog niet toen... Goede kaartlezer was wel aanwezig. :wink: Nu is het eigenlijk nog gemakkelijker, laat de TomTom de route bepalen en neem die route NIET... :wink:
Mark Verhoeven

Berichtdoor MartijnS » do jun 21, 2012 21:39

Het is echt niet meer zo druk in Ieper dat je file hoeft te rijden volgens mij..
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor bennie2000 » do jun 21, 2012 22:34

vorig jaar geen file gereden, kon overal waar ik wou zo komen, en s'avonds langs een goed plekje voor de volgende dag in de auto geslapen...(was toen ook regen s'avonds) geen enkel probleem ondervonden verder.
bennie2000

Berichtdoor Aeolus » do jun 21, 2012 22:41

Mark Verhoeven schreef:
Sjeik1981 schreef:Kep nog wel een grijs/bruin krukje, maar ben met je eens dat die linten om gek van te worden is..... Maar persoonlijk vind de 10 m zones nog wel te doen.Was er vorig jaar wel achter gekomen dat je zoveel mogelijk de public zones moet mijden. Want parkeer technisch was het soms vorig jaar een hel. Op dat vlak kunnen ze aan het Duitse WRC manche een puntje zuigen. Daar zijn de publiekzones goed geregeld en parkeer gelegenheid in overvloed. Toegeven het land is ook ietwat groter.....

De minst logische route kiezen. Bijna iedereen probeert zoveel mogelijk te zien en gaat dusdanig op de proef staan dat ie zo snel mogelijk (volgens de kaart dan...) op de volgende proef is. In de praktijk sta je dan hopeloos in de file bij dergelijke rally's. Rij eens wat verder en via "onlogische" routes, dat heeft mij in het verleden (ik kijk nu niet meer zoveel) op mooie punten gebracht. (en zonder files!)

Helemaal mee eens!

Vorig jaar in de Omloop hebben wij zeg maar 15 minuten gelopen vanaf een publiekszone, er was daar geen rallyfan te zien! Echt we stonden daar met zn tweeën! Samen met een belgisch Boerke wat daar woonde!
Aeolus

Berichtdoor Aeolus » vr jun 22, 2012 12:18

Momenteel regen op Heuveeland hoor ik net!

Lekker glibberen morgen?

Aeolus
Aeolus

Berichtdoor Holkers » vr jun 22, 2012 13:02

klik 1

+

klik 2

=

klik 3

Nee dus. Daarbij... wat maakt het uit als het nú regent of het dan mórgen glad is.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden