Rallies rijden leer je niet in Nederland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Ascona » wo jun 15, 2005 18:27

Jos wil helemaal niks :( Ik volg hem al vanaf de Opel-Lotus periode, maar langzamerhand knap ik een beetje af op hem. Hij heeft zich lang geprofileerd als F1 rijder en alle andere aanbiedingen naast zich neer gelegd. Daardoor heeft hij wel 10 jaar rond de Formule 1 gehangen.

Krijg alleen het idee dat de exclusiviteit nu tegen hem werkt en daarom niet wordt gevraagd voor DTM of betaald bij een topteam op LeMans. Dan heb ik toch meer respect voor coureurs die alles willen rijden. Loeb op LeMans of Ekström in de rally.
Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Berichtdoor SylviaVisser » do jun 16, 2005 8:35

Waarbij ik wil opmerken dat ik me afvraag of dat wel helemaal aan Jos (alleen) te wijten valt.....
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Gast » do jun 16, 2005 10:17

SylviaBos schreef:Waarbij ik wil opmerken dat ik me afvraag of dat wel helemaal aan Jos (alleen) te wijten valt.....


Jos is er zeker niet alleen schuldig aan het feit dat hij momenteel langs de kant staat. Wel vind ik dat hij op het verkeerde moment bij Minardi is weggegaan. Er werd tenslotte vanuit andere renstallen nog met hem onderhandeld over een 1 of meer jarig contract. Door het uitstappen bij Minaridi heeft hij zichzelf kansen ontnomen. Zelf in de IRL of Cart series komt hij nu niet binnen. Testen is leuk, maar een stoeltje bemachtigen wordt een heel ander verhaal.
Gast
 

Berichtdoor David Westenbrink » do jun 16, 2005 11:30

Jos Verstappen is een goede rijder en testrijder, maar daar is alles mee gezegd.

Zijn management kon het F1 wereldje denk ik niet aan, waardoor ze zich vaak hebben laten foppen. Plus dat zij/Jos mijn inziens een paar keer totaal verkeerde keuzes hebben gemaakt...

Het zou trouwens wel een enorme stunt zijn, wanneer Verstappen eens in een Evo aan de start van een NL rally stond :)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Gast » do jun 16, 2005 11:40

Rallies rijden past niet in de tunnelvisie van Verstappen. Hij is een man die alleen in formulewagens wil rijden. Rallies zie ik hem dan ook echt niet aan beginnen, hoewel het wel eens leuk zou zijn om te zien hoe ver hij dan komt. Moet ie niet zoals Valentino Rossi bij z'n eerste poging al naar een paar honderd meter uit de wedstrijd crashen.
Gast
 

Berichtdoor Niels2 » do jun 16, 2005 15:54

Rossi en Verstappen vergelijken.... vergelijk dan van Lagen met Verstappen, en ja die ging wel goed.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor Gast » do jun 16, 2005 16:12

Niels2 schreef:Rossi en Verstappen vergelijken.... vergelijk dan van Lagen met Verstappen, en ja die ging wel goed.


Ik gebruik Rossi niet als een vergelijking tussen beide coureurs, maar als voorbeeld hoe het niet moet. Rossi zal als hij wat meer tijd achter het stuur van een rallywagen mag doorbrengen, zeker de betere van de twee zijn.

Ook Kimi Raikkonen schijnt een goed potje in een rallywagen te kunnen sturen. Na ik meen te weten bezit Raikkonen een ford focus waarmee hij regelmatig in de bossen van Finland rondscheurt. Ook Hakkinen is naar verluid geen slechte rallyrijder. Het zal er wel aan liggen dat we hier met Finnen te maken hebben. Daar gaat het er met de paplepel in.
Gast
 

Berichtdoor DEEF » do jun 16, 2005 23:01

Doctor Cinquecento schreef:
Niels2 schreef:Rossi en Verstappen vergelijken.... vergelijk dan van Lagen met Verstappen, en ja die ging wel goed.


Ik gebruik Rossi niet als een vergelijking tussen beide coureurs, maar als voorbeeld hoe het niet moet. Rossi zal als hij wat meer tijd achter het stuur van een rallywagen mag doorbrengen, zeker de betere van de twee zijn.

Ook Kimi Raikkonen schijnt een goed potje in een rallywagen te kunnen sturen. Na ik meen te weten bezit Raikkonen een ford focus waarmee hij regelmatig in de bossen van Finland rondscheurt. Ook Hakkinen is naar verluid geen slechte rallyrijder. Het zal er wel aan liggen dat we hier met Finnen te maken hebben. Daar gaat het er met de paplepel in.


>>>
Er zijn natuurlijk wel meer mensen die een leuk potje kunnen sturen maar,
Ik denk dat Rossi op eenzame hoogte staat . Onmiskenbaar een veelzijdig natuurtalent.
Je kunt niet anders dan toegeven dat deze doktor zonder enige moeite alle ere doctoraten wegsleept (of gaat slepen)op motor en in auto op welke ondergrond dan ook.

Inderdaad , een boude uitspraak

Deef
DEEF
 
Berichten: 146
Geregistreerd: za jan 19, 2002 16:45
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor antoine » vr jun 17, 2005 4:57

David Westenbrink schreef:Jos Verstappen is een goede rijder en testrijder, maar daar is alles mee gezegd.

Zijn management kon het F1 wereldje denk ik niet aan, waardoor ze zich vaak hebben laten foppen. Plus dat zij/Jos mijn inziens een paar keer totaal verkeerde keuzes hebben gemaakt...

Het zou trouwens wel een enorme stunt zijn, wanneer Verstappen eens in een Evo aan de start van een NL rally stond :)


Ik had ergens gelezen dat hij graag eens een rally zou willen rijden. Dus wie wil zijn auto uitlenen. :D
Dit lijkt me wel een goede promotie stunt waarbij meer toeschouwers worden aangetrokken om te komen kijken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Gast » vr jun 17, 2005 7:25

Het zou trouwens wel een enorme stunt zijn, wanneer Verstappen eens in een Evo aan de start van een NL rally stond

Ik had ergens gelezen dat hij graag eens een rally zou willen rijden. Dus wie wil zijn auto uitlenen. :D
Dit lijkt me wel een goede promotie stunt waarbij meer toeschouwers worden aangetrokken om te komen kijken.


Er wel eens over nagedacht wat meneer Verstappen hiervoor vraagt? Hij zal best wel eens een rally willen rijden, maar doet dat vast niet voor noppes.

Valentino Rossi liet zich er (zonder enige twijfel) ook voor betalen. Zulke coureurs, het zij uit de F1 of motor GP, doen alleen iets voor nop als het voor een goed doel is en er natuurlijk een leuk stukje publiciteit aan vast zit. Nee, Verstappen in een rallywagen, ik zie dat zo snel nog niet gebeuren.
Gast
 

Berichtdoor Ascona » vr jun 17, 2005 13:49

Nou doe je Rossi toch te kort: hij had zich beloofd deel te nemen aan de RAC als hij wereldkampioen werd. Hij zal zelf nog net niet hebben betaald, omdat Michelin groot op de auto stond. Dit is nou net het verschil met Verstappen wat ik eerder aangaf: er zijn rijders en coureurs die ook voor hun plezier rijden. Zoals je trouwens ook bij the Race of Champions ziet.

Rossi reed trouwens géén schade tijdens de RAC. Hij kwam met de achterwielen in een greppel te zitten. Bij gebrek aan publiek betekende dit einde wedstrijd.

Häkkinen heeft dit jaar nog wel een rallyauto platgereden.
Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Berichtdoor Gast » vr jun 17, 2005 17:25

Ascona schreef:Nou doe je Rossi toch te kort: hij had zich beloofd deel te nemen aan de RAC als hij wereldkampioen werd. Hij zal zelf nog net niet hebben betaald, omdat Michelin groot op de auto stond. Dit is nou net het verschil met Verstappen wat ik eerder aangaf: er zijn rijders en coureurs die ook voor hun plezier rijden. Zoals je trouwens ook bij the Race of Champions ziet.

Rossi reed trouwens géén schade tijdens de RAC. Hij kwam met de achterwielen in een greppel te zitten. Bij gebrek aan publiek betekende dit einde wedstrijd.

Häkkinen heeft dit jaar nog wel een rallyauto platgereden.


Rossi heeft dus eigenlijk precies gedaan wat Jos Verstappen aan het begin van zijn F1 carriere ook veel deed. Naast de baan liggen.

Hakkinen is niet de enige die dit jaar een auto heeft plat gereden. Duval heeft daarin al een paar op z'n naam staan. Die zelfde Duval wordt toch gezien als een groot talent, net als Verstappen in zijn begintijd. Het begint er nu toch wel verdacht veel naar uit te zien dat Duval de Jos Verstappen van de rallysport wordt.
Gast
 

Berichtdoor Niels2 » vr jun 17, 2005 17:26

And your point is?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor Gast » vr jun 17, 2005 17:38

Niels2 schreef:And your point is?


Dat je rallies rijden niet zo maar onder de knie hebt. Komen we gelukkig toch nog terug bij de basis van deze topic.
Gast
 

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast