Hans Poortman schreef:StevenK schreef:jeroensprint schreef:Wat er bedoeld wordt is dat als een auto maximaal een 1500cc heeft gehad als productiemodel er een andere automotor van het hetzelfde merk in mag van maximaal 1875cc. Als een auto een 2300cc viercilinder als maximum standaard productie heeft gehad, de andere motor maximaal 2500cc mag hebben.
In jouw uitleg zou ik dus niet een Golf II met een 1.8TSI mogen pakken, want de GTI heeft 1781 cc, terwijl de 1.8TSI 1798 cc meet?
Steven ,
De zwaarste motor van een Golf II +25%, maar moet wel een
VW motor zijn
Ja, maar bij een geblazen motor mag het niet +25% zijn. De grootste motor in de Golf II was een 1781 cc, dus die 1.8TSI mag dan niet, in deze uitleg. Maar als die extra regel erin komt, zijn we daar ook weer mee klaar.
Waarbij ik wel meteen opmerk dat ik dat een ontzettend gemiste kans zou vinden, omdat het bouwen van een atmosferische motor veelal *veel* duurder is dan een geblazen motor met hetzelfde vermogen.
In ieder geval is duidelijk dat de regels nog niet voldoende duidelijk zijn, maar dat het wel mogelijk is een Golf I met een opgeboorde 300 pk kitcar motor te bouwen