Foto workshop

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » ma jun 01, 2009 8:32

Quote from Gerard Grouve

Beste Erik,

Op dit moment hebben wij nog geen testdata vastgesteld.

We zullen ongetwijfeld de komende maanden weer gaan testen maar dat zijn vaak data die op het laatste moment in overleg met rijders/ technici worden vastgesteld.

Best Regards,
Met vriendelijke groet
Gerard Grouve

Lijkt me voorlopig duidelijk
Sjeik1981

Berichtdoor Sjeik1981 » wo jun 03, 2009 16:57

NOu ook helaas negatief antwoord van van den Heuvel, ook zij hebben komende maanden geen test(s)dagen op het programma staan.

Dus moeten we wat anders zoeken, ik ga nog even denken. Maar als andere mensen ook even mee denken.

We gaan proberen iets te regelen/organiseren.
Sjeik1981

Berichtdoor EdwinHengelman » wo jun 03, 2009 17:06

Sjeik1981 schreef:NOu ook helaas negatief antwoord van van den Heuvel, ook zij hebben komende maanden geen test(s)dagen op het programma staan.

Dus moeten we wat anders zoeken, ik ga nog even denken. Maar als andere mensen ook even mee denken.

Ga gewoon eens langs een provinciale- of snelweg staan. Het gaat er nl. niet om wat je fotografeert maar hoe je fotografeert. Ook daar rijden auto's met een snelheid van ong. 100km/u. Snel genoeg om mee te beginnen. Vooral als je met lagere sluitertijden wilt werken.
Ik geef toe, niet direct spectaculair, wel efficiënt. Kleine tip: doe geen flitser aan. Er zouden wel eens mensen flink op de rem kunnen gaan staan. Je krijgt dan wel je weer spektakel maar ook een hoop problemen. Ander voordeel is dat je dit altijd kunt doen en niet afhankelijk bent van een testdag.
Doe je voordeel er mee.
Edwin
EdwinHengelman

Berichtdoor official No. 27768 » wo jun 03, 2009 19:12

Waarom niet langs een oude KP...dat we zelf af en toe voorbij rijden...meteen leuke foto's :D
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor jordysport » wo jun 03, 2009 19:37

EdwinHengelman schreef:
Sjeik1981 schreef:NOu ook helaas negatief antwoord van van den Heuvel, ook zij hebben komende maanden geen test(s)dagen op het programma staan.

Ga gewoon eens langs een provinciale- of snelweg staan. Het gaat er nl. niet om wat je fotografeert maar hoe je fotografeert. Ook daar rijden auto's met een snelheid van ong. 100km/u. Snel genoeg om mee te beginnen. Vooral als je met lagere sluitertijden wilt werken.
Ik geef toe, niet direct spectaculair, wel efficiënt. Kleine tip: doe geen flitser aan. Er zouden wel eens mensen flink op de rem kunnen gaan staan. Je krijgt dan wel je weer spektakel maar ook een hoop problemen. Ander voordeel is dat je dit altijd kunt doen en niet afhankelijk bent van een testdag.
Doe je voordeel er mee.
Edwin

Je krijgt van mij groot gelijk!
Maar, je kan nu niet aan andere tips of iets dergelijks vragen.
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor Sjeik1981 » wo jun 03, 2009 19:55

official No. 27768 schreef:Waarom niet langs een oude KP...dat we zelf af en toe voorbij rijden...meteen leuke foto's :D

Dat lijkt mij persoonlijk, ook nu de beste oplossing.

Het hoeft natuurlijk niet op tempo, gaat om de compositie en de
instelling(en) van de camera.

Of wel hoe krijg je een foto mooi gemaakt. En zoals al eerder gememoreerd is het pannen mogelijk langs de snelweg ed.
Sjeik1981

Berichtdoor kasper » wo jun 03, 2009 21:28

vanmiddag al even een poging gedaan. een maatje van mij in de auto over een zandpad en ik fotos maken'het begint er op te lijken
kasper

Berichtdoor official No. 27768 » do jun 04, 2009 9:06

Maar kort samengevat;

Ik doe mee, langs de snelweg en / of een oude kp. Datum kunnen we daarna bespreken

Official No. 27768
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor wimo » do jun 04, 2009 10:56

Misschien iets voor jullie
Zondag 21 juni is het rallyracing op Valkenswaard
wimo

Berichtdoor Sjeik1981 » do jun 04, 2009 17:35

official No. 27768 schreef:Maar kort samengevat;

Ik doe mee, langs de snelweg en / of een oude kp. Datum kunnen we daarna bespreken

Official No. 27768

Ik ook, al zit ik wel dik in de diensten in het ziekenhuis, maar goed te samen met een ieder moeten we mijnsziens eruit komen. Denk ik

Ik ben zelfs wel bereid om mijn auto te offeren, het gaat toch niet hard, alleen ga ik niet over onverhard blazen.

Zit persoonlijk beetje te denken aan een proef van de rally van Hengelo dat zijn altijd wel rustige wegen.

Mogelijk Hellendoorn, paar krappe passages.
Sjeik1981

Berichtdoor kasper » do jun 04, 2009 17:51

hellendoorn is wel lekker in de buurt duss dan doe ik wel mee
kasper

Berichtdoor Holkers » do jun 04, 2009 18:03

En dan gaan jullie allemaal (-1) aan de kant van de weg staan en als die -1 dan langs komt met zijn auto gaan jullie allemaal klikken... En wat wilden jullie gaan leren? Elkaar of fotograferen...

Afspraak maken in het midden van het land, 1 persoon de dag laten leiden. Ochtend sessie met wat basis uitleg over fotografie, over foto's maken en over details van de camera zelf (instellingen) met als afsluiter een half uur of een uurtje foto's maken van alles en nog wat (niet specifiek auto's). Na een lunch ergens in een café iedereen zijn 'beste' foto laten zien op een laptop en commentaar geven op de foto. De 'leider' het gesprek laten leiden en zo de groep af gaan. Middag sessie beginnen met informatie over rallysport fotografie. Waar je allemaal op moet letten zoals rijrichting, snelheid, actie en passie. Verbeterpunten meenemen na de 2de klik sessie (uur) gevolgd door bespreken van enkele moeilijke dingen zoals tegenlicht, pannen, publiek, details, achtergrond. Om 5 uur aan het bier/wijn/fris en met kennis naar huis.

Afspreken bij een rally heeft geen zin. Te weinig tijd om dingen uit te leggen, te druk etc etc.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor wopper » do jun 04, 2009 18:19

Holkers schreef:En dan gaan jullie allemaal (-1) aan de kant van de weg staan en als die -1 dan langs komt met zijn auto gaan jullie allemaal klikken... En wat wilden jullie gaan leren? Elkaar of fotograferen...

Afspraak maken in het midden van het land, 1 persoon de dag laten leiden. Ochtend sessie met wat basis uitleg over fotografie, over foto's maken en over details van de camera zelf (instellingen) met als afsluiter een half uur of een uurtje foto's maken van alles en nog wat (niet specifiek auto's). Na een lunch ergens in een café iedereen zijn 'beste' foto laten zien op een laptop en commentaar geven op de foto. De 'leider' het gesprek laten leiden en zo de groep af gaan. Middag sessie beginnen met informatie over rallysport fotografie. Waar je allemaal op moet letten zoals rijrichting, snelheid, actie en passie. Verbeterpunten meenemen na de 2de klik sessie (uur) gevolgd door bespreken van enkele moeilijke dingen zoals tegenlicht, pannen, publiek, details, achtergrond. Om 5 uur aan het bier/wijn/fris en met kennis naar huis.

Afspreken bij een rally heeft geen zin. Te weinig tijd om dingen uit te leggen, te druk etc etc.

Dat is een strak plan, maar wie heeft en geeft de juiste instructie voor rallysport fotografie????

Ik heb hem niet, maar wil hem heeeel graag leren :D
wopper

Berichtdoor jordysport » do jun 04, 2009 18:35

wopper schreef:
Holkers schreef:En dan gaan jullie allemaal (-1) aan de kant van de weg staan en als die -1 dan langs komt met zijn auto gaan jullie allemaal klikken... En wat wilden jullie gaan leren? Elkaar of fotograferen...

Dat is een strak plan, maar wie heeft en geeft de juiste instructie voor rallysport fotografie????

Ik heb hem niet, maar wil hem heeeel graag leren :D

dat is zekers een strak plan!
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor EdwinHengelman » do jun 04, 2009 18:35

In Veenendaal geef ik reeds enkele jaren cursussen in fotografie. Hierbij worden de fotografische begrippen en technieken besproken zoals het juist gebruik van sluitertijd en diafgrama, (invul-) flitsen, de verhouding tussen ISO en sluitertijd/diafgramma, scherptediepte en witbalans.

Zelf fotografeer ik met een EOS-1D MkIIN en Canon L-objectieven.

Laat maar weten of er voldoende belangstelling is om een zaterdag te reserveren.

Edwin

Afbeelding
EdwinHengelman

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's