Dakar Rally 2009

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Franky » di jan 13, 2009 7:43

Holkers schreef:Ik denk niet dat de organisatie een morele en ethische straf in de regelementen opgenomen heeft. Dat de russen doorrijden kan natuurlijk ook komen omdat ze er al voorbij waren voordat het ongeluk gebeurde of dat ze het op de een of andere manier niet gezien hebben / verkeerd ingeschat hebben. De organisatie kan nu eigenlijk niets anders doen dan de 9de etappe neutraliseren want de tijdverschillen zijn nu te groot om het nog spannend te noemen.

Valt inderdaad moeilijk te bewjzen dat ze opzettelijk doorgereden zijn.
Er is ook absoluut nog niet bekend wat er nu gebeurd is of wat de gevolgen waren. Er zijn iig meerdere equipes die compensatie hebben aangevraagd ivm de geleverde hulp. Weet niet of er zo´n clausule in de regelementen zit, zou wel sportief zijn maar kan ook weer misbruik van gemaakt worden.

rara
Iedereen lijkt goed uit de truck van Tomacek gekomen te zijn, vertelt Marcel. Alleen Gerard krijgt geen compensatie voor de hulp, de andere deelnemers wel..
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Nl Fotografie » di jan 13, 2009 9:50

Ondanks dat het moeilijk is contact te krijgen met het Team de Rooy, weten we dat Gerard de Rooy en zijn mannen onmiddellijk assistentie hebben verleend aan de Tjech Tomas Tomecek nadat deze ernstig gecrasht was. Hoe ernstig het is met de teamleden van het Tatra team is op dit moment nog niet bekend.
[Gerard de Rooy, krijgt hij tijddispensatie van de organisatie?]

Tom Colsoul doet op dit moment, even voor middernacht Nederlandse tijd bij de jury moeite om te proberen de tijd die verloren is gegaan bij de hulp verlenen aan het Tsjechische team, terug te krijgen.

Een procedure waartoe het reglement mogelijkheden biedt. Volgens het Team de Rooy gaat het om een tijdverlies van 20 minuten. We wachten af.

Als we op de DAKAR site bij de 'Film van de dag' kijken wordt er al voorzichtig een aankondiging gemaakt dat zowel Gerard als Kabirov gecompenseerd zullen worden voor het geleden tijdsverlies bij deze actie en de uitslag dus ook nog 'voorlopig' blijft.

Gerard weet me echter vannacht nog te melden dat men de regels nu vanuit A.S.O. anders uitlegt; Alleen de eerste 2 deelnemers die finishen krijgen een compensatie, leuk als je als 3e en 4e over de streep rijdt. Men blijft zich tegen de uitspraak verzetten maar voorlopig zit er dus niet meer in!
Wordt vervolgd . . . . .

Bron: http://www.dakar-derooy.com/nl/index.php?categoryid=142&p2_articleid=113
---
Niels van der Laan
http://www.nlfotografie.nl

Afbeelding
Nl Fotografie

Berichtdoor Hein » di jan 13, 2009 10:05

Bartrallyfan schreef:
Cinq-Power schreef:Welke reporter was het dan?

Die hollander of die belg?

(domme vraag eigenlijk.....)
Die Belg is Peter Baert, hij weet echt wat van rally, zie zijn site, die hollander weet er niet veel van, hij heeft vaak het commentaar bij de verkeerde beelden.

De Nederlander, ben zijn naam kwijt, is meer thuis op het circuit. Maar hij blijft inderdaad fout op fout stapelen. Jammer. Je zou verwachten dat hij na jaren van rallycommentaar geven zijn leven zou beteren. Feitelijk is hij alleen het Engelse commentaar simultaan aan het vertalen. Ik had ooit eens een videorecorder warbij ik beide kanalen tegelijk open kon zetten. Toen ik dat per ongeluk deed, kwam ik er achter dat met een kleine vertraging het Engelse commentaar nagenoeg letterlijk vertaald werd door hem.

Peter Baert is een goede commentator, maar veel te chauvinistisch. Het woord 'Belg' valt ongeveer om de twee minuten, terwijl Nederlanders opzichtig doodgezwegen worden.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Cinq-Power » di jan 13, 2009 11:26

Hein schreef:Peter Baert is een goede commentator, maar veel te chauvinistisch. Het woord 'Belg' valt ongeveer om de twee minuten, terwijl Nederlanders opzichtig doodgezwegen worden.

Het is ook een goede commentator, maar de namen zijn niet bekend bij de stemmen bij de meeste, en Peter is een persoon met duidelijke Belgische klanken, vandaar de termen Belg en Nederlander.

Zo weet iedereen over wie we het hebben.
Cinq-Power

Berichtdoor Holkers » di jan 13, 2009 11:39

Nl Fotografie schreef:Ondanks dat het moeilijk is contact te krijgen met het Team de Rooy, weten we dat Gerard de Rooy en zijn mannen onmiddellijk assistentie hebben verleend aan de Tjech Tomas Tomecek nadat deze ernstig gecrasht was. Hoe ernstig het is met de teamleden van het Tatra team is op dit moment nog niet bekend.
[Gerard de Rooy, krijgt hij tijddispensatie van de organisatie?]

Tom Colsoul doet op dit moment, even voor middernacht Nederlandse tijd bij de jury moeite om te proberen de tijd die verloren is gegaan bij de hulp verlenen aan het Tsjechische team, terug te krijgen.

Een procedure waartoe het reglement mogelijkheden biedt. Volgens het Team de Rooy gaat het om een tijdverlies van 20 minuten. We wachten af.

Als we op de DAKAR site bij de 'Film van de dag' kijken wordt er al voorzichtig een aankondiging gemaakt dat zowel Gerard als Kabirov gecompenseerd zullen worden voor het geleden tijdsverlies bij deze actie en de uitslag dus ook nog 'voorlopig' blijft.

Gerard weet me echter vannacht nog te melden dat men de regels nu vanuit A.S.O. anders uitlegt; Alleen de eerste 2 deelnemers die finishen krijgen een compensatie, leuk als je als 3e en 4e over de streep rijdt. Men blijft zich tegen de uitspraak verzetten maar voorlopig zit er dus niet meer in!
Wordt vervolgd . . . . .

Kan het niet zo zijn dat de eerste 2 (die geen assistentie verleend hebben) gecompenseerd worden naar de rest (lees; krijgen 20 minuten 'straf' bij hun tijd op geteld?) Of is het weer een van die dwalingen van de organisatie zoals ook de 227 uur tijdstraf die enkele Nederlanders gekregen hebben (is bijn 9 en een halve dag, toen waren ze nog niet eens gestart!)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor mmrizio » di jan 13, 2009 12:09

Hein schreef:Peter Baert is een goede commentator, maar veel te chauvinistisch. Het woord 'Belg' valt ongeveer om de twee minuten, terwijl Nederlanders opzichtig doodgezwegen worden.

Ik vind de reportages van RTL stukken beter dan op Eurosport. Het RTL team is veel beter geinformeerd.

Bij de gewone rallies kan Peter B ook "om de beelden heen" goede informatie geven, hier vertelt hij ook alleen maar wat hij ziet op de beelden. Dat voegt niet veel toe.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Franky » di jan 13, 2009 12:34

Nl Fotografie schreef:Gerard weet me echter vannacht nog te melden dat men de regels nu vanuit A.S.O. anders uitlegt; Alleen de eerste 2 deelnemers die finishen krijgen een compensatie, leuk als je als 3e en 4e over de streep rijdt. Men blijft zich tegen de uitspraak verzetten maar voorlopig zit er dus niet meer in!
Wordt vervolgd . . . . .

Wat een zieke regel.
Als je dus stopt en daardoor tijd verliest kom je dus zeker niet meer bij de eerste 2 over de finish. Gelukkig zijn de heren van de rooy zo professioneel om dan toch die belangen maar aan de kant te zetten en hun collega in nood voldoende hulp te verlenen.

Vraag me af waarom gerard het gisteren even moeilijk had op de plek van het ongeval. Als iedereen ongedeerd is kan ik dat weer niet verklaren.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor JoostS » di jan 13, 2009 12:37

Misschien moest hij gewoon hoesten/niesen zoals de commentator ook al suggereerde? Was wat onduidelijk allemaal wat daar nu precies gebeurde.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Campos » di jan 13, 2009 14:22

Corne schreef:http://www.nusport.nl/20090113/thijs-zonneveld/pipo-op-de-pampa

Weet niet echt wat ik er over moet zeggen.. :?

Lekker laten.. het is een column, oftewel een eigen mening van -in dit geval- iemand die niet van autosport houdt. Prima dat hij dat doet, het zou echter verstandiger zijn om een mening te geven over iets waar hij wel verstand van heeft ;-)
Campos

Berichtdoor ZZR Fan » di jan 13, 2009 14:24

De stukjes van Thijs Zonneveld zijn altijd leuk om te lezen, maar soms slaat hij extreem positief door of extreem negatief. Een middenweg heeft hij bijna nooit, dat is jammer, maar het heeft wel zijn charme.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Franky » di jan 13, 2009 15:17

Corne schreef:http://www.nusport.nl/20090113/thijs-zonneveld/pipo-op-de-pampa

Weet niet echt wat ik er over moet zeggen.. :?

Ik vind het wel humor om te lezen.
kan het niet echt serieus nemen.
Als je iedere sport zo serieus neemt dan kunnen we beter met alles stoppen.

Bij voetbal lopen er 22 gekken achter een bal aan. hebben ze hem eindelijk schieten ze hem weer weg. loopt er een tussen met een fluit die speelt niet eens mee maar als ie fluit stopt iedereen.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Cinq-Power » di jan 13, 2009 17:42

Franky schreef:Bij voetbal lopen er 22 gekken achter een bal aan. hebben ze hem eindelijk schieten ze hem weer weg. loopt er een tussen met een fluit die speelt niet eens mee maar als ie fluit stopt iedereen.

Vergeet die 2 aandachtstrekkers niet die weer speciaal moeten doen door met een vlaggetje buiten de lijne te zwaaien.
Cinq-Power

Berichtdoor henk » di jan 13, 2009 17:49

Cinq-Power schreef:
Franky schreef:Bij voetbal lopen er 22 gekken achter een bal aan. hebben ze hem eindelijk schieten ze hem weer weg. loopt er een tussen met een fluit die speelt niet eens mee maar als ie fluit stopt iedereen.

Vergeet die 2 aandachtstrekkers niet die weer speciaal moeten doen door met een vlaggetje buiten de lijne te zwaaien.

en hun trainers.....zwaaiend met hun middelvinger :lol:
http://nl.youtube.com/watch?v=mrLjmQltZbM
henk

Berichtdoor Bartrallyfan » di jan 13, 2009 17:55

Als deze man dit stuk serieus geschreven heeft, moet hij zich in het vervolg toch eens beter verdiepen in waar hij over schrijft!
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor Peterrrrr » di jan 13, 2009 19:28

de Rooij krijgt 18 min terug !!!

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/rtlgp/)/sport/rtl_gp/components/dakar/nieuws/2009/01_januari/articles/090113_gerard_de_rooy_2.xml
Peterrrrr

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl