Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sponsor » zo mei 10, 2009 18:33

....we hebben het nu over RR...maar ik mis ook een paar pagina's in START over het Sprint Kampioenschap...Stond wel een paar pagina's in over Almere van Walter (beetje te scherp) maar vind het te matig.

Ik koop de laatste jaren Rally-magazine.de,waar naast de grootheden in Full-color ook een goedkoop krantje in geniet is van nationale rally's(sprint) in vermeld staan etc.
Vraag me af waarom dat in NL niet kan.
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor Roger en Jolanda » zo mei 10, 2009 18:36

Sponsor schreef:....we hebben het nu over RR...maar ik mis ook een paar pagina's in START over het Sprint Kampioenschap...Stond wel een paar pagina's in over Almere van Walter (beetje te scherp) maar vind het te matig.

Ik koop de laatste jaren Rally-magazine.de,waar naast de grootheden in Full-color ook een goedkoop krantje in geniet is van nationale rally's(sprint) in vermeld staan etc.

KORTZICHTIGHEID :evil: dat is het probleem
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

Berichtdoor TWENGELTJE » zo mei 10, 2009 19:18

Sponsor schreef:....we hebben het nu over RR...maar ik mis ook een paar pagina's in START over het Sprint Kampioenschap...Stond wel een paar pagina's in over Almere van Walter (beetje te scherp) maar vind het te matig.

Met die paar wedstrijden die je in nederland hebt is dat niet haalbaar
In duitsland heb je elke week wel ergens een rally of sprint
TWENGELTJE

Berichtdoor Roger en Jolanda » zo mei 10, 2009 19:27

TWENGELTJE schreef:

Met die paar wedstrijden die je in nederland hebt is dat niet haalbaar
In duitsland heb je elke week wel ergens een rally of sprint

Maar de rallysport in Nederland houd niet op bij de grens, je kunt de equipes volgen door heel europa. en dan blijkt dat er veel meer te verslaan is. En als we in nederland zo weinig rally sport hebben dat we geen fatsoenlijke reportages kunnen maken kunnen we beter RR stoppen...... :evil:
Roger en Jolanda

Berichtdoor Bartrallyfan » zo mei 10, 2009 19:34

Ik heb na ruim tien jaar mijn abonement op START 84 opgezegd, er staat naar mijn zin te weinig rally in ( nu wel een mooi intevieuw met Henk Vossen) ik koop ook wel vaker Rallye-magazin erg mooi blad met mooie verhalen (ook van vroeger, toen het WK nog spannend was) het is vergelijkbaar met de vroegerre RallyXS
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor ZZR Fan » zo mei 10, 2009 20:01

Dat er weinig rally in staat is puur om de reden dat de sponsoren daar minder in zien dan in de andere sporten die erin staan. Zijn er sponsors die meer rally willen zien en daar ook in investeren, dan heb je zo het dubbele aantal pagina's. Maar goed, investeren...
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor official No. 27768 » zo mei 10, 2009 20:27

ZZR Fan schreef:Maar goed, investeren...

EN er iets uit kunnen halen....Er is volgens mij gewoon te weinig publiek voor goede programma's / full color magazine's in NL, dus te weinig bereik / uiteindelijke opbrengst.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Roger en Jolanda » zo mei 10, 2009 20:53

official No. 27768 schreef:
ZZR Fan schreef:Maar goed, investeren...

EN er iets uit kunnen halen....Er is volgens mij gewoon te weinig publiek voor goede programma's / full color magazine's in NL, dus te weinig bereik / uiteindelijke opbrengst.

Wil toch niets zeggen over de kwaliteit die je maakt, echt zo'n kip en het ei verhaal; geen publiek geen programma waardoor er weer geen interesse wordt gewekt bij het publiek. Laten we het simpel houden;

NOEM je programma Rally report en zorg in ieder geval voor een programma die de sport eer aan doet en niet een slap aftreksel wordt van een one man show

Mocht er dan niet voldoende interesse zijn NOEM je programma Autosport report en versla alle autosport :idea:

vergelijk het met de vele goed fotografen hier op de site, ze gaan toch ook geen mindere (kwalitatief) foto's maken of hier andere foto's plaatsen die geen enkele raakvlakken heeft
Roger en Jolanda

Berichtdoor Wolter » zo mei 10, 2009 21:12

Waardeloze uitzending. Zoals eerder al aangehaald;
- Uitleggen wat rally is: hoeft niet, daarmee maak je de kijkers belachelijk. Kijkers zijn tenslotte niet helemaal achterlijk.
- Herhaalde beelden van WK: kan wel even, maar maak het dan ook compleet. Ik heb volgens mij nergens een vlokje sneeuw gezien (of ik keek op dat moment even niet).
- Autocross: Gewoon niet doen. Zal best leuk zijn om erin te rijden en een bepaalde doelgroep aanspreken, maar ik vind het denigrerend tegenover de rallysport.

Nog niet aangehaald:
- de versnelde beelden op de hairpin bij de TankS... leek echt helemaal nergens op. En het was niet met een factor 3 gedaan, waardoor het misschien artistiek/humoristisch zou kunnen zijn, maar met factor 1,4 ofzo, waardoor het leek dat de auto's sneller door de bocht kwamen... Leek echt nergens naar.

En wat betreft de eeuwige discussie over de rijders die achter in het veld niet in beeld komen: ja, jammer dan voor die rijders. Hoor er zelf ook bij, had mezelf ook wel eens voorbij willen zien komen. Maar om nou zwaar gefrustreerd te gaan roepen dat die het beeld zijn voor de hele wedstrijd en rallysport op tv boeiend maakt; nee, totaal niet. Moderne (snelle) auto's spreekt de meeste kijkers aan, en niet de 205, volvo's, bmw's, astra's, etc.

Als je het hebt over het kip/ei verhaal (investeren in de sport, publiciteit, meer bezoekers, sponsors, etc.) dan moet je je dus van je beste kant laten zien: WRC's, porsche's, snelle groep N's... en niet de auto's die ik eerder al aanhaalde.

Begrijp me overigens niet verkeerd: als ik kijk blijf ik vaak ook staan tot de laatste auto's, maar ik heb wel degelijk een sterke voorkeur voor auto's die dwars, of gewoon gloeiend hard gaan. En dat zal bij 99% zo zijn. Ook op tv.
Wolter

Berichtdoor Cinq-Power » zo mei 10, 2009 21:17

Ach, als ze al niet eens de moeite willen nemen om bij de jwrc te zeggen dat er 2 nederlanders in mee rijden, terwijl ze allebei aardig voorin met de ellebogen aan het duwen zijn, waar is dan je hollandse trots voor de rallysport?

Ik heb in Almere naast FV gestaan, en het was gezelliger met zijn cameraman dan met hem zelf.

Bijna alleen maar zeuren en zeiken.

Dus ik denk een Volkskrantlezer en een citroenbijter.
Cinq-Power

Berichtdoor Armand » zo mei 10, 2009 21:44

Er is volgens mij gewoon te weinig publiek voor goede programma's / full color magazine's in NL, dus te weinig bereik / uiteindelijke opbrengst.

Jij gaat door voor de koelkast. En beste Roger. Je bent super enthousiast.
Dat is mooi en dat moet je ook vast zien te houden. Maar qua media kan ik je mededelen dat het gemakkelijker gezegt is dan gedaan. Ik heb zelf een jaar of drie rallyinsight - overgevloeid naar rallyXS en uiteindelijk Driver uitgegeven. Bij elkaar 16 uitgaves. Opbrengst - (min) 2 flinke Evo's... Ergo, er was en is in Nederland geen draagvlak voor dergelijke initiatieven. Iedereen wil lekker rijden. Ik kan je vertellen dat het aantal rijders wat lid was van het magazine op een hand te tellen waren. Geeft ook aan hoe deze zaken leven onder deelnemers. Als zij al niet dat soort zaken willen ondersteunen, zegt al genoeg...
Armand

Berichtdoor A.H.S » zo mei 10, 2009 22:19

Armand schreef:
Er is volgens mij gewoon te weinig publiek voor goede programma's / full color magazine's in NL, dus te weinig bereik / uiteindelijke opbrengst.

Jij gaat door voor de koelkast. En beste Roger. Je bent super enthousiast.
Dat is mooi en dat moet je ook vast zien te houden. Maar qua media kan ik je mededelen dat het gemakkelijker gezegt is dan gedaan. Ik heb zelf een jaar of drie rallyinsight - overgevloeid naar rallyXS en uiteindelijk Driver uitgegeven. Bij elkaar 16 uitgaves. Opbrengst - (min) 2 flinke Evo's... Ergo, er was en is in Nederland geen draagvlak voor dergelijke initiatieven. Iedereen wil lekker rijden. Ik kan je vertellen dat het aantal rijders wat lid was van het magazine op een hand te tellen waren. Geeft ook aan hoe deze zaken leven onder deelnemers. Als zij al niet dat soort zaken willen ondersteunen, zegt al genoeg...

Jammer dat die bladen niet meer bestaan :cry:
Ik had ze pas allemaal nog weer eens doorgebladerd,en het blijven erg leuke naslagwerken.
Ze staan bij mij dus gewoon tussen m'n andere rallyboeken.
A.H.S

Berichtdoor erikjan » zo mei 10, 2009 22:30

tja,

zelfs in autobladen als AutoVisie vind je steeds minder terug over autosport, zelfs de F1 wordt daar in een enkel kort stukje belicht...

dat wat in dat blad in de jaren 80 en 90 wel anders !

jammer maar helaas.
erikjan

Berichtdoor Jeroen » zo mei 10, 2009 23:53

Na al die jaren wordt er nog steeds gekankerd op de content van RR. Wat heeft dat nou toch voor zin? We weten toch dat er iemand z'n brood mee moet verdienen en er nog fors wat productiekosten aan heeft. Die centen moeten van de sponsoring komen en van de teams als het met commercials niet rendabel te krijgen is (kennelijk koopt u als kijker te weinig bij de adverterende bedrijven). Ik kan niet in de boeken van FV kijken, maar als deze business van hem de typering "te veel om te stoppen, maar te weinig om door te gaan" zou hebben zou me dat niks verbazen. Maw de rallysport is gewoon te klein in NL voor meer dan dat we nu te zien krijgen. Ik denk dat er genoeg sporten zijn die groter zijn, maar geen eigen programma hebben... Dus geniet van wat je ziet en neem de rest er voor lief bij... en ook op de interwebs zijn tegenwoordig vrij knappe filmpjes zodat je best een aardig beeld krijgt van de wedstrijd...
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen

Berichtdoor EVOX » ma mei 11, 2009 5:51

MartijnS schreef:Brief schrijven/petitie heeft geen nut. Het is gewoon simpel, als je betaald kom je in beeld. Zo werkt het nou eenmaal.

Als het zo werkt kun je nooit een objectief sportprogramma maken.

Onze zuiderburen begrijpen dit veel beter; in het begin een verslag van de eerste dag(en) en tegen het eind van de uitzending de grand finale, en niet weken na een rally de vaag stellen zal nr.1 nr.1 blijven.
EVOX

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia