Exotic Green Rally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jul 05, 2009 21:27

antoine schreef:Iemand een goede reden waarom ik toch naar de EGR moet gaan kijken?

Mocht ik gaan dan gaat het zaterdag worden. Welke proeven zijn het bekijken waard, wanneer je er rekening mee houd dat ik de rally en rally sprint wil bekijken. Ik wil alle deelnemers voorbij wil zien komen.

Een goede reden is natuurlijk dat jij een rallyfan bent

Als je zowel de rally als de sprint wilt zien kun je kiezen uit Rucphen, Kl.Zundert en Vosdonk( rondkoers)
Het is maar waar je van houdt
TWENGELTJE

Berichtdoor briljant » zo jul 05, 2009 21:27

antoine schreef:Iemand een goede reden waarom ik toch naar de EGR moet gaan kijken?

Mocht ik gaan dan gaat het zaterdag worden. Welke proeven zijn het bekijken waard, wanneer je er rekening mee houd dat ik de rally en rally sprint wil bekijken. Ik wil alle deelnemers voorbij wil zien komen.
Klein-Zundert.
Omdat o.a. Engelbert en ik zeg de gek daar als official staan. :wink:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Gerholt » zo jul 05, 2009 22:40

briljant schreef:

Klein-Zundert.

Hey Bastiaan niet iedereen daar heen sturen wou een rustig dagje :lol: :lol:
Gerholt

Berichtdoor official No. 27768 » ma jul 06, 2009 7:47

briljant schreef:

Klein-Zundert.

Niet op Rucphen?

Maar ik zou gaan voor het compacte maar bijzondere en diverse veld, ook in de sprint!

Waarom zijn de Kalossen trouwens in 2 klassen ingedeeld? De cup is toch officieel over?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor mantaboy » ma jul 06, 2009 10:11

official No. 27768 schreef:
briljant schreef:

Klein-Zundert.

Niet op Rucphen?

Maar ik zou gaan voor het compacte maar bijzondere en diverse veld, ook in de sprint!

Waarom zijn de Kalossen trouwens in 2 klassen ingedeeld? De cup is toch officieel over?

Rucphen is dit jaar aan anderen gegund. Met veel kunstgrepen denk ik dat ik alle KP's redelijk bemant krijg. Ik mis nog 1 opgave om definitief te zeggen dat alles rond is.

Waar sta jij Niek?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor yrreF » ma jul 06, 2009 10:33

Misschien is het al voorbijgekomen op dit forum gedeelte :? :)
Maar ik zag dat de Duitse Porsche niet meer op de lijst stond.

Jammer, Maar buiten deze annulering om, Is het zeker een meer dan te mooie lijst :!:
Denk tot nu toe de meest drukbezochte voor de WRC's :D
Verwacht alleen dat de Hellendoorn er wel heel dik overheen gaat komen :roll: :lol:

Ik mis toch alleen wel de laatste (jaren) de mooi gillende voorwiel aangedreven kitcars in ons landje :(
(zoals de Golfjes 3 en 4 van Weijs en de Winkel)

Greets ferry,
yrreF

Berichtdoor official No. 27768 » ma jul 06, 2009 10:41

yrreF schreef:.....ik zag dat de Duitse Porsche niet meer op de lijst stond.....

:( Verdorie! Wel een "nieuwe" 350Z (rijder)!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Dennizzz1985 » ma jul 06, 2009 10:56

Even een vraagje:

Op de vrijdagavond worden een aantal proeven gereden.
De indeling is mij niet helemaal duidelijk.
Wellicht kan iemand mij dit uitleggen.

Tijdschema:

Vrijdag 10 Juli Exotic Green Rally 2009
Start Podium Markt Etten-Leur 19:30
KP1 Deba Etten-Leur 19:43
KP2 Vierhouten Pallets Halderberge 20:14
KP3 Bo-Rent Borchwerf 20:41
Hergroepering 1 Plus Service Roosendaal 21:06
KP4 Dutch GT4 Centrum Etten-Leur 22:23
KP5 Deba Etten-Leur 22:47
KP6 Vierhouten Pallets Halderberge 23:18
KP7 Bo-Rent Borchwerf 23:45

Op diverse sites staat dat het evenement om 19.00 begint. Vorig jaar was er ook een hoop entertainment in het centrum van Etten-Leur.
Opvallend is dat er tussen de KPs staat dat KP4 Dutch GT4 pas om 22.23 (tijdens de rally) wordt gehouden. Wel jammer dat dit tegelijk met de rally is. Het schema van vorig jaar was wel beter (vr/za/zo).

Maar, weet iemand dan waar de proeven Deba Etten-Leur en Vierhouten Pallets Halderberge worden gehouden?
Deba Etten-Leur, is dat het circuit aan de Klappenberg (buitengebied E-L) of gaan de rallywagens rondjes door het centrum van E-L rijden?
En Vierhouten Pallets Halderberge, is dit KP Wouw(se) Plantage of Steenbergen ofzo, of een KP die vorig jaar niet is gereden?
Wouw en Steenbergen liggen nl. niet in de gemeente Halderberge. Vandaar deze onduidelijkheid.

Voor de rest is het programma van zaterdag helemaal duidelijk. Bekende proeven/locaties! Wordt weer een super-rally met als hoogtepunt de Nacht rondom de HEL van 8x!

Alvast bedankt,

Groetjes, een rallyfan!
Dennizzz1985

Berichtdoor mantaboy » ma jul 06, 2009 11:11

Dennis, ook de rally komt over de KP City Racing dus de rally om 22.23uur. Daarvoor zit het GT4.

Etten-Leur is inderdaad Klappenberg, Halderberge is weer terug van weg geweest, Wouwse Plantage en Steenbergen zitten er niet meer. Dat is al eerder aangehaald in dit topic.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor rallyfreak1 » ma jul 06, 2009 11:17

yrreF schreef:Misschien is het al voorbijgekomen op dit forum gedeelte :? :)
Maar ik zag dat de Duitse Porsche niet meer op de lijst stond.

Jammer, Maar buiten deze annulering om, Is het zeker een meer dan te mooie lijst :!:
Denk tot nu toe de meest drukbezochte voor de WRC's :D
Verwacht alleen dat de Hellendoorn er wel heel dik overheen gaat komen :roll: :lol:

Ik mis toch alleen wel de laatste (jaren) de mooi gillende voorwiel aangedreven kitcars in ons landje :(
(zoals de Golfjes 3 en 4 van Weijs en de Winkel)

Greets ferry,

in de sprint staan wel een paar kitcars in geschreven :lol:
rallyfreak1

Berichtdoor Dennizzz1985 » ma jul 06, 2009 11:27

Ok, thanx Mantaboy!

Dan is het op de vrijdagavond makkelijk om KP Klappenberg te combineren met City Racing Etten-Leur.

Heb alle proeven al eens bezocht, op de KP Halderberge (Oudenbosch, Bosschenhoofd, Hoeven, etc) na.
Handig dat het tijdschema op de website staat, maar ik ga toch wel even een infopakketje halen met de plattegronden etc. (= wel zo makkelijk).
Dennizzz1985

Re: KP's

Berichtdoor Dennizzz1985 » ma jul 06, 2009 12:31

rogerally schreef:
yrreF schreef:Zit het stuk onverhard in het bos op KP Rijsbergen,
Wat ze er vorig jaar tussen uit gehaald hebben er wel weer in dit jaar.
Of is het dit jaar er ook uit ???

Het enige wat tijdens de presentatie is gezegd, dat Rijsbergen de enige proef is met een alternatief. Dit in verband met het stuk onverhard wat jij zojuist aanhaalde. Dus mocht het weer hetzelfde blijven als dat het momenteel is dan zal het er wel in zitten.

Verder is het volgens mij ook wel leuk dat de sprinters nu ook een paar uitdagende proeven voor de wielen gaan krijgen.

Wat betreft die proef in Rijsbergen ben ik ook heel benieuwd. Kwam vorig jaar vanuit het bos (Frans Baantje) bij de proef aan en het mooie stuk was er inderdaad uitgehaald. Het enige dat wij tegenkwamen was een aardige official en een oud lelijk vrouwtje dat begon te klagen en achter ons aanrende, toen wij er een bende van maakten met wat achterwiel aangedreven BMW's in het bos :lol: Het had toen de dagen voor de rally enorm veel geregend. Laten we hopen dat het dit jaar anders is, want het is echt een machtig stuk proef! Veel beter dan dat eenvoudige/saaie stuk Oekelsebaan als alternatief.

Nog een tip voor de mensen die niet uit de omgeving komen: Achtmaal Hel, einde van de proef bij de feesttent van Den Thuur, als ze daar langs komen liggen er bij het ingaan van dat weggetje ijzeren platen, waar de wagens een draai op moeten maken en vanuit bijna-stilstand over de platen glipperend hun weg moeten vervolgen. Dit is prachtig! Ongeveer een kilometer hiervoor komen de auto's achterlangs het voetbalveld over een grindpad en maken hier ook een scherpe draai om vervolgens vanuit het grind de Buntweg op te rijden, ook prachtig! Een ander superpunt is de kippenschuur in Wernhout (KP Ostaayen), einde Oude Weimerstraat, begin Weimerstraat. Hier staat een tribune opgesteld. Verder heb je in de Kerkhofstraat in Klein-Zundert (KP Klein Zundert) nog een lekker zand/slip en smoorgedeelte. Zo'n soortgelijk stuk is eveneens wat verderop in die proef, thv de Akkerstraat (KP Klein Zundert, valt onder het dorp Rijsbergen). Ze rijden dan over de oprit van een huis heen en vervolgens het onverhard op (of andersom..)
Dennizzz1985

Berichtdoor 2rallyman1 » ma jul 06, 2009 13:30

CoenRallySportRoosendaal schreef:
PatrickTwente schreef:
CoenRallySportRoosendaal schreef:
Speedline schreef:Op de site van de rally, in de artikel met de presentie, zijn er 9 wrc's want Coffey is daar. Maar hij is niet op de deelnemerlijst. Dus de deelnemerslijst is niet compleet????

9 WRC's!!! :shock:
Wie is dan de 8ste WRC
Toch Edwin Schilt in de S12B van Van Eldik?

kuch kuch

Ja dat klopt . Maar het zou als nog een andere WRC kunnen zijn toch?

Startlijst online ( met 9 WRC's )
2rallyman1

Berichtdoor 1600hf » ma jul 06, 2009 13:48

Dennizzz1985 schreef:Heb alle proeven al eens bezocht, op de KP Halderberge (Oudenbosch, Bosschenhoofd, Hoeven, etc) na.
Handig dat het tijdschema op de website staat, maar ik ga toch wel even een infopakketje halen met de plattegronden etc. (= wel zo makkelijk).

Ben ook benieuwd naar deze 'nieuwe' proef. Vond deze info:
Op vrijdag 10 juli worden in Hoeven vanaf ca. 17.30 uur tot 02.00 uur de navolgende (delen van) straten afgesloten: Boutweg, Goudbloemsedijk, Buijzeweg, Wolverschans, Groeneweg, Langeweg, Gors, Koksweg en Poldersdijk in verband met een Auto Rally.

Even op googlemaps gekeken. Deze straten liggen dicht bij elkaar in een mooi poldergebied. Ik ga daar vrijdag even kijken.
1600hf

Berichtdoor uw official op stap » ma jul 06, 2009 14:48

RG-Rallysport schreef:
Rico schreef:Op de deelnemerslijst van de Exotic Green Rally vielen een tweetal half ingevulde plekken te bespeuren, die van Edwin Schilt en Dirk Garvelink.

Tijdens de perspresentatie van de wedstrijd werd een en ander duidelijk, want er viel te horen dat Edwin Schilt met de rode ex-van Eldik Subaru Impreza S12b aan de start zal verschijnen. Pieter Verschuur zal zoals gebruikelijk plaatsnemen in de hotseat.

Het verhaal van Dirk Garvelink werd verteld door navigator Anton van Limpt die onthulde dat het team de Nissan 350Z aan de kant heeft geschoven om plaats te maken voor een andere wagen: een Gr.A Evo8. “De Nissan was een geweldige auto, vooral in de handen van Dirk die graag dwars gaat,” grapte Van Limpt. “De sponsor zag echter liever aan andere wagen als toevoeging aan het team, een wagen die meer bij de twee anderen paste. Vandaar de keuze voor de Evo.

Deze tekst staat dus op the rallysite :wink: Wel zo netjes om even de bron te vermelden toch :roll:

Hier staat de tekst ook, maar dan ook met foto's van de nieuwe Evo8 van Dirk Garvelink.
http://www.motorautosport.nl/newsbringe ... DFdQNBM84g
uw official op stap

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden