Sezoensrally Bocholt (B) 2008

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: sezoens

Berichtdoor pipo » ma mei 19, 2008 7:09

corolla WRC schreef:
weetje toevallig wat wevers gemaakt heeft in 2002 in de condroz, en als duval met een s 2000 rijdt wint hij ook niet, met een wrc ben ik het met je eens

wat wevers gemaakt had in 2002 weet ik niet maar ik weet wel dat ene
B. Thiry toen gewonnen heeft (http://www.condrozrally.be/regulations/ ... 202006.pdf)

onderschat de condroz niet dat is wat anders dan over een vlak industrie terrein te rijden. ne rally piloot met echte ballen aan zijn lijf maakt het verschil bergaf
we zullen wel zien maar loix zal toch niet ver achter de wrc 's zitten

Beste
Condroz is inderdaad wat anders ..het zwaarste wat er is in Belgie ..
Maar ik denk dat van bellan gesproken Van Eldik , Wevers en Klein Jan waar ik ooit mee reed zeker niet voor Begen moeten onderdoen integendeel .. :wink:
pipo

Berichtdoor pipo » ma mei 19, 2008 7:12

Hein schreef:
corolla WRC schreef:
onderschat de condroz niet dat is wat anders dan over een vlak industrie terrein te rijden.

En jij bent duidelijk nog nooit naar een Nederlandse rally geweest. Wacht nou maar af. Ga anders eerst even in Etten Leur of Hellendoorn kijken. Roep dan of er veel industrieterrein is.

Ik heb alle wedstrijden voor NK gereden behalve Euregio die met of voor Condroz valt ..en inderdaad ik geef U 100% gelijk ..de vooroordelen ivm rallyrijden in Nederland moet ik meestal tegenspreken ..Hellendoorn , BHv ,ELE ,Hulst enz ze hebben allemmaal een speciaal leuk karakter en zijn zeker niet altijd makkelijker dan Belgie , anders ja ..
Wie van ons Belgen de zege van Wevers onverdiend noemt die kent er echt n iks van .. :wink:
pipo

Berichtdoor corolla WRC » ma mei 19, 2008 9:01

pipo schreef:Wie van ons Belgen de zege van Wevers onverdiend noemt die kent er echt niks van .. :wink:

dat heb ik niet gezegd dat hij onverdiend gewonnen heeft .Als je de top van nederland vergelijkt met de top van Belgie dan kom ik tot 1 conclusie dat er een ENORM klasse verschil is.(remember duitsland vorig jaar hoeveel minuten zat er tussen duval en van eldik ??? )
Wevers en van eldik kunnen ook wel wat sturen maar er is toch nog een klasse verschil met de belgen

over de sezoens:
ik wil allen maar zeggen dat je met top materiaal een grote stap voor staat op de rest. kijk naar debaeckere met haar corolla WRC van 1999 dan moet je al loix,snijers,of duval noemen om een kans te maken tegen een focus WRC '06
corolla WRC

Berichtdoor official No. 27768 » ma mei 19, 2008 9:04

Het Nederlands kampioenschap kent misschien veel WRC's maar ook wordt er nog geregeld met een groep N auto gewonnen....

Denk dat niet alleen het materiaal verantwoordelijk is voor de prestaties maar vooral de combinatie van mens, machine en het gehele team.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor corolla WRC » ma mei 19, 2008 9:08

Giovanni schreef:Ben je naar de Sezoens geweest ? Ik denk het niet want dan ging je gezien hebben dat er wel degelijk Nederlanders tussen zitten met ballen.
Winnen in de Condroz zal inderdaad iets anders zijn maar niet voorbarig zijn met de Belgen.
Oja en ik ben ook Belg.

Ik ben ook naar de sezoens geweest ja
en ook al eens in Holland geweest en ik blijf er bij dat er al jaren een klasse verschil is en dat zal altijd zo blijven.
kijk de hollanders zijn niet slecht maar ik zie op deze moment gene ene in een wk of irc in de top 5 eindigen
corolla WRC

Berichtdoor Timpreza » ma mei 19, 2008 10:01

corolla WRC schreef:Ik ben ook naar de sezoens geweest ja
en ook al eens in Holland geweest en ik blijf er bij dat er al jaren een klasse verschil is en dat zal altijd zo blijven.
kijk de hollanders zijn niet slecht maar ik zie op deze moment gene ene in een wk of irc in de top 5 eindigen

Tja, volgens mij rijden er wel Nederlanders in het WK..oke, het is JWRC, maar 8e in je tweede wedstrijd!! Ons talent is zeker in opkomst..kan ik van de Belgen niet zeggen :wink:
(Lees VOORAL de :wink: )

Greetz Timpreza
Wanna play, catch me first..
Timpreza

Berichtdoor Holkers » ma mei 19, 2008 10:12

@corolla WRC, als je wilt Quoten, hou dan de code intact. Scheelt mij weer een hoop corrigeren.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor ZZR Fan » ma mei 19, 2008 10:39

Deze discussie doet me weer denken aan een ander forum, maar dan over het wielrennen :D

Maar ik denk dat je een Duval en de Nederlands moeilijk kan vergelijken. Ik zie hier dat de vergelijking van vorig jaar in Duitsland naar voren wordt gehaald, maar dan zie je toch wel duidelijk over een rijder met profs (Duval) om zich heen en mensen met eigelijk een zeer professioneel amateur team. (Wevers) Al valt er niet te ontkennen dat Duval meer talent heeft dan de Nederlandse top, maar wat er in Belgie na Duval komt is niet veel soeps als je dat gaat vergelijken met het Nederlandse.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor mantaboy » ma mei 19, 2008 10:53

corolla WRC schreef:
Giovanni schreef:Ben je naar de Sezoens geweest ? Ik denk het niet want dan ging je gezien hebben dat er wel degelijk Nederlanders tussen zitten met ballen.
Winnen in de Condroz zal inderdaad iets anders zijn maar niet voorbarig zijn met de Belgen.
Oja en ik ben ook Belg.

Hier kan je lang over praten. Feit blijft dat Duval ook al geklopt is door een nederlander in dezelfde auto. Duval heeft zijn kansen gehad en die erg misbruikt naar mijn mening. Het is een rijder de behoord tot de wereldtop echter is daar meer voor nodig dan alleen goed kunnen rijden. Daarom denk ik dat binnen nu en 2 jaar dit niet meer als stelling kan brengen.

Nederlanders hebben het op dit moment goed voor elkaar, hun team, materiaal, etc. Daar kunnen velen belgische toprijders nog een goed voorbeeld aan nemen. Dus dat is voor mij het klasse verschil in voordeel van de nederlanders.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor gta » ma mei 19, 2008 11:10

Jammer dat de Motor stuk ging van Casier ( de 1e in 2 jaar !! ). anders had hij best bij de top 4 gezeten... :cry: .. aan de andere kant weer een prima wedstrijd van het Jonge talent Raphael Auquier... 6e plaats in zijn 1e komplete rally met de Polo S2000... hou hem maar in de gaten.... ( als je over Belgisch Talent spreekt )... 8)
gta

Berichtdoor YellowLeonVT » ma mei 19, 2008 11:55

gta schreef:Jammer dat de Motor stuk ging van Casier ( de 1e in 2 jaar !! ). anders had hij best bij de top 4 gezeten... :cry: .. aan de andere kant weer een prima wedstrijd van het Jonge talent Raphael Auquier... 6e plaats in zijn 1e komplete rally met de Polo S2000... hou hem maar in de gaten.... ( als je over Belgisch Talent spreekt )... 8)

Talent met mogelijkheden bezitten we in nederland ook wel. Bekijk de prestatiecurve van Dennis Kuipers maar eens.. Had niet van hem verwacht dat ie zulke goede tijden zou rijden in vergelijking met oa de nederlandse groep N rijders. Dit geld ook voor Merksteijn JR..
Afbeelding
www.trackdaygadgets.com
YellowLeonVT

Berichtdoor ralph » ma mei 19, 2008 17:42

corolla WRC schreef:
pipo schreef:Wie van ons Belgen de zege van Wevers onverdiend noemt die kent er echt niks van .. :wink:

dat heb ik niet gezegd dat hij onverdiend gewonnen heeft .Als je de top van nederland vergelijkt met de top van Belgie dan kom ik tot 1 conclusie dat er een ENORM klasse verschil is.(remember duitsland vorig jaar hoeveel minuten zat er tussen duval en van eldik ??? )
Wevers en van eldik kunnen ook wel wat sturen maar er is toch nog een klasse verschil met de belgen

over de sezoens:
ik wil allen maar zeggen dat je met top materiaal een grote stap voor staat op de rest. kijk naar debaeckere met haar corolla WRC van 1999 dan moet je al loix,snijers,of duval noemen om een kans te maken tegen een focus WRC '06

Is er een ENORM klasse verschil of een enorm KLASSE verschil?
ralph

Berichtdoor corolla WRC » ma mei 19, 2008 17:58

[quote]Inderdaad sta je met een Top WRC (lees Citroen Xsara WRC) een grote stap voor op een klantenversie [/quote]

Top wrc??? das ne wagen van 2005 gerund door een Prive team en toch reed hij de ene scratch na de andere in duitsland + hij had amper gereden dat seizoen
er zitten een paar klantenversie's tussen maar de focus van van merkenstijn zal wel door een ingenieur bijgestaan worden en vaneldik ook de eerste maanden(dus duitsland waarschijnlijk wel)
de impreza die deferm kocht(wagen van 2004) van vaneldik werdt ook nog 2 wedstrijden bijgestaan door iemand van prodrive en nadien werdt de computer naar klantenversie afgesteld
corolla WRC

Berichtdoor pipo » ma mei 19, 2008 18:37

corolla WRC schreef:
Oja en ik ben ook Belg.

Ik ben hier helemaal niet mee akkoord ..jongens zoasl Wevers , Van Eldik , Van de Heuvel , Van Merkesteyn enz ..zouden zeker mee de top draaien in Belgie
Wat stelt hier het bk nog voor ??? Hievel deelnemers had Tielt enz ..
pipo

Berichtdoor pipo » ma mei 19, 2008 18:38

gta schreef:Jammer dat de Motor stuk ging van Casier ( de 1e in 2 jaar !! ). anders had hij best bij de top 4 gezeten... :cry: .. aan de andere kant weer een prima wedstrijd van het Jonge talent Raphael Auquier... 6e plaats in zijn 1e komplete rally met de Polo S2000... hou hem maar in de gaten.... ( als je over Belgisch Talent spreekt )... 8)

KLOPT ..
pipo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden