Veenhuizen Groep Nederland Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Ton Van Spanje » di okt 23, 2007 20:31

mafiabaas101 schreef:
Ton Van Spanje schreef:
ceesford schreef:Of dit een goed idee is, weet ik niet. Mijn ervaring met de Tulpenrally ( meerdere malen op Vlasakkers gestaan als official ) was dat bij het komen van auto nr 1 ook de mensen uit de bosjes opdoken.....

Met een draadtang in de handen, toch? :)

die verhalen ken ik ook van mijn vader :lol: :lol:

Dan weet je vader ook te vertellen dat er de weekenden vooraf aan de Amac Tulpenrally heel veel gefietst werd op de Vlasakkers? En toevallig leken die fietsers heel veel op rallyrijders. :wink:
Ton Van Spanje

Berichtdoor mafiabaas101 » di okt 23, 2007 20:58

zal het hem eens vragen :P
mafiabaas101

Berichtdoor David Westenbrink » wo okt 24, 2007 9:22

Wat ik me afvraag... wat is er in de plaatselijke media verschenen over het lastige publiek?

Gelukkig heb ik niks tegen de auto aangekregen, dan had ik waarschijnlijk de finish niet gehaald...... en iemand anders de avond niet....
:x
David Westenbrink

Berichtdoor kraats » wo okt 24, 2007 16:39

David Westenbrink schreef:Wat ik me afvraag... wat is er in de plaatselijke media verschenen over het lastige publiek?
:x

Er is helemaal niks verschenen in de media over dat stelletje ongeregeld.
Maar dat is niet zo vreemd......
Er zijn namelijk geen officiële meldingen geweest. Gezien het aantal plaatsen, waar de problemen met dat zooitje ongeregeld waren, zeer beperkt was wordt het door een aantal mensen op een manier gebracht die niet geheel de realiteit benadert.
Ik heb mensen hierover gesproeken die regelrechte leugen vertelden om ook maar een interessant verhaal te kunnen vertellen.
Ook mensen die zelf boosdoener waren......, maar het ernstig veroordeelden.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor mafiabaas101 » wo okt 24, 2007 17:13

stond nog wel een stukje in over het algemeen

dat een SGP-raadslid zich afvroeg of zo'n evenement wel binnen"onze" gemeente grenzen verreden moet worden.
en of we alle "bijna ongelukken" wel verzwegen moeten worden
mafiabaas101

Berichtdoor McSnowy » wo okt 24, 2007 17:51

Dat lijkt mij het doel van het spelletje, zo hard mogelijk gaan zodat iedere bocht een bijna ongeluk is maar gelukkig net niet, het risico voor rijders en publiek is de aard van de sport. En met alle digitale camera's langs de proef lijkt me dat er niets echt verzwegen kan worden.
McSnowy

Berichtdoor ceesford » wo okt 24, 2007 19:18

Klopt helemaal, Ton !

al die fietsers hadden een draadtang op het bagagerekje.......

alleen had je toen nog geen mountainbike of hoe-heet-zo'n-ding-tegenwoordig, dus je zag een Jan v d M op zijn groentebezorgfiets.......

Even zonder gekheid : het zou toch mooi zijn om daar weer eens iets te organiseren !
ceesford

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo okt 24, 2007 20:23

Cees, klopt niet helemaal. De toeschouwers hadden draad- cq betonscharen bij zich.

Maar het was inderdaad hartstikke druk met de J vd Mtjes en cs. Toen waren de rally's nog "geheim". Geen verkenningen vooraf, Gewoon rijden op de notes die door de organisatie werden verstrekt. En door Jan Berkhof werden gemaakt. Iedereen had dus dezelfde notes. Toch? Maar wel gek dat er dan vooraf nog wel eens wat proeven bekend waren. :)
Ton Van Spanje

Berichtdoor mastersevius » wo okt 24, 2007 20:41

Ton Van Spanje schreef:Cees, klopt niet helemaal. De toeschouwers hadden draad- cq betonscharen bij zich.

Maar het was inderdaad hartstikke druk met de J vd Mtjes en cs. Toen waren de rally's nog "geheim". Geen verkenningen vooraf, Gewoon rijden op de notes die door de organisatie werden verstrekt. En door Jan Berkhof werden gemaakt. Iedereen had dus dezelfde notes. Toch? Maar wel gek dat er dan vooraf nog wel eens wat proeven bekend waren. :)

Ik heb gehoord, dat er in die tijd ook regelmatig mensen werden gedisqualificeerd omdat ze van tevoren de proeven hadden verkent. Volgens mij is Jan van de Marel wel eens gedisqualificeerd in Hellendoorn.
mastersevius

Re: Drank en Rally?

Berichtdoor emiel79 » di nov 06, 2007 21:29

emiel79 schreef:
MartijnB schreef:
emiel79 schreef:Ik denk persoonlijk dat er een algeheel alcohol verbod moet komen rond rally proeven. Gaat met de ELE toch ook beter (Ekkersrijt!)? Ben je van het grootste gezeik af. het is misschien wel van de zotte, maar ik denk echt de enige oplossing. Entree gaan heffen heb je alleen de rallyfans maar mee. Die zatlappen wonen daar en krijgen dus vrijkaarten! Ik snap best dat er tegenwoordig steeds moeilijker marshalls te vinden zijn. Je gaat je toch op je vrije zaterdag niet je huid vol laten schelden door een paar van die iets te aangeschoten pubers! Want dat zijn het. Pubers. Ongeacht welke leeftijd. Want ik heb er idd ook een aantal zien lopen van zeker in de 40, straalbezopen!

Wat voor mij even onduidelijk is. Ik stond op KP 8 op het punt waar men 3 keer linksaf ging om de ronde te rijden en de 4e keer rechtsaf ging naar de finish. Hier zijn uiteindelijk 3 auto's in de sloot beland. Waar zeer veel publiek (door nieuwsgierigheid naar toe gerend) bij in de buurt stond. Hier zijn dus geen gewonden gevallen, maar op een ander punt? :shock: Gezien de commotie die ontstond op het punt waar ik stond ben ik maar weggegaan.
Voor mij was het op dat moment dus niet duidelijk wie daar bij betrokken waren. In ieder gevall een Colt en een Astra. Weten jullie hier meer van?

:?:

wat ik vanachter het stuur kon zien was het Warziniac (zal het wel verkeerd schrijven) en Nortier de Colt lag in de binneberm van de HL verderop

Nortier had ik gezien. Dat was die Astra volgens mij. Die was "bovenop" die ander geklapt! Was alles goed met hun (geen gewonden daar gevallen toch)?

Deze problemen hebben zich ook voorgedaan in Emmeloord. Stonden die gasten met -6 lekker een koud biertje (of 20!) naar binnen te werken. brrr.

Onderstaande gaat vervolgens niet meer over E'oord maar over Barnveld.
Even ter rectificatie.

Maar er werd bij KP1 (bij "de jump") bier verkocht vanuit een Vette HapKar zeg maar. Er stond een grote grolsch kar achter. Wij kwamen daar omstreeks half een aan. Toen was het al een zooi met bierglazen daar. (dus een uur voordat de rally begon!).
Op Ekkersrijt blijkt het geheel wel goed te werken met beveiligingsmensen erbij. Dat we daardoor wat meer moeten betalen om een rally te moeten bezoeken maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Als we daardoor minder gezeur en gezeik om het parcours hebben.
emiel79

Berichtdoor RG-Rallysport » di nov 06, 2007 21:32

emiel79 schreef:
emiel79 schreef:
MartijnB schreef:
emiel79 schreef:Ik denk persoonlijk dat er een algeheel alcohol verbod moet komen rond rally proeven. Gaat met de ELE toch ook beter (Ekkersrijt!)? Ben je van het grootste gezeik af. het is misschien wel van de zotte, maar ik denk echt de enige oplossing. Entree gaan heffen heb je alleen de rallyfans maar mee. Die zatlappen wonen daar en krijgen dus vrijkaarten! Ik snap best dat er tegenwoordig steeds moeilijker marshalls te vinden zijn. Je gaat je toch op je vrije zaterdag niet je huid vol laten schelden door een paar van die iets te aangeschoten pubers! Want dat zijn het. Pubers. Ongeacht welke leeftijd. Want ik heb er idd ook een aantal zien lopen van zeker in de 40, straalbezopen!

Wat voor mij even onduidelijk is. Ik stond op KP 8 op het punt waar men 3 keer linksaf ging om de ronde te rijden en de 4e keer rechtsaf ging naar de finish. Hier zijn uiteindelijk 3 auto's in de sloot beland. Waar zeer veel publiek (door nieuwsgierigheid naar toe gerend) bij in de buurt stond. Hier zijn dus geen gewonden gevallen, maar op een ander punt? :shock: Gezien de commotie die ontstond op het punt waar ik stond ben ik maar weggegaan.
Voor mij was het op dat moment dus niet duidelijk wie daar bij betrokken waren. In ieder gevall een Colt en een Astra. Weten jullie hier meer van?

:?:

wat ik vanachter het stuur kon zien was het Warziniac (zal het wel verkeerd schrijven) en Nortier de Colt lag in de binneberm van de HL verderop

Nortier had ik gezien. Dat was die Astra volgens mij. Die was "bovenop" die ander geklapt! Was alles goed met hun (geen gewonden daar gevallen toch)?

Deze problemen hebben zich ook voorgedaan in Emmeloord. Stonden die gasten met -6 lekker een koud biertje (of 20!) naar binnen te werken. brrr.

Onderstaande gaat vervolgens niet meer over E'oord maar over Barnveld.
Even ter rectificatie.

Maar er werd bij KP1 (bij "de jump") bier verkocht vanuit een Vette HapKar zeg maar. Er stond een grote grolsch kar achter. Wij kwamen daar omstreeks half een aan. Toen was het al een zooi met bierglazen daar. (dus een uur voordat de rally begon!).
Op Ekkersrijt blijkt het geheel wel goed te werken met beveiligingsmensen erbij. Dat we daardoor wat meer moeten betalen om een rally te moeten bezoeken maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Als we daardoor minder gezeur en gezeik om het parcours hebben.

Ook op ekkersrijt was het een doffe ellende , drakn volop en als je als official politie nodig hebt om je HOBBY uit te kunnen oefenen dan houd het voor mij echt op meer wil ik er niet over kwijt
RG-Rallysport

Berichtdoor Amazone » di nov 06, 2007 21:43

emiel79 schreef: Onderstaande gaat vervolgens niet meer over E'oord maar over Barnveld.
Even ter rectificatie.

Gelukkig geen drankverkoop bij de snackkar in Emmeloord, je hebt ons wel laten schrikken :wink:
Amazone

Berichtdoor spookie » do nov 15, 2007 18:42

Niet om te zeuren, maar had ook in barneveld kunnen zijn :?

aflinten en 10m zones.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3483
spookie

Berichtdoor Mitsufan » do nov 15, 2007 19:28

Gelukkig valt dit in emmeloord allemaal reuze mee!
Mitsufan

Berichtdoor kraats » vr nov 16, 2007 14:01

De rally in de gemeente Barneveld maakt donkere tijden mee...
Het doorgaan in de toekomst is niet zeker als er niet wat verandert, aldus Michel Smeets in de Barneveldse krant.

Organisatie Nederland Rally twijfelt over toekomst
donderdag 15 november 2007
BARNEVELD - De toekomst van de Veenhuizen Groep Nederland Rally is ongewis. Dat maakt organisator Michel Smeets duidelijk. Ook de gemeente laat weten dat de toekomst van het rallyevenement in Barneveld en Putten in nevelen is gehuld.

Michel Smeets is duidelijk in zijn analyse na de achtste editie van de Nederland Rally. ,,Het moet in de toekomst heel anders. Hoe en wat, dat weten we nu nog niet.''
De organisatie, Circuits der Kempen, heeft zich vanaf 2000 prima thuisgevoeld in de gemeente Barneveld. ,,De relatie met de gemeente, de aanwonenden, de brandweer en de politie is uitstekend,'' zo benadrukt Michel Smeets. ,,Ons grootste probleem voor het komende jaar is dat we niet voldoende mensen meer kunnen krijgen die ons helpen. Vooral op de proeven in en rond Kootwijkerbroek gebeuren te veel dingen die we niet meer in de hand hebben.''
Volgens Smeets zijn ook dit jaar, tijdens de rally op zaterdag 13 oktober, weer marshalls, die namens de organisatie de publiekstroom in goede banen moeten leiden, meerdere keren onheus bejegend. ,,Het is niet alleen de jeugd,'' zegt Smeets. ,,Ook ouderen gaan zich regelmatig te buiten. Mede daarom wordt het voor ons moeilijk om vrijwilligers te vinden. Deze mensen zijn voor ons van groot belang, want zonder marshalls kan er geen rally worden gehouden.''
Ook op andere fronten heeft Smeets hulp nodig van vrijwilligers. ,,We zijn op zoek naar mensen die ons kunnen helpen met de organisatie van het inmiddels zeer professionele evenement. Ook daar moeten we de komende tijd een oplossing voor zien te vinden.''

Nou dat hebben die boeren uit het Kootwijkerbroekse dan weer mooi voor elkaar!!!!! Op deze manier zullen de autocross en de trekkertrek ook naar de klote gaan als ik de berichten daar zo over hoor, want het is daar van hetzelfde laken een pak.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden