door GérardWRM » wo okt 10, 2007 20:04
Net terug uit een zonnig en warm Salou kan ik wel stellen dat we een "wereld" week achter de rug hebben bij de Catalunya rally !!
Ik Kan dan ok wel stellen dat het WRM er weer enkele unieke stukken van deze rally heeft bijverzameld ,,
In de groep met Rally4u ,Racepics en rallycenter hebben we een week vol avonturen achter de rug ,,
begonnen met de verkenningen , waar we de Rijders konden laten signeren bezoekje gebracht aan shake-down en service waar je wel heeel heeeel dicht bij de coureurs kon komen en ik een compliment van Phil Mills kreeg over de verzameling in het Museum !!
Uiteraard een bezoekje gebracht an de Nederlanders op de service in Salou !
ook daar werd door de organisatie stil gestaan bij de dood van Colin McRae ,,
Helaas viel de showstart in het water en werd afgelast
Vrijdag ochtend scheen gelukkig de zon weer en konden we genieten van de proeven ,
ook Zaterdag en Zondag waren droog en warm ,, dus de coureurs konden optimaal de proeven rijden en dat de ging erg hard daar in de bergen !!
In het Wachtpark voor de finish ceremonie konden we zelfs Loeb nog de hand geven en hem feliciteren met een prachtige overwinning ! en nam Gronholm afscheid van zijn fans !!
Helaas viel voor Mark van Eldik op de laatste proef het doek maar de rest van de Nederlanders konden we bij de Nederlandse vlag "binnenhalen"
Gelukkig kon ook Jasper en Martine hun auto nog in het Parc zetten zodat ook hun geklasseerd werden , Een beloning voor de super snelle tijden die ze reden ! Met Hans en Hans op de 4e plaats een mooi resultaat voor de Oranje bolides die menig keer een groot applous kregen bij hun doorkomsten van het Spaanse publiek !
Terugkijkend een geweldige week die zeker voor herhaling vatbaar is !
kijk vooral even op de genoemde sites voor de foto impressie van de rally
ik bereid me dan weer voor op de Rally van Ierland !
Gr Gérard