Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
ZZR Fan schreef:de wielrenoptie zal wellicht moeilijk worden, maar op drukke punten veel dranghekken met op sommige plaatsen een gat waar een official bij staat en op andere plekken dubbele linten.
Cinq-Power schreef:Gvd das toch behoorlijk schrikken ja.
En dat 2 keer vlak na elkaar, je merkt gelijk dat de coureur zich gaat opfokken om zoiets, en dan is een foutje zo gemaakt.
Kan je dus (zonder dat publiek te raken) de race of erger kosten.
Vind/vond trouwens dat dat ene eettentje ook lekker strak langs de weg staat.
JoostS schreef:Maar bij de eerste bocht was er niet genoeg doorstroming.
Te druk op de hoeken, dus publiek moest soms duwen om plek te krijgen om niet op de weg te blijven staan. Oplossing: hekken niet te dicht op de weg zetten zodat je buffer hebt op het gras en niet op de weg.
Bij de tweede bocht net na de chicane was er een grotere buffer, hierdoor dus geen probleem met publiek wat op de weg moest blijven staan omdat ze er niet door kwamen. Echter stonden er nog een paar hekken net voorbij de bocht. Het was wel druk, dus mensen lopen 15 meter verder en steken over waar de hekken weg zijn en het rustiger is.
Oplossing: meer hekken zetten aan beide kanten zodat ze niet net na de bocht oversteken, maar 100 meter verderop waar ze beter kunnen zien dat er een auto de bocht om komt.
mmrizio schreef:JoostS schreef:Maar bij de eerste bocht was er niet genoeg doorstroming.
Te druk op de hoeken, dus publiek moest soms duwen om plek te krijgen om niet op de weg te blijven staan. Oplossing: hekken niet te dicht op de weg zetten zodat je buffer hebt op het gras en niet op de weg.
Bij de tweede bocht net na de chicane was er een grotere buffer, hierdoor dus geen probleem met publiek wat op de weg moest blijven staan omdat ze er niet door kwamen. Echter stonden er nog een paar hekken net voorbij de bocht. Het was wel druk, dus mensen lopen 15 meter verder en steken over waar de hekken weg zijn en het rustiger is.
Oplossing: meer hekken zetten aan beide kanten zodat ze niet net na de bocht oversteken, maar 100 meter verderop waar ze beter kunnen zien dat er een auto de bocht om komt.
Een grotere buffer is inderdaad altijd wenselijk, compleet met stricte officials, zodat iedereen meteen de weg kan en moet verlaten.
Al leek dat bij het eerste incident niet het probleem. Bij de eerste (8:02) is het meer dat het uitzicht niet ver genoeg is. De mensen lopen al op de weg voordat de auto in beeld is. Dan heeft het fluitsysteem met de marshalls uit de bocht ervoor niet vlekkeloos gewerkt...
Bij de tweede - net na de chicane - zouden de dranghekken wat verder doorgeplaatst kunnen worden na de bocht.
Maurice
JoostS schreef:Oplossing: meer hekken zetten aan beide kanten zodat ze niet net na de bocht oversteken, maar 100 meter verderop waar ze beter kunnen zien dat er een auto de bocht om komt.
sharply.jac|NL schreef:De eerste berichten over de rally zijn weer in de locale media verschenen.
[url]http://www.barneveldsekrant.nl/index.php?&mod[594][detail_id]=194147[/url]
house schreef:
Zelf heb ik met mijn zoon als official gestaan langs een proef bij Putten en ook daar werden we uitgedaagd door jongeren die met enorme voorraden bier onderweg waren........Met andere woorden, ik zie het somber in voor dat gebied. Desalniettemin; Organisatie, succes en sterkte gewenst.
jsimane schreef:house schreef:
Zelf heb ik met mijn zoon als official gestaan langs een proef bij Putten en ook daar werden we uitgedaagd door jongeren die met enorme voorraden bier onderweg waren........Met andere woorden, ik zie het somber in voor dat gebied. Desalniettemin; Organisatie, succes en sterkte gewenst.
De gemeente kan ook een alcohol verbod afkondigen voor die dag, gebeurt ook bij andere evenementen en werkt daar ook.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten