mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn.
Carbone Lorraine is een gesintert blok en zal weinig "anti piep" middel in zich hebben...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn.
official No. 27768 schreef:mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn.
Onze fiesta peipt ook altijd (met nieuwe blokken / schijven ook) maar dat zal wel een andere reden hebben
Zijn de WRC schijven een carbon compound? Dus die moet je dan ook voorverwarmen (vandaar dat rare rijgedrag voor de start).
Kan je de oude (versleten) ergens krijgen? Is misschien een leuke gadget voor aan de muur!
Mark Verhoeven schreef:mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn.
Carbone Lorraine is een gesintert blok en zal weinig "anti piep" middel in zich hebben...Een smeermiddel heeft voor goede remwerking niks te zoeken in een remblok.
MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen
official No. 27768 schreef:MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen
Nou dat lijkt me wel gaaf! Zie PB.
Maar de "gemiddelde" groep N schijf is dus gewoon gietijzer (met wat koper) en de WRC een compound met o.a. koolstof en dus weinig smeermiddelen wat het piepen / klapperen veroorzaakt. Ok bedankt!
Lejan schreef:in iedere remschijf zit koolstof (carbon) .
eigeNlijk zit in alles koolstof![]()
jeetje,wat ben ik weer een beterweter.[/size]
official No. 27768 schreef:MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen
Nou dat lijkt me wel gaaf! Zie PB.
Maar de "gemiddelde" groep N schijf is dus gewoon gietijzer (met wat koper) en de WRC een compound met o.a. koolstof en dus weinig smeermiddelen wat het piepen / klapperen veroorzaakt. Ok bedankt!
Mark Verhoeven schreef:official No. 27768 schreef:MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen
Nou dat lijkt me wel gaaf! Zie PB.
Maar de "gemiddelde" groep N schijf is dus gewoon gietijzer (met wat koper) en de WRC een compound met o.a. koolstof en dus weinig smeermiddelen wat het piepen / klapperen veroorzaakt. Ok bedankt!
![]()
![]()
Volgens mij haal je nu remblokken en remschijven door elkaar...
(zit je al lang aan het bier?)
antoine schreef:Proost!
official No. 27768 schreef:Mark Verhoeven schreef:official No. 27768 schreef:MartijnB schreef:Heb nog wel 2 oude schijven van mijn Evo (S5 WRC) als je die aan de muur wil hangen kan je dr wel eens een krijgen
Nou dat lijkt me wel gaaf! Zie PB.
Maar de "gemiddelde" groep N schijf is dus gewoon gietijzer (met wat koper) en de WRC een compound met o.a. koolstof en dus weinig smeermiddelen wat het piepen / klapperen veroorzaakt. Ok bedankt!
![]()
![]()
Volgens mij haal je nu remblokken en remschijven door elkaar...
(zit je al lang aan het bier?)
euh....nee...maar ja....euh....zal het aanpassen
Mark Verhoeven schreef:official No. 27768 schreef:mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn.
Onze fiesta peipt ook altijd (met nieuwe blokken / schijven ook) maar dat zal wel een andere reden hebben
Zijn de WRC schijven een carbon compound? Dus die moet je dan ook voorverwarmen (vandaar dat rare rijgedrag voor de start).
Kan je de oude (versleten) ergens krijgen? Is misschien een leuke gadget voor aan de muur!
De schijven van een rallyauto zijn in ieder geval niet van carbon! Dat is "gewoon" gietijzer.
kraats schreef:Mark Verhoeven schreef:official No. 27768 schreef:mantaboy schreef:Daarom piepen die Carbone Lorraine remblokken zo die nu voor gemonteerd zijn.
Onze fiesta peipt ook altijd (met nieuwe blokken / schijven ook) maar dat zal wel een andere reden hebben
Zijn de WRC schijven een carbon compound? Dus die moet je dan ook voorverwarmen (vandaar dat rare rijgedrag voor de start).
Kan je de oude (versleten) ergens krijgen? Is misschien een leuke gadget voor aan de muur!
De schijven van een rallyauto zijn in ieder geval niet van carbon! Dat is "gewoon" gietijzer.
Ik heb toch echt een keer carbon remschijven onder een groep N rallyauto gemonteerd.... Dus waarom niet? In dat geval waren de remblokken van het zogenaamde gewone gietijzer. Betere warmteafvoer en veel minder belasting van de remvloeistof.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast