Hallo
Wie heeft er ervaring met deze lens , of wat vinden jullie ervan lijkt me niet verkeerd en vooral de prijs.
Groeten Peter
Leo schreef:Wat heeft de lens voor diafragma?
zelf gebruik ik bij de rally altijd mijn 70-200 2.8
groeten Leo
RaymondP12 schreef:Op welke body wil je dit objectief gaan gebruiken?
EF-S objectieven passen niet op alle body's.
Holkers schreef:RaymondP12 schreef:Op welke body wil je dit objectief gaan gebruiken?
EF-S objectieven passen niet op alle body's.
EOS 350D, dus moet passenOf ie snel genoeg voor je is...
rally for ever schreef:Hele stomme vraag misschien, maar wat is precies het verschil tussen een EF en een EF-S lens. En zijn ze uitwisselbaar?
rally for ever schreef:Hele stomme vraag misschien, maar wat is precies het verschil tussen een EF en een EF-S lens. En zijn ze uitwisselbaar?
Holkers schreef:Moi.
EF-S lenzen zijn gemaakt om de crop factor 'op te heffen' door het achterste lenselement dichterbij de sensor te plaatsen. Daardoor wordt het brandpunthoek op de sensor vanaf de achterlens groter en dus de hoek van de frontlens smaller waardoor je 55-200mm daadwerkelijk 55-200mm is. (snappie)
Een EF lens heeft dus een crop factor (1.6x voor Canon) en is dus geen 55-200 maar 88-320. Nou is die 320 wel lekker, maar als je een groothoek op een 1.6x zet, kom je toch te kort (stapje achteruit)
Oh ja: niet alle 1.6x crop camera's kunnen EF-S lenzen hebben, pas daar goed mee op. Een D60 of 10D heeft ook 1.6, maar met een EF-S maak je maar 0.5 foto's...
rally for ever schreef:Maar , als ik het goed begrijp past dus op een 350D wel een EF lens?
Zit std een EF-s lens bij. En als ik dus een bv 28-90 EF lens koop, heb ik in werkelijkheid een groter tele bereik?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast