ERC 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ZZR Fan » ma nov 10, 2008 18:41

spookie schreef:
official No. 27768 schreef:
Sjeik1981 schreef:Wat was trouwens de reden om zondaagse wedstrijden niet toe te laten.

Ik vermoed tijdgebrek bij deelnemers (zoals vaker bij 2/3 daagse evenementen. Het zijn vaak bedrijfseigenaren of anders verkregen volle agenda's dus ik denk daarom....

Ik meende dat ze toen der tijd het idee hadden om dan op de zaterdag avond een feestje te bouwen en dan zondags op te ruimen en naar huis te gaan.
Zo konden de monteurs ook een feestje bouwen zonder overal rekening mee te moeten houden.

Dacht ik mij te herrineren :roll:

Dit staat mij ook 100% voor de geest, al twijfel ik wel over jouw motivatie van de monteurs :D maar het ging iig om een leuke afterparty.

bijdeweg: op www.therallysite.nl staat een heel artikel over het ERC voor volgend jaar, met mogelijke uitbreiding naar Frankrijk en Denemarken.
Laatst bijgewerkt door ZZR Fan op ma nov 10, 2008 18:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Harry37 » ma nov 10, 2008 18:56

ZZR Fan schreef:
spookie schreef:
official No. 27768 schreef:
Sjeik1981 schreef:Wat was trouwens de reden om zondaagse wedstrijden niet toe te laten.

Ik vermoed tijdgebrek bij deelnemers (zoals vaker bij 2/3 daagse evenementen. Het zijn vaak bedrijfseigenaren of anders verkregen volle agenda's dus ik denk daarom....

Ik meende dat ze toen der tijd het idee hadden om dan op de zaterdag avond een feestje te bouwen en dan zondags op te ruimen en naar huis te gaan.
Zo konden de monteurs ook een feestje bouwen zonder overal rekening mee te moeten houden.

Dacht ik mij te herrineren :roll:

Dit staat mij ook 100% voor de geest, al twijfel ik wel over jouw motivatie van de monteurs :D maar het ging iig om een leuke afterparty.

bijdeweg: op www.therallysite.nl staat een heel artikel over het IRC voor volgend jaar, met mogelijke uitbreiding naar Frankrijk en Denemarken.

"Bij het selecteren van de wedstrijden, was het belangrijk om ervoor te zorgen dat het rijden van de Challenge gecombineerd kan worden met het rijden van het eigen nationale kampioenschap. Daarom werd gekozen voor wedstrijden die niet samenvallen met andere rally's in de buurlanden. Enkel door een laattijdige kalenderwijziging in België valt de openingswedstrijd, de Tank S in Emmeloord, wel samen met de East Belgian Rally. Verder werd gekozen voor wedstrijden die zaterdagavond afgelopen zijn. Zo kunnen alle teams na de finish nog rustig nakaarten en zich samen ontspannen, alvorens zondag terug naar huis te rijden. De kalender bevat twee wedstrijden in Nederland, Duitsland en België. In België bovendien een wedstrijd in Wallonië en een in Vlaanderen."

Bovenstaande tekst uit het ERC geknipt, dus daarom het liefst eindigen op zaterdagavond.

Harry
Harry37

Berichtdoor Sanderboy » ma nov 10, 2008 21:37

lijkt me wel leuk als poulsen ook gaat meedoen in dit kampioenschap , met een focus ofzo
zeker een kanshebber.
Sanderboy

Berichtdoor spookie » ma nov 10, 2008 23:27

Sanderboy schreef:lijkt me wel leuk als poulsen ook gaat meedoen in dit kampioenschap , met een focus ofzo
zeker een kanshebber.

Die rijd nu in het wtcc
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
spookie

Berichtdoor Peer » ma nov 10, 2008 23:37

ERC was ongetwijfeld leuk om te zien maar het blijft natuurlijk een vrienden clubje dat onder elkaar afgesproken heeft enkele rallies in binnen en buitenland te rijden om onder elkaar uit te maken wie de beste "van het clubje" is en vervolgens een feestje te bouwen. Wij hebben dat in het verleden zelf ook wel eens gedaan en het is iedereen aan te bevelen, maar om daar nu zoveel ophef over te maken :?:
Tenzij er substantieel meer internationale deelnemers komen heeft het geen enkel belang en zal het "Dutch Open" het kampioenschap zijn waarvan men over 10 jaar nog weet dat het gewonnen werd door Erik Wevers.
Kortom absoluut blijven doen, maar wel in perspectief zien. 8)
Peer

Berichtdoor P2000 » ma nov 10, 2008 23:38

spookie schreef:
Sanderboy schreef:lijkt me wel leuk als poulsen ook gaat meedoen in dit kampioenschap , met een focus ofzo
zeker een kanshebber.

Die rijd nu in het wtcc

klopt,toch zou een come-back in de rallysport me niet verbazen.
zag op RCFS een aantal van zijn wtcc bmw's te koop staan.
P2000

Berichtdoor mantaboy » di nov 11, 2008 9:33

Peer schreef:ERC was ongetwijfeld leuk om te zien maar het blijft natuurlijk een vrienden clubje dat onder elkaar afgesproken heeft enkele rallies in binnen en buitenland te rijden om onder elkaar uit te maken wie de beste "van het clubje" is en vervolgens een feestje te bouwen. Wij hebben dat in het verleden zelf ook wel eens gedaan en het is iedereen aan te bevelen, maar om daar nu zoveel ophef over te maken :?:
Tenzij er substantieel meer internationale deelnemers komen heeft het geen enkel belang en zal het "Dutch Open" het kampioenschap zijn waarvan men over 10 jaar nog weet dat het gewonnen werd door Erik Wevers.
Kortom absoluut blijven doen, maar wel in perspectief zien. 8)

Het ARC was dat toch?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Mark van Eldik

Berichtdoor kefke20 » di nov 11, 2008 15:45

Wat ik ook zeker hoop is dat Mark en Michel weer gaan rijden!
kben erg benieuwd of zij hun rallycarriere nog voort gaan en kunnen zetten!
ik mis hun rijstijl zo erg!
groetjes kefke20
kefke20

Re: :o

Berichtdoor briljant » di nov 11, 2008 15:54

mantaboy schreef:
Starkoo schreef:
official No. 27768 schreef:Voor een debuut kampioenschap vond ik het ook best leuk. Hopelijk zien er in 2009 meer mensen wat in en wordt het een groter kampioenschap met diverse klasse's.
Ik hoop toch minimaal 2 NL rally's maar liever 3.....
Tank s, Hellendoorn en Hengelo :P

Waarom die 3 rally's?
zijn de rally's met de meeste sfeer :wink: (Geintje JP)
Bastiaan van Lingen
briljant

Re: :o

Berichtdoor Hein » di nov 11, 2008 19:25

briljant schreef:
mantaboy schreef:Waarom die 3 rally's?
zijn de rally's met de meeste sfeer :wink: (Geintje JP)

Ben ik het zowaar een keer bijna met je eens Bastiaan. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein

gaat mark nog wel rijden met Michel als navi

Berichtdoor Starkoo » di nov 11, 2008 19:42

Heb laatst ergens gehoord dat Michel niet meer in wil stappen bij Mark is dat waar ????

Ik denk dat Mark volgende seizoen nk autocross gaat rijden omdat hij een verlaagde kever heeft gekocht of zal het bij 1 a 2 nk blijfen.

Hoop wel dat hij volgende jaar terug keert in de rally!
Starkoo

Re: gaat mark nog wel rijden met Michel als navi

Berichtdoor mantaboy » di nov 11, 2008 20:26

Starkoo schreef:Heb laatst ergens gehoord dat Michel niet meer in wil stappen bij Mark is dat waar ????

Ik denk dat Mark volgende seizoen nk autocross gaat rijden omdat hij een verlaagde kever heeft gekocht of zal het bij 1 a 2 nk blijfen.

Speculaas :!:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor PatrickTwente » di nov 11, 2008 20:32

mantaboy schreef:
Starkoo schreef:Heb laatst ergens gehoord dat Michel niet meer in wil stappen bij Mark is dat waar ????

sinterklaas tijd :?
PatrickTwente

Berichtdoor gertveurink » di nov 11, 2008 20:37

PatrickTwente schreef:
mantaboy schreef:

sinterklaas tijd :?

Ja, sommige pepernoten kunnen hard aan komen :wink: :wink:
gertveurink

Berichtdoor Holkers » di nov 11, 2008 22:40

mantaboy schreef:Weet jij nu al dat de EGR op zondag rijd? Dat is nieuws!!!

Zo, even een oude quote erbij halen om mijn aanname te verdedigen ;)

ExoticGreenRallysite schreef:Reeds nu kan al bekend gemaakt worden dat de nieuwe datum voor de wedstrijd, die van 2009, is gevallen op het weekeinde van 10, 11 en 12 juli 2009.

dus hoogstwaarschijnlijk geen EGR ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden