Veenhuizen Groep Nederland Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Mitsufan » wo nov 21, 2007 19:15

Natuurlijk zeg ik niet dat die officials fout zijn, de fout ligt natuulijk bij het publiek.
Mitsufan

Berichtdoor Ed555 » wo nov 21, 2007 19:16

Veel leken die willen oversteken denken misschien dat dat niet mag en doen het even snel en stiekem, zonder extra goed op te letten.

Misschien is het een goed idee om een groot bord bij de oversteekpunten te hangen met de tekst: "Oversteken op aanwijzing van Official" o.i.d. Iedereen snapt dan dat ie soms even 10 seconden moet wachten.
Ed555

Berichtdoor ZZR Fan » wo nov 21, 2007 19:27

de wielrenoptie zal wellicht moeilijk worden, maar op drukke punten veel dranghekken met op sommige plaatsen een gat waar een official bij staat en op andere plekken dubbele linten.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor JoostS » wo nov 21, 2007 20:20

ZZR Fan schreef:de wielrenoptie zal wellicht moeilijk worden, maar op drukke punten veel dranghekken met op sommige plaatsen een gat waar een official bij staat en op andere plekken dubbele linten.

Dat was daar nu ook al redelijk doorgevoerd.

Maar bij de eerste bocht was er niet genoeg doorstroming.
Te druk op de hoeken, dus publiek moest soms duwen om plek te krijgen om niet op de weg te blijven staan. Oplossing: hekken niet te dicht op de weg zetten zodat je buffer hebt op het gras en niet op de weg.

Bij de tweede bocht net na de chicane was er een grotere buffer, hierdoor dus geen probleem met publiek wat op de weg moest blijven staan omdat ze er niet door kwamen. Echter stonden er nog een paar hekken net voorbij de bocht. Het was wel druk, dus mensen lopen 15 meter verder en steken over waar de hekken weg zijn en het rustiger is.
Oplossing: meer hekken zetten aan beide kanten zodat ze niet net na de bocht oversteken, maar 100 meter verderop waar ze beter kunnen zien dat er een auto de bocht om komt.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Cinq-Power » wo nov 21, 2007 20:23

Gvd das toch behoorlijk schrikken ja.

En dat 2 keer vlak na elkaar, je merkt gelijk dat de coureur zich gaat opfokken om zoiets, en dan is een foutje zo gemaakt.

Kan je dus (zonder dat publiek te raken) de race of erger kosten.

Vind/vond trouwens dat dat ene eettentje ook lekker strak langs de weg staat.
Cinq-Power

Berichtdoor Campos » wo nov 21, 2007 20:45

Cinq-Power schreef:Gvd das toch behoorlijk schrikken ja.

En dat 2 keer vlak na elkaar, je merkt gelijk dat de coureur zich gaat opfokken om zoiets, en dan is een foutje zo gemaakt.

Kan je dus (zonder dat publiek te raken) de race of erger kosten.

Vind/vond trouwens dat dat ene eettentje ook lekker strak langs de weg staat.

Ik? Opgefokt? :roll: :roll: :roll:

:mrgreen:
Campos

Berichtdoor mmrizio » do nov 22, 2007 9:59

JoostS schreef:Maar bij de eerste bocht was er niet genoeg doorstroming.
Te druk op de hoeken, dus publiek moest soms duwen om plek te krijgen om niet op de weg te blijven staan. Oplossing: hekken niet te dicht op de weg zetten zodat je buffer hebt op het gras en niet op de weg.

Bij de tweede bocht net na de chicane was er een grotere buffer, hierdoor dus geen probleem met publiek wat op de weg moest blijven staan omdat ze er niet door kwamen. Echter stonden er nog een paar hekken net voorbij de bocht. Het was wel druk, dus mensen lopen 15 meter verder en steken over waar de hekken weg zijn en het rustiger is.
Oplossing: meer hekken zetten aan beide kanten zodat ze niet net na de bocht oversteken, maar 100 meter verderop waar ze beter kunnen zien dat er een auto de bocht om komt.

Een grotere buffer is inderdaad altijd wenselijk, compleet met stricte officials, zodat iedereen meteen de weg kan en moet verlaten.
Al leek dat bij het eerste incident niet het probleem. Bij de eerste (8:02) is het meer dat het uitzicht niet ver genoeg is. De mensen lopen al op de weg voordat de auto in beeld is. Dan heeft het fluitsysteem met de marshalls uit de bocht ervoor niet vlekkeloos gewerkt...

Bij de tweede - net na de chicane - zouden de dranghekken wat verder doorgeplaatst kunnen worden na de bocht.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Wolter » do nov 22, 2007 13:53

mmrizio schreef:
JoostS schreef:Maar bij de eerste bocht was er niet genoeg doorstroming.

Een grotere buffer is inderdaad altijd wenselijk, compleet met stricte officials, zodat iedereen meteen de weg kan en moet verlaten.
Al leek dat bij het eerste incident niet het probleem. Bij de eerste (8:02) is het meer dat het uitzicht niet ver genoeg is. De mensen lopen al op de weg voordat de auto in beeld is. Dan heeft het fluitsysteem met de marshalls uit de bocht ervoor niet vlekkeloos gewerkt...

Bij de tweede - net na de chicane - zouden de dranghekken wat verder doorgeplaatst kunnen worden na de bocht.

Maurice

Als je mensen in een bocht, of er vlak na laat oversteken zien ze niet of er een auto aan komt (en zie je als rijder niet of er mensen na de bocht oversteken). Op die punten oversteken verbieden.
Ik heb het ook 2 keer gehad op het industrieterrein dat mensen over gingen steken, maar dat was op punten waar ik de mensen 200 meter van tevoren nog kon zien. Dan zijn de mensen al iets meer gewaarschuwd en als rijder kan je (maar dan wil je eigenlijk niet) er beter op anticiperen.
Wolter

Berichtdoor JosWRX » wo dec 05, 2007 23:30

JoostS schreef:Oplossing: meer hekken zetten aan beide kanten zodat ze niet net na de bocht oversteken, maar 100 meter verderop waar ze beter kunnen zien dat er een auto de bocht om komt.

En toch ook: als official niet vergeten om te allen tijde een fluitje om je nek te hangen, en die dan ook daadwerkelijk te gebruiken. Alhoewel het niet altijd werkt (sommigen denken het toch zelf beter te weten), helpt het toch een aantal ik-gok-er-maar-op-overstekers even extra te laten nadenken.
JosWRX

Berichtdoor ijsbeer » do dec 06, 2007 21:35

Het is sowieso stom om voor een bocht over te steken.
Als rijder zie je het niet aankomen en als voetganger
precies zelfde eigenlijk...Sommige mensen he... zucht.
(ik bedoel degenen die oversteken)
ijsbeer

Rally Barneveld laat Kootwijkerbroek links liggen

Berichtdoor sharply.jac|NL » do feb 21, 2008 12:22

De eerste berichten over de rally zijn weer in de locale media verschenen.

[url]http://www.barneveldsekrant.nl/index.php?&mod[594][detail_id]=194147[/url]
sharply.jac|NL

Berichtdoor Holkers » do feb 21, 2008 13:02

*Kootwijkerbroek ligt toch rechts van Barneveld?
(geintje)

Goed om te horen dat er wel serieus over een (alternatieve) rally gedacht wordt. Zou zonde zijn dat het publiek de rally de das om deed.

(lees ook tussen de regels door dat we in 2009 naar reserve-belgië moeten...)
Laatst bijgewerkt door Holkers op do feb 21, 2008 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Re: Rally Barneveld laat Kootwijkerbroek links liggen

Berichtdoor house » do feb 21, 2008 16:54

sharply.jac|NL schreef:De eerste berichten over de rally zijn weer in de locale media verschenen.

[url]http://www.barneveldsekrant.nl/index.php?&mod[594][detail_id]=194147[/url]

heb het krantenartikel met toenemende verbazing gelezen. Waarom zouden die probleemgasten bij gebrek aan Kootwijkerbroek niet naar een andere plek gaan? Verplaatsen van het probleem dus. Zelf heb ik met mijn zoon als official gestaan langs een proef bij Putten en ook daar werden we uitgedaagd door jongeren die met enorme voorraden bier onderweg waren........Met andere woorden, ik zie het somber in voor dat gebied. Desalniettemin; Organisatie, succes en sterkte gewenst. :?
house

Berichtdoor jsimane » do feb 21, 2008 17:57

house schreef:
Zelf heb ik met mijn zoon als official gestaan langs een proef bij Putten en ook daar werden we uitgedaagd door jongeren die met enorme voorraden bier onderweg waren........Met andere woorden, ik zie het somber in voor dat gebied. Desalniettemin; Organisatie, succes en sterkte gewenst. :?

De gemeente kan ook een alcohol verbod afkondigen voor die dag, gebeurt ook bij andere evenementen en werkt daar ook.
jsimane

Berichtdoor Ned rally » do feb 21, 2008 18:41

jsimane schreef:
house schreef:
Zelf heb ik met mijn zoon als official gestaan langs een proef bij Putten en ook daar werden we uitgedaagd door jongeren die met enorme voorraden bier onderweg waren........Met andere woorden, ik zie het somber in voor dat gebied. Desalniettemin; Organisatie, succes en sterkte gewenst. :?

De gemeente kan ook een alcohol verbod afkondigen voor die dag, gebeurt ook bij andere evenementen en werkt daar ook.

Een verbod is makkelijk, controle en dus handhaving door de overheid/sterke arm is de andere kant......
Ned rally

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden