Mooiste foto's 2007

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Ascona400 » vr dec 07, 2007 13:22

Strak werk
mooie foto`s :P
Ascona400

Berichtdoor hogdriver » vr dec 07, 2007 14:06

Mijn drie ,in willekeurige volgorde .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hogdriver

Berichtdoor Jan » vr dec 07, 2007 14:11

Ik kan nog steeds niet kiezen, whoah! :mrgreen:
Jan

Berichtdoor Huufke » vr dec 07, 2007 15:06

Ik zal eens even wat commentaar geven op enkele foto’s. Allereerst wil ik kwijt dat ik heel wat werk hier wel erg ver onder de maat vind. Oké, het gaat om je eigen top 3, maar een beetje kritisch op je eigen werk zijn mag toch wel?

Ik ga niet iedereen af, want dat is teveel werk, maar op chronologische volgorde:

@ Achtrs:

Foto 1:
Op zich een aardige meetrekker. Wel een beetje overtrokken scherpte en qua compositie kon het ook wel wat sterker, bijvoorbeeld het onderwerp (de auto dus) wat lager in beeld te laten rijden.

Foto 2:
Deze foto mist scherpte, wellicht doordat het een onverwacht moment was zoals je al aangaf.

Foto 3:
Ook hier lijkt de foto wat scherpte te missen. verder is het naar mijn mening een niet al te spannend beeld.

@ Holkers:

Foto 1:
De foto die je op dat punt gemaakt hebt van de BMW Compact is een stuk sterker. Jammer dat bij deze foto de hoofden van het publiek op de achtergrond er afgehakt zijn. Die had je bij die andere foto wel meegenomen. Verder wel een mooie actie en prima plaat.

Foto 2:
Gewoon een lekkere foto. Actie knalt er vanaf en de stralen van de koplampen geven het voor mij nog net even dat kleine beetje extra.

Foto 3:
Jammer dat het bord met de pijltjes er door het flitsgebruik zo duidelijk uitkomt. De foto is verder erg gaaf en is mijn favoriet uit de serie die je hier geplaatst hebt.

@ Deimos000:

Foto 1:
Prachtige kleuren, wat ook prima te doen was toen de zon zo laag stond. Jammer van de compositie. Ik had graag wat minder zand en modder op de voorgrond gezien.

Foto 2:
Leuke drift, maar ook hier staat het onderwerp wel erg gecentreerd in beeld.

Foto 3:
De actie is prima vastgelegd, maar ook hier kom ik weer uit op compositie. Er was meer uit te halen.

@ Hein:

Foto 1:
Kijk, dit is nou nog een actie! Erg gaaf, waarbij als klein minpuntje wat mij betreft de camera nog iets verder omhoog gehouden had mogen worden. Zo, zodat net de witte belijning er niet opgestaan had. Verder volkomen begrijpelijk dat deze foto op groot formaat afgedrukt wordt.

Foto 2:
Niet zo sterk als de eerste, maar ook dit is een aardige plaat. De witte belijning ontbreekt, dat is prima, maar dat elektriciteitskastje op de achtergrond is wel een klein beetje jammer. Maargoed, ik zal niet al te erg gaan muggenziften..

Foto 3:
De kleuren van de omgeving zijn prachtig. Toch geen lekkere plaat voor mij. Stoor me voornamelijk aan de felle gloed over de rechterflank van de auto. Puur een kwestie van smaak hoor. De omgevingskleuren zijn, nogmaals, prachtig!

@ hogdriver:

Foto 1:
Dat was nog eens een momentje daar! Netjes dat je het toch nog hebt weten vast te leggen. Jammer van de onscherpte, maar gezien de omstandigheden niet echt een verassing.

Foto 2:
Nee, deze doet me niks. Gewoon een foto van de achterkant. De steentjes zijn wel aardig, maar wat mij betreft niet bijzonder genoeg om er wat van te maken.

Foto 3:
Lekker licht hier. Prima sfeerplaat en zeker mijn favoriet uit je top 3, maar dat zal niet al te verassend zijn.

Jan schreef:Ik kan nog steeds niet kiezen, whoah! :mrgreen:

Is moeilijk hè :)
Anders gewoon een top 3 van 1 rally doen ofzo, dat maakt het toch wat makkelijker. Wat je ookt kiest, een uurtje later zal de keuze waarschijnlijk toch weer helemaal anders zijn..
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke

Berichtdoor Wim Salabim » vr dec 07, 2007 18:59

Moeilijk, maar het zijn deze 3 geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wim Salabim

Berichtdoor mmrizio » vr dec 07, 2007 20:29

Huufke schreef:Ik zal eens even wat commentaar geven op enkele foto’s. Allereerst wil ik kwijt dat ik heel wat werk hier wel erg ver onder de maat vind. Oké, het gaat om je eigen top 3, maar een beetje kritisch op je eigen werk zijn mag toch wel?

Pardon?

Volgens mij was dit een forum van rally liefhebbers, niet van professioneel fotografen. D'r zitten er inderdaad een paar bij waarvan ik het idee krijg dat ze door goedbedoelende amateurs gemaakt zijn. Maar door de bank genomen zou ik ze best zelf gemaakt willen hebben.

Dat gezegd hebbend, ben ik het wel met het merendeel van jouw commentaar op de individuele foto's eens. Ik zal het in m'n oren knopen als ik zelf de camera weer in handen heb.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Rallyfanaat » vr dec 07, 2007 21:42

mmrizio schreef:
Huufke schreef:Ik zal eens even wat commentaar geven op enkele foto’s. Allereerst wil ik kwijt dat ik heel wat werk hier wel erg ver onder de maat vind. Oké, het gaat om je eigen top 3, maar een beetje kritisch op je eigen werk zijn mag toch wel?

Pardon?

Volgens mij was dit een forum van rally liefhebbers, niet van professioneel fotografen. D'r zitten er inderdaad een paar bij waarvan ik het idee krijg dat ze door goedbedoelende amateurs gemaakt zijn. Maar door de bank genomen zou ik ze best zelf gemaakt willen hebben.

Dat gezegd hebbend, ben ik het wel met het merendeel van jouw commentaar op de individuele foto's eens. Ik zal het in m'n oren knopen als ik zelf de camera weer in handen heb.

Maurice

en niet iedereen heeft een spiegelreflex camara.... ik maak zelf met een simpele canon foto`s en als ik het zelf zeg :oops: :oops: kan ik daarmee best foto`s maken. en het gaat toch om JOU eigen mooiste foto`s...
Rallyfanaat

Berichtdoor A.H.S » vr dec 07, 2007 21:47

mmrizio schreef:

Pardon?

Maurice

Ja niet iedereen heeft een pershesje en kan zomaar even ergens anders gaan staan of in een slootje gaan liggen voor een betere compositie :?
Vaak sta je klem tussen het publiek of word je beperkt door de lintjes :wink:
A.H.S

Berichtdoor JoostS » vr dec 07, 2007 22:52

A.H.S schreef:Ja niet iedereen heeft een pershesje en kan zomaar even ergens anders gaan staan of in een slootje gaan liggen voor een betere compositie :?

Onscherpe/slecht belichte/slechte compositie-foto's hangt echt niet af van een hesje ;) Het standpunt zal misschien wel wat anders zijn, maar verder kun je van achter het lint wat compositie en uitstraling iemand van voor het lint evenaren.
Maar de discussie voor/achter het lint en wat daar de mogelijkheden van zijn hebben we al vaak genoeg gevoerd, die is hier alleen echt niet nodig.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Achtrs » vr dec 07, 2007 22:57

@ huufke

Bedankt voor je commentaren, zal er in elk geval aan proberen te denken de volgende rally. Maar ik had deze meer vanuit rallyfan oogpunt gekozen en ook zonder echt alle foto's langs te gaan.
Afbeelding
Achtrs

Berichtdoor Robert_ » vr dec 07, 2007 23:02

A.H.S schreef:Ja niet iedereen heeft een pershesje en kan zomaar even ergens anders gaan staan of in een slootje gaan liggen voor een betere compositie :?

Nou dat vind ikwel erg kort door de bocht. Tenzij je er natuurlijk niet meer moeite voor wilt doen om betere foto's te maken, en het teveel moeite is om in een bocht de goede plekjes te zoeken. De binnenbocht kun je in de meest gevallen vergeten, maar dan blijft er nog genoeg over. Je hoeft echt geen fotograaf te zijn, om bijv. een storend verkeersbord niet middendoor je auto te hebben staan, of een stuk auto te missen, een scherpe foto te maken, of een beetje op de compositie te letten. Ik heb ook geen hesje, en wil ook absoluut niet pretenderen dat mijn foto's erg goed zijn. (alhoewel.. :P) maar ik probeer er altijd wel, met een beetje moeite, het beste van te maken. :wink:

Wil je er geen moeite in stoppen is het ook prima natuurlijk, maar dan kan je wel zulk soort opbouwend commentaar verwachten.
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Robert_

Berichtdoor A.H.S » vr dec 07, 2007 23:38

Robert_ schreef:

Nou dat vind ikwel erg kort door de bocht. Tenzij je er natuurlijk niet meer moeite voor wilt doen om betere foto's te maken, en het teveel moeite is om in een bocht de goede plekjes te zoeken. De binnenbocht kun je in de meest gevallen vergeten, maar dan blijft er nog genoeg over. Je hoeft echt geen fotograaf te zijn, om bijv. een storend verkeersbord niet middendoor je auto te hebben staan, of een stuk auto te missen, een scherpe foto te maken, of een beetje op de compositie te letten. Ik heb ook geen hesje, en wil ook absoluut niet pretenderen dat mijn foto's erg goed zijn. (alhoewel.. :P) maar ik probeer er altijd wel, met een beetje moeite, het beste van te maken.

Wil je er geen moeite in stoppen is het ook prima natuurlijk, maar dan kan je wel zulk soort opbouwend commentaar verwachten.

Oeps :wink: ik bedoelde het niet zo kort door de bocht,maar ik wou even een korte reactie geven(misschien had ik de bocht nu dus iets teveel gecoupeerd :D ) ik rij de proeven in de buurt vaak eerst met mijn eigen auto,ga dan meestal 1 uur van tevoren een plekje zoeken,maar als de proef dan begint staan er vaak veel mensen zodat je meestal niet meer even een paar meter naar links of naar rechts kunt.
maar ja het gaat hier om de mooiste foto's,dus sorry voor het veroorzaken van deze discussie :oops:
A.H.S

Berichtdoor Huufke » za dec 08, 2007 14:11

Voordat er hier een hele discussie ontstaat zal ik me even verduidelijken, zodat we dit topic gewoon kunnen houden voor de foto’s zelf. Zou zonde zijn van dit leuke topic en scheelt de moddereters ook weer wat werk.

mmrizio schreef:Pardon?

Klopt Maurice. Maar.., wanneer ik op het forum kom en de titel van het topic zegt ‘Mooiste foto’s 2007’ en vervolgens kom ik foto’s tegen waar bijvoorbeeld totaal niets scherp is, dan mag ik toch wel om een wat meer kritische kijk vragen? Het ver onder de maat zijn van het werk, zoals ik in mijn vorige post aanhaalde, is wellicht wat ongelukkig uitgedrukt. Van de andere kant is het slechts een mening van een individu. Je hoeft bovendien geen professional te zijn om een scherpe foto te kunnen maken.

Rallyfanaat schreef:en niet iedereen heeft een spiegelreflex camara.... ik maak zelf met een simpele canon foto`s en als ik het zelf zeg :oops: :oops: kan ik daarmee best foto`s maken. en het gaat toch om JOU eigen mooiste foto`s...

Met een doorsnee huis-tuin-keuken-camera kan je inderdaad best leuke plaatjes schieten. En het gaat inderdaad om jouw eigen mooiste foto’s, zoals ik al aangaf; ‘..Oké, het gaat om je eigen top 3, maar..’

Verder geven Joost en Robert al prima antwoord op de opmerking van A.H.S.

Laten we het nu weer bij foto’s houden en mochten mensen nog graag willen reageren dan zijn pb’tjes of een mailtje altijd welkom.
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke

Berichtdoor Deimos000 » za dec 08, 2007 14:33

Huufke schreef:@ Deimos000:

Foto 1:
Prachtige kleuren, wat ook prima te doen was toen de zon zo laag stond. Jammer van de compositie. Ik had graag wat minder zand en modder op de voorgrond gezien.

Foto 2:
Leuke drift, maar ook hier staat het onderwerp wel erg gecentreerd in beeld.

Foto 3:
De actie is prima vastgelegd, maar ook hier kom ik weer uit op compositie. Er was meer uit te halen.

Dank je voor je commentaren. Er valt altijd meer uit te halen van een bepaald moment echter is dat niet mijn doel. Mijn doel is om elke foto juist zo gecentreerd mogelijk te maken. Waarom? Kun je ze op elke manier mogelijk croppen, bewerken en wat dan ook (ideaal voor het verwerken in een banner bijvoorbeeld)

Hoewel ik je commentaar zeker opprijs stel bestaan deze foto's (gelukkig) niet uit overdadige waterpartijen. Gelukkig is het maar een mening :wink:

Succes met fotograferen in 2008.
Deimos000

Berichtdoor snwbrdr » za dec 08, 2007 16:29

Ff je 3 mooiste foto's uitzoeken.. Moeilijk, moeilijk, moeilijk!
Zullen morgen, zoals ook bij anderen, weer 3 andere foto's zijn, maar...

Hulst:
Afbeelding

Sulingen (Dld):
Afbeelding

BHV:
Afbeelding

Ik vind deze wel wat hebben. Bewust even geen foto's van dé waterbak uitgezocht. ;-)
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
snwbrdr

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's