Veenhuizen Groep Nederland Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mastersevius » zo nov 18, 2007 19:46

rimo1000 schreef:
kraats schreef:De rally in de gemeente Barneveld maakt donkere tijden mee...
Het doorgaan in de toekomst is niet zeker als er niet wat verandert, aldus Michel Smeets in de Barneveldse krant.

Organisatie Nederland Rally twijfelt over toekomst
donderdag 15 november 2007
BARNEVELD - De toekomst van de Veenhuizen Groep Nederland Rally is ongewis. Dat maakt organisator Michel Smeets duidelijk. Ook de gemeente laat weten dat de toekomst van het rallyevenement in Barneveld en Putten in nevelen is gehuld.

Michel Smeets is duidelijk in zijn analyse na de achtste editie van de Nederland Rally. ,,Het moet in de toekomst heel anders. Hoe en wat, dat weten we nu nog niet.''
De organisatie, Circuits der Kempen, heeft zich vanaf 2000 prima thuisgevoeld in de gemeente Barneveld. ,,De relatie met de gemeente, de aanwonenden, de brandweer en de politie is uitstekend,'' zo benadrukt Michel Smeets. ,,Ons grootste probleem voor het komende jaar is dat we niet voldoende mensen meer kunnen krijgen die ons helpen. Vooral op de proeven in en rond Kootwijkerbroek gebeuren te veel dingen die we niet meer in de hand hebben.''
Volgens Smeets zijn ook dit jaar, tijdens de rally op zaterdag 13 oktober, weer marshalls, die namens de organisatie de publiekstroom in goede banen moeten leiden, meerdere keren onheus bejegend. ,,Het is niet alleen de jeugd,'' zegt Smeets. ,,Ook ouderen gaan zich regelmatig te buiten. Mede daarom wordt het voor ons moeilijk om vrijwilligers te vinden. Deze mensen zijn voor ons van groot belang, want zonder marshalls kan er geen rally worden gehouden.''
Ook op andere fronten heeft Smeets hulp nodig van vrijwilligers. ,,We zijn op zoek naar mensen die ons kunnen helpen met de organisatie van het inmiddels zeer professionele evenement. Ook daar moeten we de komende tijd een oplossing voor zien te vinden.''

Nou dat hebben die boeren uit het Kootwijkerbroekse dan weer mooi voor elkaar!!!!! Op deze manier zullen de autocross en de trekkertrek ook naar de klote gaan als ik de berichten daar zo over hoor, want het is daar van hetzelfde laken een pak.
waar slaat dat op of alleen de boeren het doen je moet ff na denken wat je hier op zet . de baan posten staan gewoon met 10 man uit hun neus te vreten in plaats van een nieuw lintje spannen .

Waarom zouden ze een nieuw lintje gaan spannen als die vervolgens toch wel weer gesloopt word. Sommige mensen blijken het harstikke leuk te vinden om het lintje te slopen, en staan er vervolgens stom bij te laggen als een official dat dan weer gaat maken. om het vervolgens maar weer te gaan kappot scheuren
mastersevius

Berichtdoor Hein » zo nov 18, 2007 19:48

mastersevius schreef:Als jij laat komt, en je gaat voor iemand staan vind je het dan gek dat iemand daar wat van zegt. Misschien staat daar wel een amateur fotograaf, die er een uur heeft gestaan om mooi vooraan te staan en mooie fotootjes te kunnen maken, en dan komt er ineens zo'n wit pershesje voor staan. Volgens mij heb je geen alcohol nodig om er wat van te zeggen. Misschien wel op de manier waarop het gezegt word. Ik zelf ben dr ook nooit zo blij mee dat er ineens zo'n persfiguur 2 minuten voor tijd voor mij komt staan, maar ik moet zeggen dat als je netjes vraagt of ze even willen bukken of aan de kant willen gaan de meesten dat wel doen.

Daar zeg je een waar woord. Zodra mijn huid volgescholden wordt omdat ik in beeld sta, dan blijf ik staan. Wordt het op een normale manier gevraagd dan is er altijd een oplossingt te vinden. Bukken, stapje naar links, stapje naar rechts, noem het maar op.

Van de andere kant persfotografen zijn daar wel met hun werk bezig.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo nov 18, 2007 19:55

Hein schreef:Van de andere kant persfotografen zijn daar wel met hun werk bezig.

Hein

Ja en nee.

'k Ben al een tijdje niet meer wezen kijken, maar ik weet wel dat er een gigantische uitwas is te constateren van "pers"fotografen die te pas en te onpas voor de neus van de BETALENDE bezoeker gaan staan.

Prima dat er een coverage is van een rally of een sprint, maar veel van die <kuch> persmensen hebben mijns inziens weing meer toe te voegen aan wat de meesten al bieden. Als je naar de inzendingen kjkt kun je niet anders dan concluderen dat de heren op een kluit staan en de foto's amper verschillen. (Hooguit in kwaliteit; van super mooi tot regelrechte bagger)
Ton Van Spanje

fotograaf

Berichtdoor rimo1000 » zo nov 18, 2007 20:03

wordt het niet eens tijd dat ze de fotograven ook achter het lintje houden .het worden er elke rally meer. het woord werk vind ik ook overdreven het is meer zelfmoord neiging drang om een mooie foto te maken
rimo1000

Berichtdoor Hein » zo nov 18, 2007 20:03

Ton,

Ik kan merken dat je allang niet meer langs de proeven hebt gestaan.
Hein

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo nov 18, 2007 20:07

Hein schreef:Ton,

Nee, maar qua foto'positie's die je tegen komt op het net, is mijn conclusie toch niet zo verkeerd?
Ton Van Spanje

Berichtdoor Hein » zo nov 18, 2007 20:18

Ton Van Spanje schreef:
Hein schreef:Ton,

Nee, maar qua foto'positie's die je tegen komt op het net, is mijn conclusie toch niet zo verkeerd?

Ja en nee.

Ja je hebt gelijk als je zegt dat je een goede conclusie trekt. Een conclusie die overigens i.m.o. inherent is aan de Nederlandse rally's. Als fotograaf, tenminste ik doe dat, probeer je een compromis te sluiten met je zelf. Een mooi punt, spektakel enigszins verzekerd, liefst een beetje publiek erbij en goed te bereiken zodat je snel naar je volgende punt kunt. Voorbeeldje: in de Euregio vond ik een schitterend punt voor sfeerplaten met herfstkleuren. Jammer was alleen dat het punt nauwelijks te bereiken was, er geen publiek bij kon komen en het nauwelijks spektakel op zou leveren. Door het krappe tijdschema in de Euregio, kon ik maar twee proeven fotograferen. Dus heb ik dit punt laten vallen.

Nee, er zijn bochten waar je heel veel kunt. Dus maakt het geen bal uit of er twee, drie of meer fotografen staan. Lastige van de Nederlandse rally's is wel dat iedere fotograaf meestal op dezelfde puntjes uit komt.
Hein

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo nov 18, 2007 20:21

Hein schreef: Lastige van de Nederlandse rally's is wel dat iedere fotograaf meestal op dezelfde puntjes uit komt.

Helemaal met je eens.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Holkers » zo nov 18, 2007 20:24

Patent: klim in een boom, duik een sloot in...

Maar, ben het met Hein eens, en met mastersevius. Ja, ik kom ook wel eens een beetje minder ruim op tijd, maar meestal ben ik er veels te vroeg. Dan sta ik er al en dan heeft het publiek er wat minder problemen mee. Als ik dan vanachter "Donder eens op pers, je staat GVD in mijn beeld" hoor, heb ik niet gehoord en blijf ik staan. Hoor ik "kun je (niet eens U [geintje heren]) even opzij gaan zodat ik ook kan fotograferen", dan zet ik een pas opzij. Iedereen blij.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor briljant » zo nov 18, 2007 22:32

Hein schreef:

Een deel wel.
Maar ik zou van alle pers accreditatie's na elk evenement wel eens een lijst willen zien met daarop via welke media er geplaatst is.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Peer » zo nov 18, 2007 23:02

Als persfotograaf kan je ook ongevraagd proberen te mensen achter je te ontzien en dat zal zeker gewaardeerd worden.
Ik kan me een gevalletje RAC herrinneren waar ik (met kaart) naast Martin Holmes kwam te staan en simpelweg een beetje door de knieen zakte zodat de mensen achter me over me heen konden kijken.
Gevolg, opmerkingen in de trant van "dank je" aan ons gericht en "er zijn tenminste ook mensen die niet denken dat ze het rijk alleen hebben" aan Holmes en nog enkele anderen gericht.
Peer

Berichtdoor Jan » zo nov 18, 2007 23:27

briljant schreef:
Hein schreef:

Een deel wel.
Maar ik zou van alle pers accreditatie's na elk evenement wel eens een lijst willen zien met daarop via welke media er geplaatst is.

Dit lijkt mij een prima punt voor het accreditatiebeleid van volgend jaar! Na de rally verplicht laten zien wat je in de media geplaatst hebt. Als je het niet kunt aantonen, ontzegging voor een volgende rally o.i.d
Jan

Berichtdoor mantaboy » ma nov 19, 2007 8:55

rimo1000 schreef:waar slaat dat op of alleen de boeren het doen je moet ff na denken wat je hier op zet . de baan posten staan gewoon met 10 man uit hun neus te vreten in plaats van een nieuw lintje spannen .

Je reactie hier zegt me nu ineens nog veel meer over de jeugd in die omgeving! Ik kan alleen maar erg blij zijn dat ik besloten heb niet meer als official actief te zijn....

Als jij nu het goede voorbeeld zou geven door juist dat lintje even opnieuw te spannen en te helpen, krijgen je vrienden ook een iets andere indruk van de rally. Maar waarschijnlijk word dat gezien als "zwakte" van je door je vrienden.... Vraag je dan eens af of het wel je vrienden zijn....
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor A.H.S » ma nov 19, 2007 13:53

Peer schreef:Als persfotograaf kan je ook ongevraagd proberen te mensen achter je te ontzien en dat zal zeker gewaardeerd worden.
Ik kan me een gevalletje RAC herrinneren waar ik (met kaart) naast Martin Holmes kwam te staan en simpelweg een beetje door de knieen zakte zodat de mensen achter me over me heen konden kijken.
Gevolg, opmerkingen in de trant van "dank je" aan ons gericht en "er zijn tenminste ook mensen die niet denken dat ze het rijk alleen hebben" aan Holmes en nog enkele anderen gericht.

Niet veel problemen gehad met de pers in Hengelo,meeste gingen s'avonds wel door de knieen en overdag stonden er maar een paar af en toe voor mij
Dat is dan wel vervelend,omdat je dan klem tussen het publiek staat en dan niet in staat bent een paar stappen opzij te doen,maar als de persfotograaf dat zou doen staat hij waarschijnlijk weer bij iemand anders in beeeld. :?
Vervelender vindt ik het als ze niet aan het fotograferen zijn(niet aan het werk,beetje auwehoeren) en dan toch voor je gaan staan,had ik in hellendoorn bij de technische keuring.
Maar je hebt ook vaak publiek wat voor je langs loopt als je foto's van de latere deelnemers probeert te maken.
Het zal wel komen door het succes vd rally's,veel fans/hobbyfotografen/pers die allemaal het mooiste plekje/shot willlen hebben :wink:
A.H.S

Berichtdoor Jan Kamphuis » ma nov 19, 2007 16:56

briljant schreef:
Hein schreef:

Een deel wel.

Ik had het in Hengelo hier nog over met Edwin Nieuwenhuis. Zou het niet handig (en verstandig) zijn dat de knaf alle vaste fotografen (die 75% van de rally's bezoeken) een accreditatie geeft die een heel seizoen geldig is en een afwijkende kleur hesje verstrekt. Scheelt veel werk voor de organisatie's. De pers die incidenteel eer rally bezoekt moet zich dan wel gewoon melden bij de organisatie. :?:
Jan Kamphuis

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden