Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » ma okt 06, 2008 13:52

Kijk het is de laatste tijd heel erg moeilijk om sponsoren te vinden.

In de wielrensport is dat ook zo maar dat is een volkssport rallysport is dat ook wel alleen niet zo groot.

Het is heel lastig om sponsoren te vinden voor de rallysport en ons imago helpt ook niet echt mee als rallyrijder.

We worden toch al snel gezien als grote milieuvervuilers en hardrijdende gekken terwijl de meeste rallyrijders toch duidelijk rustig zijn op de openbare weg zelfs rustiger dan de meeste mensen.

Maar sporza daarintegen zend wel degelijk een programma uit voor de rallysport en La Une ook met Championne S.

Jammer dat Nederland niet zo`n soort programma heeft oke we hebben rallyreport maar ik vind dat niet het niveau hebben van zo`n programma.
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor Franed rally » ma okt 06, 2008 13:55

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Sporza daarintegen zend wel degelijk een programma uit voor de rallysport en La Une ook met Championne S.

Jammer dat Nederland niet zo`n soort programma heeft oke we hebben rallyreport maar ik vind dat niet het niveau hebben van zo`n programma.

In Frankrijk geeft een commerciele zemder (TF1) veel aandacht aan. Stade 2, publiek omroep, programma als studio sport, laat ook beelden van de franse asfalt kampioenschap zien en het WRC.
Franed rally

Berichtdoor AC » ma okt 06, 2008 16:22

Franed rally schreef:
JOCHEM HANEGRAAF schreef:Sporza daarintegen zend wel degelijk een programma uit voor de rallysport en La Une ook met Championne S.

In Frankrijk geeft een commerciele zemder (TF1) veel aandacht aan. Stade 2, publiek omroep, programma als studio sport, laat ook beelden van de franse asfalt kampioenschap zien en het WRC.

Ja, maar Laurent, je vergeet een aantal zaken.

Vanaf oudsher is Frankrijk een autosport land (ik vermaak me hier dan ook uitstekend met alle tv, tijdschriften en evenementen :D). Dit heeft m.i. te maken met een aantal redenen;

1. Frankrijk heeft drie nationale automerken, welke actief zijn in verschillende takken van topautosport (racerij, formule1, WRC). Nederland had DAF, maar dat leeft niet meer, laat staan de laatst behaalde zege in een tak van autosport...

2. Frankrijk heeft de ruimte & circuits. Zie je het WRC al door Nijverdal heen jagen... Daarnaast is hebben we twee circuits die redelijk gedateerd zijn, iig geen vergelijk met de topcircuits op mondiaal niveau. Daarnaast gaat de buurt zeiken als er herrie vanaf het circuit komt en worden er regels ingesteld voor geluidsoverlast (Zandvoort) :shock: :roll: ...

3. Last but not least, Loeb wint alles en is Frans, zijn opvolger (Ogiers) is Frans. Renault won alles en is Frans, Peugeot doet het goed op de 24h van LeMans. Nederland kreeg plotseling aandacht voor Formule1 toen Verstappen ging rijden. Deze aandacht ebte weg toen hij ermee stopte en kreeg een kortstondige opleving toen Albers en Doornbos actief werden in de F1. Zet een Nederlander in de C4 en Nederland wordt enthousiast voor het WRC, zolang het duurt.

Hiernaast heeft Nederland historisch gezien gewoon minder met autosport. Dat zie je al als je gewoon op de weg rijdt, er rijden minder opgevoerde karretjes, minder sportieve auto's ed. Nederland is hier gewoon te klein voor en je wordt aangekeken of je debiel bent als je vanalles en nog wat aan het opvoeren bent. Hierbij komt ook nog dat meneer agent om iedere hoek staat te wachten als je mechanisch aan het spelen bent. In Frankrijk kan dat gewoon, trek je 125CC crosser uit de schuur en je ragt de garrigues in...

Nederland is en zal nooit een autosportland worden, ondanks de kleine groep fanaten zoals hier op het forum.

Heb ik hier ook meteen het sponsor probleem behandelt. Exposure is te klein...
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor Franed rally » ma okt 06, 2008 16:57

Robert,

Ik kan je vertellen dat 10 jaren geleden er was alleen maar aandacht voor de rallysport als er een dodelijk ongeluk was. Pas toen Loeb ging winnen werd het wat het nu is.
Maar als jij bekijkt de aandacht van de NL media voor autosport, overal waar nederlanders zitten komen beelden. Overal behalve JWRC. Vandaag in AD sportwereld, woorden over A1, F3, WTCC, DTM, niks over rally alleen de uitslagen van de eerste 10 in Catalunya dat jij moet een verkijker lezen.
F3 zie je nooit op tv in Frankrijk, autocross ook niet.
Ik denk dat Dakar trekt hier meer aandacht dan in Frankrijk.
Maar waarom de gewoon rally haalt niet de spotlights ???
Afbeelding
Franed rally

Berichtdoor crx303 » ma okt 06, 2008 20:02

AC schreef:
Franed rally schreef:

Ja, maar Laurent, je vergeet een aantal zaken.

Vanaf oudsher is Frankrijk een autosport land (ik vermaak me hier dan ook uitstekend met alle tv, tijdschriften en evenementen :D). Dit heeft m.i. te maken met een aantal redenen;

1. Frankrijk heeft drie nationale automerken, welke actief zijn in verschillende takken van topautosport (racerij, formule1, WRC). Nederland had DAF, maar dat leeft niet meer, laat staan de laatst behaalde zege in een tak van autosport...

2. Frankrijk heeft de ruimte & circuits. Zie je het WRC al door Nijverdal heen jagen... Daarnaast is hebben we twee circuits die redelijk gedateerd zijn, iig geen vergelijk met de topcircuits op mondiaal niveau. Daarnaast gaat de buurt zeiken als er herrie vanaf het circuit komt en worden er regels ingesteld voor geluidsoverlast (Zandvoort) :shock: :roll: ...

3. Last but not least, Loeb wint alles en is Frans, zijn opvolger (Ogiers) is Frans. Renault won alles en is Frans, Peugeot doet het goed op de 24h van LeMans. Nederland kreeg plotseling aandacht voor Formule1 toen Verstappen ging rijden. Deze aandacht ebte weg toen hij ermee stopte en kreeg een kortstondige opleving toen Albers en Doornbos actief werden in de F1. Zet een Nederlander in de C4 en Nederland wordt enthousiast voor het WRC, zolang het duurt.

Hiernaast heeft Nederland historisch gezien gewoon minder met autosport. Dat zie je al als je gewoon op de weg rijdt, er rijden minder opgevoerde karretjes, minder sportieve auto's ed. Nederland is hier gewoon te klein voor en je wordt aangekeken of je debiel bent als je vanalles en nog wat aan het opvoeren bent. Hierbij komt ook nog dat meneer agent om iedere hoek staat te wachten als je mechanisch aan het spelen bent. In Frankrijk kan dat gewoon, trek je 125CC crosser uit de schuur en je ragt de garrigues in...

Nederland is en zal nooit een autosportland worden, ondanks de kleine groep fanaten zoals hier op het forum.

Heb ik hier ook meteen het sponsor probleem behandelt. Exposure is te klein...

Nou ik ben het hier lang niet mee eens.

Ben je vergeten dat DAF in de DAKAR rally grote successen heeft gehaald en dat er voor deze rally altijd heel veel aandacht is in de media?

En dat autosport alleen maar populairder aan het worden is hier in Nederland?

En dat het "opvoeren" van auto's hier ook enorm populair is?

Vind het nogal onzin wat je zegt.
crx303

Berichtdoor Sjeik1981 » di okt 07, 2008 19:43

Ik denk ook dat de autosport steeds meer gaat leven, zal wel met ups en downs gaan en hopelijk zal de rallysport tzt ook zijn graantje mee gaan pikken.
Sjeik1981

Berichtdoor erikjan » di okt 07, 2008 21:10

Wolter schreef:
official No. 27768 schreef:In de Tubantia stond een klein stukje over v. Merksteijn en de prestaties tijdens de rally van Catalunya. Wordt hier dan ook voor betaald?

Wij leven wel in Twente. Als er een biljartkampioen op een dorpsfeest bekend wordt gemaakt staat dat zelfs in de krant (bij wijze van spreken).
Als er dus een team uit Twente naar een rally in het buitenland gaat is dat al heel wat, en als het gaat om een team met 2 Twentse rijders, met 2 snelle auto's in een WK-wedstrijd, dan is dat wereldnieuws. :)

En daarbij; netwerken.. o zo belangrijk.

en daarbij: regionale bladen als de TC Tub zijn redelijk laagdrempelig, je hoeft niet zo heel gek te doen om er iets in te (laten) zetten.

(en dan spreek ik uit ervaring, met een andere pet op dan m'n rallypet)
erikjan

Berichtdoor Armand » wo okt 08, 2008 9:19

Ook bij Studio Sport kan je rally laten zien, als je maar betaald. Denk je nu echt dat ze vanuit zichzelf naar de motorcross gaan of naar een paardenstal...
Is gewoon geld wat erin gepompt wordt...vanuit de bonden of vanuit de organisaties.... By the way. Denk je nu echt dat het AD spontaan zo'n artikel is gaan schrijven. Denk dat deze mijnheer lekker in de watten is gelegd in Spanje. (is een aanname) Doen auto importeurs al jaren, en aangezien de PR wordt gedaan door een bedrijf die dat al jaren organiseert voor diverse importeurs weten ze hoe het werkt. Hopenlijk gaat de rallysport en het imago daar vruchten van plukken...
Armand

Berichtdoor Nbakker » wo okt 08, 2008 12:07

Gisteren bij Man bijt hond was ook een stukje op tv van de amsterdam rally.

Het ging over een vrouwelijke navi, die na een ongeluk met delta vliegen niet meer mee kon doen, en nu ging kijken bij de rally in amsterdam.

het ging om Henriette Mesman

voor uitzending gemist http://player.omroep.nl/?aflID=8030085

ongeveer bij 5.40
Nbakker

Berichtdoor crx303 » wo okt 08, 2008 18:23

Heb het gezien ja
crx303

Berichtdoor erikjan » di maart 24, 2009 12:12

Amazone schreef:
erikjan schreef:laten we hopen dat er dan in ieder geval wel een verslag van de TankS na afloop van de rally op RTL7 verschijnt...

vorig jaar vond ik het de misser van de eeuw van Frank V. door de ZZR helemaal niet uit te zenden...

Dank je wel, Erik-Jan!!! 8)

Er zijn wel plannen een uitzending over de Tank S Rally te maken dit jaar... :)

wat gaat er dit jaar gebeuren met RallyReport op RTL7 ?
erikjan

Berichtdoor JoostS » di maart 24, 2009 12:29

erikjan schreef:wat gaat er dit jaar gebeuren met RallyReport op RTL7 ?

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... 389#160389
Daar was er al e.e.a. over gepost :)
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor John S. » di maart 24, 2009 14:52

Corne schreef:Zou het niet beter zijn als Frank alleen maar de nederlandse rallies en sprinten versloeg? Het lijkt me beter als 'ie bijv. voor elke nederlandse rally een uitzending van 1,5 uur inplant, ipv. elke week een half uur te doen met van alles en nog wat.

Maar misschien wel helemaal niet mogelijk om 't zo te doen. Ik kijk in ieder geval nooit naar de WRC evenementen die hij verslaat, omdat ik die toch al gezien heb bij eurosport. Uitzondering Duitsland dan

Weet zeker als er iemand komt die dat gaat betalen dat het er komt. Misschien dan niet 1,5 uur maar wel langer. Zoals al zoveel keer hier geschreven: RR moet betaald worden.
John S.

Berichtdoor briljant » di maart 24, 2009 19:56

Corne schreef:
John S. schreef:Weet zeker als er iemand komt die dat gaat betalen dat het er komt. Misschien dan niet 1,5 uur maar wel langer. Zoals al zoveel keer hier geschreven: RR moet betaald worden.

Maar 6 keer een uitzending (Tank s gaat al niet meer) 1,5 uur lijkt me toch goedkoper dan 25 weken een half uur?
Als Frank stopt met elke uitzending uit te leggen wat WRC betekend (doet Olaf Mol ook niet bij de F1) en stopt met het herhalen van WK evenementen van 2 maanden terug, dan kan het misschien i.d.d. wel met 6 kwalitatief hoogwaardige uitzendingen. :wink:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor erikjan » di maart 24, 2009 21:11

wat misschien ook wat zou zijn op RTL7:

een wekelijks programma over autosport van een uur, opgedeeld in 4 kwartier diverse onderwerpen:

rally / wtcc / zandvoort / rallycross

dat is er in 't verleden wel eens geweest, in het voorprogramma van de F1 op de zondagen.
erikjan

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia