een opel astra cup is dat wat?????

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

astra cup wel of niet

astra cup wel
19
46%
astra cup niet
22
54%

Totaal aantal stemmen : 41

een opel astra cup is dat wat?????

Berichtdoor patlip » za sep 22, 2007 8:41

Mijn vraag is of er mensen zijn die wat voelen voor een opel astra cup??
standaard N3
er rijden best wel wat opel astra,s mee tegenwoordig
dus wie weet
ik weet verders niet hoe dat werkt een cup op zetten maar mijn vraag is of er genoeg intresse voor is om zo,n cup op te starten

groetjes Patrick Lipholt
LIPSTICK stickers
patlip

Berichtdoor McSnowy » za sep 22, 2007 8:52

In principe wel ok maar er is wel veel verschil tussen de Astra's en ik weet niet of men dat gelijk wil/kan trekken
McSnowy

Berichtdoor henk » za sep 22, 2007 9:03

McSnowy schreef:In principe wel ok maar er is wel veel verschil tussen de Astra's en ik weet niet of men dat gelijk wil/kan trekken

dat kun je toch gewoon zo laten?
ALS het goed is, zijn ze allemaal conform het huidige reglement, dus waarom dat veranderen.

Zeker als in 2009 de astra is uitgehomologeerd, is dit een goede optie, lijkt me. Het wordt erg lastig om dan met je n3 een a7 te verslaan.
henk

Berichtdoor McSnowy » za sep 22, 2007 9:05

om de auto's courant te houden is het zeker een goede optie om een cup te starten
McSnowy

Berichtdoor Ton Van Spanje » za sep 22, 2007 9:39

Dit idee is niet nieuw. Vanuit de Astra rijders zelf is dat al eens op tafel gegooit, volgens mij.

Maar wil je er meer van weten? Er zit een hele mooie zoekfunctie op dit forum :!:
Ton Van Spanje

Berichtdoor Götz » za sep 22, 2007 9:49

Inderdaad, topic is al een keer gestart.....

Zonder meteen negatief te worden maar in eerste instantie moet je je afvragen wat de toegevoegde waarde van een nieuwe cup isnaat de BMW"s Volvo's, 205jes, Kalossen en Colts. Daanaast moet je alle auto's gelijk hebben. ASnders is er echt geen sprake van een cup. Zijn ze dat niet dan gaat het erom wie de meeste poen erin stopt. Vaak rijden die dan ook vooraan........

Suc6 er verder mee.

Gr, Götz
Götz

Berichtdoor gerbrand besseslen » za sep 22, 2007 10:59

Ik vind het een leuk idee, maar wat al eerder gezegt is dat de auto nog teveel verscillen te opzichte van elkaar. Misschien zijn ze wel allemaal gebouwd volgens de regels, alleen een Top N3 astra zoals: Mettlach, Linde, Van Hoof, Boerrighter zijn veel duurder en beter daneen astra van Tom Looien en Berry Kok en omdat verschil eruit te halen zijn de koste erg hoog.
Neem Proflex, sperr, DTA best prijzig.
Maar neemt niet af dat ik het een leuk idee vind!!

Gr.
gerbrand besseslen

Berichtdoor Jaccoooo » za sep 22, 2007 11:20

Het sprintkampioenschap leek afgelopen jaren wel een Astra cup :wink:
ik ga vanmiddag nog ff naar Henri v/d Veen zal ff vragen of hij interesse heeft.
Jaccoooo

Berichtdoor mantaboy » za sep 22, 2007 11:42

Leuk idee! Als je nu niet te lang wacht met het technische gedeelte dan kan ik misschien de Astra nog aanpassen.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Sanderboy » za sep 22, 2007 11:45

Götz schreef:Inderdaad, topic is al een keer gestart.....

Zonder meteen negatief te worden maar in eerste instantie moet je je afvragen wat de toegevoegde waarde van een nieuwe cup isnaat de BMW"s Volvo's, 205jes, Kalossen en Colts. Daanaast moet je alle auto's gelijk hebben. ASnders is er echt geen sprake van een cup. Zijn ze dat niet dan gaat het erom wie de meeste poen erin stopt. Vaak rijden die dan ook vooraan........

Suc6 er verder mee.

Gr, Götz

binnen kort mischien weer dus nieuwe merkencub erbij :?:
Sanderboy

Berichtdoor whemink » za sep 22, 2007 15:11

Rijden ook wel aardig wat Subaru WRC S12's rond, moeten we daar ook maar een cup voor maken, net als de Mitsubishi EVO's. Oh ja, ook nog een Fabia cup.......
Daarnaast heeft het weinig zin om een cup te maken puur omdat het qua model dezelfde auto's zijn. Als je een cup maakt gebaseerd op bijvoorbeeld een Astra N3 (zoals ook bij de 205cup) zul je weer weinig Astra's hebben die in de cup zullen starten omdat de meesten hun auto niet zullen terugbouwen naar N3. Laat je meer vrij, zullen er velen absoluut niet meekomen omdat alleen al hun auto niet tegen de (voorheen) A7 auto's opkunnen.
whemink

Berichtdoor henk » za sep 22, 2007 16:09

whemink schreef:Rijden ook wel aardig wat Subaru WRC S12's rond, moeten we daar ook maar een cup voor maken, net als de Mitsubishi EVO's. Oh ja, ook nog een Fabia cup.......
Daarnaast heeft het weinig zin om een cup te maken puur omdat het qua model dezelfde auto's zijn. Als je een cup maakt gebaseerd op bijvoorbeeld een Astra N3 (zoals ook bij de 205cup) zul je weer weinig Astra's hebben die in de cup zullen starten omdat de meesten hun auto niet zullen terugbouwen naar N3. Laat je meer vrij, zullen er velen absoluut niet meekomen omdat alleen al hun auto niet tegen de (voorheen) A7 auto's opkunnen.

auto terug bouwen naar n3?
zet voor de n3 astra's een cup op en de a7's worden h11 toch, of denk ik nu te makkelijk?
henk

Berichtdoor whemink » za sep 22, 2007 16:14

Dat klopt, maar je moet wel een eenduidig reglement hebben. Daarom moeten bijvoorbeeld in de 205Cup (ook H11) de auto's voldoen aan de N3 homologatie. Als je de Astra's in cupverband aan de A7 homolgatie zou laten voldoen wordt het wel erg kostbaar, het is maar wat je met de cup beoogd.
whemink

Berichtdoor henk » za sep 22, 2007 16:21

whemink schreef:Dat klopt, maar je moet wel een eenduidig reglement hebben. Daarom moeten bijvoorbeeld in de 205Cup (ook H11) de auto's voldoen aan de N3 homologatie. Als je de Astra's in cupverband aan de A7 homolgatie zou laten voldoen wordt het wel erg kostbaar, het is maar wat je met de cup beoogd.

das waar idd, maar ik kan begrijpen dat er nu teams minder gaan rijden of zelfs afhaken omdat het toch geen zin heeft om het tegen een A7 op te nemen.
henk

Berichtdoor Holkers » za sep 22, 2007 16:24

If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden