Even een paar opmerkingen/vragen waar ik wel eens een antwoord en/of mening van wil hebben. (zonder mensen persoonlijk aan te vallen)
Afgelopen Tank S rally gebeurde het ook weer. Op de bekende "hot spots" staat het vlak voor het geweld losbarts helemaal zwart van de pershesjes/fotograFen. Allemaal lekker op een kluitje fantastische foto's maken. Helemaal niets mis mee. (behalve dat het zicht voor anderen achter het lint wel eens ernstig wordt belemmerd).
Alleen nu sla ik enkele dagen later de plaatselijke krant open/ zap op de plaatselijke tv-zender. Yes; een krantenartikel of video over de afgelopen rally! Maar helaas... Van al die persfotograFen op de hot spot is er niet een foto te zien... Nee, alleen een vage foto van een deelnemer die niet eens gewonnen heeft. Gevolgt door een artikel vol met fouten, waaruit overduidelijk blijkt dat de schrijver ervan totaal geen kaas heeft gegeten van het hele rally "gebeuren"...
Of wat ook gebeurd in een krantenartikel voor de rally; een foto plaatsen van een deelnemer van jaren geleden, die niet eens meer deelneemt...
Waar blijft alles van die hele kluwen persfotograFen die je te pas en te onpas altijd en overal op ziet duiken en voor je neus gaan staan? (vanuit kijkers oogpunt gezien natuurlijk) Er staat af en toe zo veel pers dat je bijna zou denken dat elke plaatselijke en landelijke krant en/of tv-zender iets gaat berichten over de rally.
En dan de veiligheid van de pers... Ja, ze staan er inderdaad op eigen risico, velen weten ook inderdaad dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Maar "enkele" (niemand hier op het forum persoonlijk) maken het toch wel erg bont. Knielend met grote telelens in de buitenbocht, uitremzone of achter een jump.
Sorry, maar je kan mij heel veel vertellen, maar als "meneer rallyrijder" ook maar een foutje maakt kan je als fotograaF helemaal niets meer.