Roger en Jolanda schreef:Helemaal mee eens Maarten maar het gaat me niet om kritiek te leveren 1. het gaat er over dat RR een weerspiegeling moet zijn van de Rally sport en 2. zeg nu zelf is het dat.... ik denk dat voor het gewone publiek RR 3. geen uitnodiging is om te gaan kijken misschien wel het tegendeel
1. Van wie moet het een weerspiegeling worden van de rallysport?
2. Nee, is het niet. Een meer evenredig deel van de zendtijd gaat naar de toppers.
3. Nee, het publiek loopt (met alle respect!) niet heel warm voor, zoals eerder gezegd een aantal verdwaalde astra's of clio's.
Om er in te rijden is gaaf natuurlijk, maar ook als je ''maar'' toeschouwer bent zie je liever een wrc dan andere auto's.
Los van het feit dat deze heren wat reclamegeld betalen, zijn het ook mooiere auto's en beelden. En daarmee misschien niet een waarheidsgetrouw beeld voor de Nederlandse rallysport, maar wel een fatsoenlijker, netter, toffer en moderner beeld wat veel meer mensen aanspreekt.
Roger, rallyrijden is gaaf, ik weet het. Maar het is niet zo dat, omdat je evenveel inschrijfgeld betaalt, ook evenveel interesse opwekt bij toeschouwers. Rallyrijden op dit niveau doe je voor jezelf, voor de hobby, en niet voor de toeschouwers of om op tv te komen.